Hjelp til nytt anlegg (stereo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til nytt anlegg (stereo)

Hei!
    Mye folk med peiling her så poster en tråd for å få litt hjelp og input.
    Har i dag anlegg bestående av Primare SPA20, Denon DVD 3910, SVS 12 tommer (den kompakte modellen) og audio pro black diamond gulvstående, senter og bak.

Synes primaren spiller bra med bra dynamikk. Høyttalerne har meget bra diskant men føler det blir smått med mellomtone og bass. Subben hjelper på her men det blir liksom bare bass og diskant. Vurderer derfor å gå over til ren stereo. Selge primaren og høyttalerne. Trenger DVD spiller så vurderer å bruke 3910' en som cdspiller foreløpig. Subben vil jeg også beholde.

Så da er spørsmålet. Hva skal man satse på ? Er veldig fan av B&W. Har tidligere hatt det. Vet at mange mener at det finnes bedre og rimeligere høyttalere der ute. Men design er viktig. Og er litt tradisjonell, liker etablerte merker. Så har vurdert 683. Men hvilken forsterker anbefales her. Har budskjett på 15 000 for forsterker ca. Tenkte på brukt Nad M3 eller LYNGDORF SDAI2175 ?? Igjen er design viktig. Samtidig vil jeg ikke ha noe som spiller kjedelig. Hører på all musikk men mest pop/rock og mer rolig musikk.

Har også tenkt på B&W 804S men har lest en del dårlig om den. At den trenger masse power for å våkne osv. 805S er også et alternativ. Men liker generellt ikke stativhøyttalere. Ser noe rart ut. Hehe.

Setter pris på tips og synspunkter. Er åpen for brukt utstyr men sjelden noe av disse komponentene dukker opp føler jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Klubben en gang de demonstrerte 683, og må si at de spiller veldig bra.
    Aner ikke hva slags forsterker som ble brukt, men luden var god like vel.

Jeg har NAD og B&W, noe jeg synes kan bli litt småkjedelig i lyden.
    Nå skal det nevnes at jeg har anlegg som kosta meg halvparten av ditt forsterkerbudjsett, men det bør likevel representere litt av hvordan komboen høres ut.

Selv har jeg vurdert å få hørt på en Thule forsterker, da disse virker mer forseggjorte enn NADen min.

Men av forsterkere så har du mange valg, og jeg vil anbefale deg å ta deg en tur ned på HiFi Klubben en dag du har god tid, og høre gjennom flere muligheter.

Det er tross alt dine ører som bestemmer om lyden er bra, og ingenting er bedre enn å høre på høyttalere og forsterker før du bestemmer deg for å legge så mye penger i et anlegg.

Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    335
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg var på hf.klubben og hørte lyngdorfen opp m bw 683, en da jeg har disse selv

og gjett hva? DEN SKAL JEG HA I HUS SNAREST........
    det var rett og slet en nydelig kombi.
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

høres bra ut.

høres bra ut. skal ned å høre komboen denne uka på hfk. blir litt kjipt å kvitte seg med surround anlegget men pytt. 80-90 % av tiden hører jeg på stereo.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alphamale

jeg var på hf.klubben og hørte lyngdorfen opp m bw 683, en da jeg har disse selv

og gjett hva? DEN SKAL JEG HA I HUS SNAREST........
    det var rett og slet en nydelig kombi.

jada jada her er jeg igjen og gjett hva?? jeg vil si meg helt enig dere forstår sikkert nå at jeg bare digger kombinasjonen 683 og lyngdorf?? men kansje det er noen som ikke har fått det med seg så her kommer jeg med dem igjen 683 lyngdorf sdai 2175 og lyngdorf cd-1 er en sykt bra kombinasjon. syntes designet på lyngdorf systemet er helt topp, tar også lite plass. cdspiller og forsterker blir bare 200mm høyt. hvis du er villig til å betale mere så skal lyngdorf tda2200 være en del bedre, men grunnet min økonomi så vil jeg ikke engang høre denne kombinasjonen da jeg er redd for at jeg bare må ha den, og det vil gå for mye på bekostning av andre ting

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    jada jada her er jeg igjen og gjett hva?? jeg vil si meg helt enig dere forstår sikkert nå at jeg bare digger kombinasjonen 683 og lyngdorf?? men kansje det er noen som ikke har fått det med seg så her kommer jeg med dem igjen 683 lyngdorf sdai 2175 og lyngdorf cd-1 er en sykt bra kombinasjon. syntes designet på lyngdorf systemet er helt topp, tar også lite plass. cdspiller og forsterker blir bare 200mm høyt. hvis du er villig til å betale mere så skal lyngdorf tda2200 være en del bedre, men grunnet min økonomi så vil jeg ikke engang høre denne kombinasjonen da jeg er redd for at jeg bare må ha den, og det vil gå for mye på bekostning av andre ting

ok bra å få det bekreftet. var å hørte på oppsettet i dag på hfk i trondheim. merket jo at det spilte bra men var ikke sånn helt imponert. men tror mye av grunnen til det er at det ikke var på et lytterom men ute i lokalet. er igrunnen meget fornøyd med min primare surround forsterker også. men mulig jeg kjøper høyttalerne og prøver å få lånt lyngdorfen hjem. sikler på nad m3 da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •