Høytalere og ohm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høytalere og ohm

For å se om jeg har forstått dette riktig med høytalere og antall ohm de er på og hva det har å si :

F.eks Dali Ikon 8 har impedans på 6 ohm mens B&W 683 har impedans på 8 ohm (og begge har samme følsomhet på 90 db). I praksis vil det si at man får bedre trøkk/bass på Ikon enn mot B&W gitt at man tester med samme forsterker og samme styrke.Stemmer det?

Jo høyere ohm jo mer kontroll. Vil det si at det er lettere å kontrollere lyden fra forsterkeren? I såfall hva vil dette si i praksis?

Jepp, jeg er skikkelig amatørops:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, du er skikkelig på bærtur nå. Hør på de spille musikk istedet du

Mvh Vidar P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

EDIT: beklager dobbelposting.

Mvh Vidar P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vidar P
    Jepp, du er skikkelig på bærtur nå. Hør på de du

Mvh Vidar P

Har planer om det
    Men hva vil det si i praksis med ohm på høytalerne?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis har det nesten ingenting å si...

det mener jeg da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vader
    Har planer om det
    Tror det vil fungere slikt: