Senterhøyttaler, type stor - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 123
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Focal, Revel, B&W, Audiovector lager alle skikkelig gode senterhøyttalere.
    Spørsmålet er vel hav slags fronthøyttalere du har eller planelegger å matche det med?
    Her har du min senter:

Specification Value
    Sensitivity 87 dB SPL, with 2.83 volts RMS @ 1 meter, 4 pi (anechoic)

Impedance 6 ohms nominal, 4 ohms minimum @ -12 degrees phase angle. Maximum phase angle 28 degrees at 892 Hz. Minimum phase angle -35 degrees at 3 kHz

Filters (crossover) 3-way, 24 dB/octave (4th-order) acoustic response at 300 Hz and 2.2 kHz. Point-to-point hand wiring, with specially selected components. Woofer and tweeter filter boards are physically independent. Provision for bi-amping or bi-wiring.

In-room Frequency Response ± 1 dB from 110 Hz to 8 kHz

In-room Response Relative to Target Response ± 0.75 dB from 70 Hz to 20 kHz

First-reflections Response ± 1 dB from 110 Hz to 6.5 kHz

Listening Window Response ± 1.5 dB from 100 Hz to 8 kHz

Low Frequency Extension -10 dB @ 43 Hz. (-3 dB @ 67 Hz)

Dimensions 12.5-in. (313-mm.) H x 29.5-in. (746-mm) W x 12.75-in.(319-mm) D
    Den trøkker bra for å si det forsiktig.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Focal, Revel, B&W, Audiovector lager alle skikkelig gode senterhøyttalere.
    Spørsmålet er vel hav slags fronthøyttalere du har eller planelegger å matche det med?
    Har Ikon 8 i front, den centeren din så jo temmelig fancy ut. Type kostbar tipper jeg? Har en teoretisk limit på 5-7 laken :-)

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en gulvstående fra en av de rimeligere i Icon-serien som du legger i front? Man kan jo komme over noe brukt, og selge den ene... sikkert flere som er ute etter det samme kanskje.
    Mener å huske jeg leste her inne for 2-3år siden om noen som gikk sammen og kjøpte et par B&W 703 til center for å matche 703 de hadde i front.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjøl ein Audiovector avc super(tror den heter det) kosta rundt 6-7k når eg kjøpte den, sett flere vil selge den her på avforum for rundt 4k. Den spiller ned til 45hz. Er en veldig ok senter med god lyd både til musikk og dype mannstemmer som i sin city. Den er og oppgraderbar.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hva med en gulvstående fra en av de rimeligere i Icon-serien som du legger i front? Man kan jo komme over noe brukt, og selge den ene... sikkert flere som er ute etter det samme kanskje.
    Mener å huske jeg leste her inne for 2-3år siden om noen som gikk sammen og kjøpte et par B&W 703 til center for å matche 703 de hadde i front.
    La frem den løsningen for HiFi-klubben, noe som de frarådet på det sterkeste. Lyden skulle etter sigende bli direkte ille da man på Ikon har "stående" diskantmodul...!? Ikke testet dette men mulig andre kan bekrefte eller avkrefte?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Har Ikon 8 i front, den centeren din så jo temmelig fancy ut. Type kostbar tipper jeg? Har en teoretisk limit på 5-7 laken :-)
    Jeg så ikke at du hadde satt opp et budsjett
    Revel senterkanalen er dog ikke så veldig dyr, ihvertfall ikke hvis du kjøper brukt i utlandet.
    Jeg betalte $3000 + norsk moms.
    Ikke så galt i forhold til den latterlige veil. prisen her i Norge på 60.000!
    jeg mener det lå en Dali Auphonia senterkanal til salgs på hifisentralen, husker desverre ikke prisforlangende.
    Ellers så er Focal CC1000BE et flott senterkanal. Den bør du kunne skaffe deg for ca. 11K. Focal har også kommet med en "light" utgave som heter CC1000S jeg vet ikke prisen på denne, men vil tippe den ligger ganske nært ditt budsjett.
    dette er absolutt en senterkanal du bør vurdere.

Fant desverre ikke noe bilde av senterkanlen, men den ser ut som CC1000BE, bare uten alu panelet i midten.
    Flott finish har 1000S serien, det er helt klart.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskantmodulen er jo like stående på alle høyttalerne i Ikon-serien.

Jeg tror selgeren har gjort en liten mix-up der... Alle høyttalere har vertikalt monterte bånddiskanter grunnet å få en best mulig horisontal spredning i lyttehøyde. Plasserer man f.eks en bokhylle-type Ikon høyttaler liggende vil man få god spredning i vertikal retning, men ekstremt dårlig horisontalt.

Newcomer MortenV sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slafs.. Har fått litt vann i munnen etter å ha lest litt om denne Usher V-603. Noen som kjenner til denne og
    vet hvordan den gjør seg som en "mannecenter" ?

Spec'en er jo midt i blinken:

2-way system : tweeter 1.25" (9930C-15), low-bass 7" (8935AC1)
    sensitivity: 89 dB @ 1 watt / 1m
    nominal impedance: 4 ohms
    frequency response (-3 dB): 39 Hz ~ 20 kHz
    power handling: 100 watts
    crossover frequencies: 2.32 kHz
    weight: 19.3 kgs
    dimensions (w x d x h): 53.5 cm x 41 cm x 24 cm
    Jeg har som sagt denne i min hjemmekino. Trøkker bra, men lydsignaturen er ganske annerledes enn ikon-serien. Den er mer tilbakelent og ikke så agressiv i diskanten. Jeg har selv hatt ikon-serien, og jeg må si at jeg liker den solide og behagelige lyden fra Usher bedre enn ikon.

Jeg skal se om jeg får kjørt noen målinger på frekvensresponsen på denne høyttaleren hvis det er interessant. Målingene blir selvfølgelig ikke helt de samme som du potensielt får i ditt rom, men det kan ihvertfall gi en indikasjon på hva den er god for.

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fra B&W er jo liten og søt...

Skjemt til side, den har i alle fall vertikal orientering av diskant og mellomtone noe som er en forutsetning for å få en horisontal spreding som er fornuftig og i stil med vanlige høyre og venstre høytalere. Det har ikke alle sentere men fler og fler etterhvert.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MortenV
    Jeg har som sagt denne i min hjemmekino. Trøkker bra, men lydsignaturen er ganske annerledes enn ikon-serien. Den er mer tilbakelent og ikke så agressiv i diskanten. Jeg har selv hatt ikon-serien, og jeg må si at jeg liker den solide og behagelige lyden fra Usher bedre enn ikon.

Jeg skal se om jeg får kjørt noen målinger på frekvensresponsen på denne høyttaleren hvis det er interessant. Målingene blir selvfølgelig ikke helt de samme som du potensielt får i ditt rom, men det kan ihvertfall gi en indikasjon på hva den er god for.

Morten
    Ikon 8 skal etter sigende ikke være fullt så hissig i diskanten som resten av serien. Er selv fornøyd med den luftige diskanten 8'ene leverer i mitt oppsett. Setter stor pris på om du gidder å kjøre en måling :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Denne fra B&W er jo liten og søt...

Skjemt til side, den har i alle fall veritkal orientering av diskant og mellomtone noe som er en forutsetning for å få en horisontal spreding som er fornuftig og i stil med vanlige høyre og venstre høytalere. Det har ikke alle sentere men fler og fler etterhvert.
    Jo - den måtte komme. Bedre kjent som "badekaret" jeg refererer til i innlegg #1 :-) Heftig sak men den hadde blitt helt feil her i kåken, må jo bruke ett Honda-aggregat som effektforsterker der...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo - den måtte komme. Bedre kjent som "badekaret" jeg refererer til i innlegg #1 :-) Heftig sak men den hadde blitt helt feil her i kåken, må jo bruke ett Honda-aggregat som effektforsterker der...
    Jeg har hørt tilnavnet Hummer, men ikke badekaret, kult :-)

Noen hundre watt er sikkert greit men det er jo ikke umulig å få til i dagens samfunn... Og når 60 70 % av lyden til film er i senter så er det jo ikke der en bør pingle ut hverken på HT eller forsterker siden :-)

Men det finnes jo flere andre meget flotte alternativer som ikke er fullt så voldsom visuelt som denne!

Gøy skal det i alle fall bli å slepe ett eksemplar på plass om en uke eller to :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg så ikke at du hadde satt opp et budsjett
    Revel senterkanalen er dog ikke så veldig dyr, ihvertfall ikke hvis du kjøper brukt i utlandet.
    Jeg betalte $3000 + norsk moms.
    Ikke så galt i forhold til den latterlige veil. prisen her i Norge på 60.000!
    jeg mener det lå en Dali Auphonia senterkanal til salgs på hifisentralen, husker desverre ikke prisforlangende.
    Ellers så er Focal CC1000BE et flott senterkanal. Den bør du kunne skaffe deg for ca. 11K. Focal har også kommet med en "light" utgave som heter CC1000S jeg vet ikke prisen på denne, men vil tippe den ligger ganske nært ditt budsjett.
    dette er absolutt en senterkanal du bør vurdere.

Fant desverre ikke noe bilde av senterkanlen, men den ser ut som CC1000BE, bare uten alu panelet i midten.
    Flott finish har 1000S serien, det er helt klart.
    Fant denne hos Hifihuset.no

18.000,- er også litt over streken... :-)

Denne til 4k er nok mer aktuell men igjen forskjellen opp til Usher V-603 blir liten...!?

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Om du bruker fantasien så kan du kjøpe to bokhøytalere, legge dem ned med diskantene mot hverandre og med en stereo effektforsterker så har du en "senter med trøkk i". Pris det bestemmer du selv.

:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Om du bruker fantasien så kan du kjøpe to bokhøytalere, legge dem ned med diskantene mot hverandre og med en stereo effektforsterker så har du en "senter med trøkk i". Pris det bestemmer du selv.

:-)
    Men ett spredningsmøsnter made for disaster desverre, da er det bedre å bruke en stående :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....

-rb-61-1-jpg

Tanken er jo god men jeg vil anta at det blir feil på den ene eller andre måten, spredningen er nevnt men man får jo dobbel diskant også..!?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm....

-rb-61-1-jpg

Tanken er jo god men jeg vil anta at det blir feil på den ene eller andre måten, spredningen er nevnt men man får jo dobbel diskant også..!?
    Men kult så det ut !!!

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke det justeres ned med evt. romkorreksjon? Jeg har separat EQ på centerhøyttalere på min Yamaha....

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det er tildels stor forskjell mellom veil. priser og hva du faktisk betaler hos Andrè.
    Hvorfor han har en slik prisstrategi har jeg ingen anelse om, men jeg har alltid sluppet billig unna i forhold til veil. pris når jeg har handlet der. Husk at han ogå til enhver tid har et enormt utvalg av brukte produkter til salgs.

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å tette igjen den ene diskant kanalen? Da vil man ikke ha dobbel effekt. Men å sette 2 ht på denne måten så veldig tøft ut.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •