During i Cerwin Vega CLSC-15S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

During i Cerwin Vega CLSC-15S

Jeg har fått tak i en brukt CV CLSC-15S og er litt plaget med during i den. Leste litt fram og tilbake og fant ut at en del av problemet skyldes en slags jordingsfeil som visstnok er vanlig på disse kassene. Jeg laget en ujordet strømkabel og en del av problemet var løst. Dette fjernet brummingen som fulgte voluminnstillingen og som bare fantes når det var koblet på signal.

Det gjenstår derimot fortsatt en "summing" i høyttaleren, som er konstant i styrke, og som er der selv uten signalkabel koblet på. Det er ikke en høy summing, sitter man et par meter unna kan man knapt høre den, men jeg synes det er sjenerende.

Er dette normalt for disse kassene, eller er det noe galt med denne? Har hatt et par andre kasser, blant annet Paradigm, tidligere uten å ha vært plaget med dette.

.:vegard:.

Intermediate gompan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo,

jeg er plaget av det samme med mine høyttalere. Særlig når jeg ser på tv. Noe av problemet ble løst når jeg skrudde opp lyden på fullt på både dekodere, stue-pc osv, og regulerte bare med forsterkeren - men summinga er der fortsatt, bare på et høyere volum.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt fra flere hold at dette er normalt, og at det kan skyldes støy i strømnettet. Jeg er imidlertid bare plaget med dette på den nevnte subben, resten av anlegget er helt støyfritt. (I hvert fall etter hva mine ører kan bedømme.) Det kan jo være at forsterkerdelen i subben ikke er av verdens beste kvalitet og dermed er mer følsom for nettstøy enn de andre komponentene...

Støyen er imidlertid helt konstant og uavhengig av hvor høyt volum det står på noe sted, om det står på maks eller minst spiller ingen trille, heller ikke om det er koblet på noen signalkabel noe sted. Så støyen kommer helt klart fra selve forsterkerdelen i subben.

Tror jeg skal investere i et nettstøyfilter, f.eks. HT800 fra Monster, og se (høre) om det hjelper. Det er uansett fint med et overspenningsvern, så helt bortkasta vil det uansett ikke være. :-)

.:vegard:.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om dette er av samme problem, men jeg har ett par cerwin vega 1515, drev disse tidligere med en Kind K 12 pa forsterker, fungerte greit, men syntes det ble for lite effekt når en ville dra på skikkelig. Kjøpte så 2 stk alto mac 2.4 som jeg har brokoblet på hver høyttaler, nå opplever jeg en betydelig konstant støy fra høytalerene som øker des mer jeg setter opp volumet på selve pa forsterkeren, men støyen forandres ikke ved justeringer av lyden i noen av de andre kildene (f.eks pre amp). Siden dette kun opplevdes med disse, skjønner jeg jo at forsterkeren også kan være skyld eller medskyldig i uønsket støy i høyttalere, at høyttalerene mine har en følsomhet på hele 103 db! antar jeg ikke gjør saken bedre ved bruk av en forsterker med mye "egenstøy":cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd ujordet stikk 4super4? Hvis du også har koblet til noen form for antenne ledning til receiver/forsterker gjør dette også sitt til at du får støy.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd både i ujordet og jordet faktisk, men resultatet er det samme. En annen ting med alto mac er grådigheten når de skal slås på, har prøvd de både på 10 og 16 amp kurs hjemme, og de slår ut sikkringene...sukk, ingen soft start spandert her nei:evil:

Tenkte å prøve lyden med brokoblede alto mac'er på bassene, og kind'en i stereo på mellomtone og diskant, tror det kan bli bedre med tanke på støyen. Og ved å "nedjustere" effekten til mellomtone og diskant, opplever en vel lyden som mer bassfyllt

Noe radioantenne eller satelittuner er forresten ikke tilkoblet, så tipper, iallfall slik jeg har oppfattet det, som at alto mac er "god" på egen støy, andre her med alto mac og samme erfaring forresten?

Tror ikke det er noe galt med dem, kjøpte begge ny, og de har akkurat samme "egenstøyen"

Har før brukt "Hifi" produkt som Nad 218 x 2 brokoblet, også noe støy da også, men ikke riktig så mye nei....

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kansje du burde vurdere noen ordentlige høytalere istedet for vervepremien fra ellos katalogen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Kansje du burde vurdere noen ordentlige høytalere istedet for vervepremien fra ellos katalogen?
    OG HVA ER SÅ EN ORDENTLIG HØYTALER OM JEG TØRR SPØRRE, og nei, hører ikke på klassik musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel. Selv hører jeg på rock så jeg har valgt Klipsch, men stort sett allt er bedre enn de Donald Duck høytalerne til CV, så selv om du får en sjimpanse til å velge høytalere for deg, får du uansett noe som er bedre enn det du har i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Vel. Selv hører jeg på rock så jeg har valgt Klipsch, men stort sett allt er bedre enn de Donald Duck høytalerne til CV, så selv om du får en sjimpanse til å velge høytalere for deg, får du uansett noe som er bedre enn det du har i dag.
    hmmm....sakelig, har du fått skadet hørselen av,- eller fått en cv i hodet siden du rakker så ned på dem, uannsett, de selger jo... Mon tro om dine klipsch har holdt seg like godt i bruktpris som ett par 1515....Uannsett, nå kommer ikke JEG med flere kommentarer rundt dette:neutral:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •