Anbefalinger til nye høyttalere med lydtrykk - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    rf83 er ikke akkurat noen småtass heller!
    Jo i forhold til Swans så...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sigve
    Her var det mye respons og mye spennende leketøy

Edit: Kan også nevne at høyttalerene ikke behøver å koste 60 høvdinger, men det er hva jeg har å rutte med akkuratt nå.
    Du kan jo sjekke ut den største Mentoren også når du først er på HFK. Mentor 8 koster 32 k.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dynaudio 82. 18k

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apis er de som har størst utvalg av Klipsch i by'n.. Ville når du først er innom Resonans hørt på Quadral også. som jeg personlig liker bedre en Klipsch!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert nevnt før, men skaff deg Klipsch RF7

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. Har du prøvd annen elektronik på høytallerne dine? har selv hatt 604 s3 og de trengte mye strøm for og sette i gang men til gjengjeld satte de virkelig i gang da:-D har lest litt på nettet ang eff forsterkerne du har skal jo være nok strøm i de.Kanskje feil lyd signatur for deg?

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Jeg ville anbefalt deg å ta en lytt til Dali Helicon mk2.

Har ikke fått lyttet til de selv ennå, men jeg har hatt H400 og de trykker så det holder.

I den prisklassen du nevner, så kommer jeg vel ikke utenom å be deg ta en titt på Monitor Audio PL300:-D
    Weey! De der Monitor Audio greiene var litt sexy, prisen på de er ? Får jeg hørt dem i Stavanger noen plass? Nå bor nå jeg på Karmøy, der er det ikke så veldig stort utvalg, men er ofte i Stavanger

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om dali er for store, kan du glemme Klipsch Heritage serien.

Her er Cornwall:

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller så kan du jo bare kjøpe et sett "billige" QLN Artech 12 og fyre opp med når festen kommer

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Weey! De der Monitor Audio greiene var litt sexy, prisen på de er ? Får jeg hørt dem i Stavanger noen plass? Nå bor nå jeg på Karmøy, der er det ikke så veldig stort utvalg, men er ofte i Stavanger
    Tja, de er ikke billig akkurat. 65k:-D

Du må til Hifihuset i Bærum for å høre de.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Tja, de er ikke billig akkurat. 65k:-D

Du må til Hifihuset i Bærum for å høre de.
    De koster såpasse ja. Jeg driver faktisk å hører på høyttalere nå, har hørt så uendelig mange. Føler jeg nærmer meg mål, men skal nok høre enda noen jeg har fått tips om i senere tid.

Høyttalerne kommer ikke inn i hus før til sommeren en gang, må ta litt og litt, med tanke på økonomi. Hegel System 4 kommer inn i kjelleren i løp av Mars nå, så det skal bli gøy. Har satt av en sum på 40-60 tusen kr til nye ht, MAX 70.. Så vi får se

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger at par Silverline La Folia på brukten. Disse kan spille høyt.

Silverline La Folia - Fullregister!

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tullete?

Blir jo nesten tullete å sammenligne "billige" Dali og Klipsch med dette andre.
    Kan ikke si til en kar som har Euphonia at han heller burde ha Ikon, eller?

Gamle H400 er etter min mening litt masete i diskanten og blir til tider litt påtrengende i toppen når man drar på litt.

Har ikke hørt MKII

Folk som ikke har så god peiling blir jo litt forvirret av for mye sammenligninger.

Selges nok ikke mye DALI i Japan hvor de store gutta selger sine super produkter. Ref Akto sine Pioneer, eller JBL everest og lign....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Do It Yourself?

Eller for eks få Stig Erik Tangen til å custombygge noen for deg.. Med 60000 kommer man ganske langt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter fhl/Frodes anbefaling om å lytte på Tannoy også (Resonans i Stavanger selger for øvrig både Klipsch og Tannoy). Hvis første prioritet er lydtrykk, dynamikk og fart, så leverer Klipsch garantert varene, men det finnes andre høyttalere som er bedre på andre parameter. Klipsch er jo ikke utpreget snille i toppen, og silkemykhet er ikke det ordet som først ligger på leppene når en skal beskrive Tractrix-horna. God matching til resten av kjeden er nødvendig hvis lyden skal være til å leve med over tid (i motsatt fall kan resultatet bli lyttetrøtthet).Tannoys nye Revolution Signature serie er jo bare lekker. Men da snakker vi nok om høyttalere med en helt annen signatur enn det Sigve i utgangspunktet er ute etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Lovte å komme med tilbakemelding på Swans F2.2F. Fikk en glimrende demo i går.

Høyttaleren har overhodet ingen problemer med å gjenngi dybde, bredde og holografi. Hele frekvensspekteret fremstår med autoritet. I dette tilfelle spilte de som Small+Sub og delt på 80 hz. Effekt var en Doxa. Diskanten er litt snill, men likevel detaljert. En klar fordel for oss som vil spille høyt! Samlet ble jeg mektig imponert og syntes rett og slett de spiller musikk med høy trampe faktor.

Finishen, størrelsen og fremtoningen i sin helhet var enda mer mektig enn den fremstår på bilder. Fikk nesten vann i munnen... he he.

Sammenlignet med en del av de samme kuttene da jeg kom hjem til mine Gradient Revolution 05. Her spiller det mer vektløst, mer oppløst og med et enda større lydbilde, men dette er parameter som Gradient er spesielt rå på. For å si det slik så kunne jeg levd med Swans selv etter Gradient... Det er uansett to vidt forskjellige konstruksjoner og prinsipper.

Et annet viktig aspekt er at ved Swans får du noen svært gode senter høyttalere å velge mellom, men det er et annet kapittel.

Mvh
    Ivan

Active Migen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Patos Symphonic IV ????
    Jeg er strålende fornøyd med mine og jeg har i hvertfall sammenliknet dem med Klipsch RF-83. I et hjemmekino oppsett så trykker Klipsch bra, men kan ikke måle seg med Patos på musikk.
    Patos kan beskrives veldig kort som tilbakelente i toppen, men samtidig utrolig detaljerte.
    De har bra trykk i bassen og har en detaljert mellomtone. (Den herligste høytaleren jeg har hørt gjengi bla. akustisk gitar)

Skal du teste Patos Symphonic IV så anbefaler jeg et oppsett med Elektrokompaniet monoblokker eller Parasound A21/JC1,(+god preamp og avspiller). Testskiva jeg testet med var Nils Lofgren "Acoustic Live".
    Gjør deg så klar får gåsehud !

Her er sammenlikning ift. mine tidligere høytalere (se nederst på kommentarer): AVforum.no - Migen's hjemmekino

Jeg har hørt på Array 1400 for en tid tilbake og det ga jo absolutt et positivt inntrykk, spesielt ga det en utrolig "live-følelse" og dynamikk.
    Vil helt klart foretrekke denne fremfor Klipsch RF-83, men så var det prisen da...

Her er forresten mine erfaringer da jeg skulle velge nye fronter:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...0-60000-a.html

Lykke til !

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Koblet til klipschene mine igjen nå i kveld. Slår meg hver gang hvordan de åpner opp rommet og gjør tykke mikser fordøyelige. Masse rom og luft, masse dybde og bredde. Masse lys på scenen. Masse dynamikk og lynkjapp bass. Men mest av alt den opplevelsen av nærvær de kan gi. At du er tilstede og hører virkelig musikk. Oscar Peterson live blir virkelig live. At dette er jo bedre enn de andre greiene. Andre kan være bedre på timbre, andre kan spille mer avslappet. Men disse får foten til å gå og sørger for illusjonen av å være der. Ikke for de feige og sarte, men utrolig mye vellyd for så utrolig små penger! Og med Kraftwerk live - Holy Moses!!

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har muligheten så stikk innom HCK og lytt til QLN artech 12, leverer bra i forhold til pris.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Apis er de som har størst utvalg av Klipsch i by'n.. Ville når du først er innom Resonans hørt på Quadral også. som jeg personlig liker bedre en Klipsch!
    Enig HoJ...Lytt til quadral. En høytaler som kan trøkke skikkelig, men likevel låte pent om det trengs

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •