Sensitive høytalere til KingRex T-amp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, sant men, kontaktene mine er MANGE (jobber i Expert) så kan sikkert fikse ganke mye annet.

VA, PSB, Kef, Celestion, og en del andre har jeg god kjennskap til agenten, så de kan jeg fikse best til meg selv

hadde vært DIGGDIGG med et sett Beethoven, men pris spiller liksom litt rolle, og til bruk på kontoret som 2nd anlegg tror jeg de duger konge

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    psb er lett i lasten. image/alpha
    passer fint til t-amper også. litt tilbakelendt og rund oppover, fyldig nedover.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    hehe, sant men, kontaktene mine er MANGE (jobber i Expert) så kan sikkert fikse ganke mye annet.

VA, PSB, Kef, Celestion, og en del andre har jeg god kjennskap til agenten, så de kan jeg fikse best til meg selv

hadde vært DIGGDIGG med et sett Beethoven, men pris spiller liksom litt rolle, og til bruk på kontoret som 2nd anlegg tror jeg de duger konge
    Du får vente til du har fått forsterkeren i hende, så kan sikkert Arvid ta med seg noen VA eller PSB neste gang han seiler forbi.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ta en prat med han, så får vi se

men, fikk meg et lite sjokk her om dagen (rettere sagt i natt) Klipsch RF-82, har en følsomhet på 98 dB!!! hadde disse vært kjekke? eller blir de for bøllete?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch var vel noe av det første jeg nevnte. ;-)

Frode

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Hva med å prøve Hawthorne Audio sine Silver Iris-høyttalere? Jeg har disse selv og er knallfornøyd!
    Høyttalerene er laget for å fungere best med åpen baffel, så man slipper farging av lyden fra en kasse!
    I tillegg får man en helt unik holografi, og rommet fylles av lyd på en helt annen måte med disse!

Jeg vil ikke si at jeg savner noe som helst i bassen, den går dypt, og er svært kontant!
    Silver iris har en følsomhet på 95.8 dB, og har jevn frekvensrespons ned til 40 hz.

De koster $145 = 790 kr pr element, og baffel å sette dem i bygger du fort selv!
    Jeg vil si at håndtverket som er lagt ned i delefilteret i seg selv, er verdt $145, altså et KUPP!
    Les mer på Hawthones sin hjemmeside: Drivers
    Tnt-Audio sin test her: Hawthorne Audio Silver Iris (15 inch coaxial OB driver) review - [English]

Ta en kikk innpå min hifi for en del bilder av mine! Lykke til i jakten etter høyttalere!

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er jo en høytaler som ikke krever allverden for å låte. Men kanskje blir gjengivelsen for avslørende hvis anlegget bakover i linja ikke leverer? Har sjøl god lyst på disse.

Specks (fra tonart.no)

Heresy III Specifications

frequency response 58Hz-20kHz±3dB
    power handling 100 w max continuous (400 w peak)
    sensitivity 99dB @ 1watt/1meter
    maximum acoustic output 116dB SPL
    nominal impedance 8 ohms
    crossover frequency HF: 5000Hz
    LF: 850Hz
    tweeter K-107-TI 1" (2.54cm) Titanium diaphragm compression driver
    high frequency horn Tractrix Horn
    midrange K-53-TI 1.75" (4.45 cm) Titanium diaphragm compression driver
    mid frequency horn Exponential Horn
    woofer K-28-E 12" (30.48cm) Fiber-composite cone
    enclosure material MDF
    enclosure type Sealed
    dimensions 23.81" H (60.48 cm) x 15.5" W (39.37 cm) x 13.25" D (33.66 cm)
    weight 44 lbs unboxed
    finishes Walnut Lacquer, Cherry Lacquer, Black Lacquer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Klipsch var vel noe av det første jeg nevnte. ;-)

Frode
    såg det litt sent

men, ser at mange har store effektforsterkere på sine klipscher, og trodde at kanskje kingrexen ville knele lenge før lydbildet ble pent?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gEnEsis_AiX
    såg det litt sent

men, ser at mange har store effektforsterkere på sine klipscher, og trodde at kanskje kingrexen ville knele lenge før lydbildet ble pent?
    Ifølge Rognlien er RF-82 den største som "lettstyrt", dvs lar seg kontrollere av små forsterker. Her er det han skrev:

Det dreier seg om å skille mellom de to begrepene "lettdreven" og "lettstyrt".
    Lettdreven består i at høyttaleren spille høyt med lite effekt. Alle Klipsch høyttalere gjør dette.
    Lettstyrt består i at høyttaleren er en lett last for forsterkeren; at den kan styre og kontrollere start og stopp uten nevneverdige problemer. Dette har lite med fenomenet "høytspillende" å gjøre. Lettstyrte høyttalere kan f.eks. være høyimpedante og ha enkle delefiltre, små elementer etc...
    RF 82 er den største av høyttalerne i dagens RF-serie som har en typisk lettstyrt natur. RF63 er noe mer komplisert, RF 83 enda mer. De to sistnevnte trenger gode utgangstrafoer (på rørforsterkere) eller kraftig powersupply og dugelig dempefaktor (på transistorforsterkere) for å beholde kontrollen. RF 5 var nevnt her; den var klart mer krevende enn RF 3, men lot seg styre av relativt små forsterkere, gitt at de hadde en viss styringskraft. RF 7 var mye mer komplisert, denne er faktisk ikke enkel å kontrollere i det hele tatt. Så man må være klar over at ikke alle Klipsch er like enkle å ha med å gjøre.

Mvh
    Håkon Rognlien
    Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hentet jeg KingRexen i går, og makan den er liten alt som trengs nå er et par høytalere... vurderer sterkt på å pakke KingRexen i en Nille-pose, kjøpe inn noen lakrissnører fra Claes Ohlson og ta meg en tur på Hifi Center, Hifi Kjeden og Musikk Companiet..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gjør det !!!! Gleder meg til referatet fra disse "kundemøtene"..............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe skulle hatt skjult kamera og microfon, men det er litt for avansert. prøver nå til uken så ser jeg hva jeg kommer frem til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hihi, jeg har vært på rundtur med KingRexen min:-D :-D . både med positive og NEGATIVE opplevelserops:

skriver et lengre opplevelses-innlegg litt senere!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag hadde jeg endelig tid til å pakke opp KingRexen og ta den med meg til byen (Bergen) for å finne noen høytalere. Kledd for trening og klar for "god lyd"

Musikk Magasinet
    Først gikk turen til Musikk Magasinet, hvor jeg håpet at de hadde noen Klipsch stående og vente på meg. Jeg kom vandrende inn mot lytterommene og fant både RF-83, RF-82, Sonus Farber Concertino og en del annet knask. Etter litt titting kom det en hyggelig type som jeg ba om hjelp. Jeg fortalte at jeg trengte noen lettdrevne høytalere til å bli drevet av T-ampen min. Han viste knapt hva en T-amp var, men vavillig til å vise meg rundt. Klipsch var det han ville anbefale, og lente seg på RF-83, som var STORE(!). Der for gikk turen til neste rom, der RF-52 sto. Der koblet vi kingrexen opp mot en Harman Kardon cd-spiller, monster (rull) høytaler kabel og trykte på play. Lyden var fyldig og presis, men noe ullen i de lavere registrene (hvor på han tipset om å hindre en del av lydtrykket i bakkant, med en t-skjorte^^)

Alt i alt var Musikk Kompaniet en ok plass å gå å se på høytalere, god service og flotte lokaler. Klipsch RF-52 var veldig bra, men noe ullne (noe som kan være høytaler kablene), og jeg tar meg en tur ned ditt med noe egen musikk og får hørt høytalerne med Van den Hul kabler.

Hifi Klubben
    Butikken som er plassert lengst ut av sentrum, og teitest til , sto for tur og jeg hadde store forventninger til å kanskje finne noen ok Dali høytalere. Da jeg kom i butikken gikk jeg en runde rundt i butikken, uten at de ansatte "la" merketil meg. Da jeg kom borttil skranken for å få hjelp gikk det enda 3 minutter før noen endelig hjalp meg (selv om det sto 3-4 stykker bak skranken). Da jeg hadde forklart hva jeg varute etter og brukt en stund på å forklare hva jeg faktisk hadde av forsterker (for det ante han ikke hva var for noe) ble konklusjonen noe lunket at han ikke hadde NOE han ville/mente kunne passe til KingRexen. Temmelig skuffet og sur gikk jeg ut av butikken med avsluttningskommentaren: "kanskje kompisene deres borte hos Hifi Center kan hjelpe meg bedre"

Hifi Center Kjeden
    Jeg kom inn i butikken og så ikke mindre enn 3 selger i butikken (som er bitte liten). Etter å ha gått forbi de ansatte og helt inn i butikken og så litt tilfeldig på både DynaBel og JBL, og gått tilbake forbi de ansatte igjen kom det en type gående ned trappen som spurte om jeg ville ha hjelp. Vi pratet litt og jeg fikk forklart ærendet mitt, han virket og så genuint interresert i KingRexen og ba om å få se den. Vi snakket litt høytelere, og hva som var aktuelt , og uten at jeg hintet noe særlig spurte han om vi skulle prøve den på noe. Positivt.
    Vi gikk bort til System Audio høytalerene, og jeg tenkte som så at dette aldri kom til å gå bra:twisted:. Vi satte opp SA1550 på HK cd spiller, Nordost Red Dawn og Nordost Flatline rca. wow! Virkelig overraskende... Transperent, åpent og med god fylde. Vi gikk videre til store bror-serien SA1730. Denne hadde samme transperentheten, åpenheten, men en større fylde og bedre og strammere bass. Bare for gøy ville jeg også høre SA1530 for devar på tilbud til 4000, noe som passer meg veldig bra. Men skuffelse, prisen viser også ganske mye, da lydbildet ble mer ullentog bassen var HELT ute på sykkeltur.

Til tross for at min kundebehandler var veldig grei ogpositiv , varresten av gutteklubben grei mindre positiv. Men, System Audio overrasket meg veldig!

Konklusjon
    Jeg er forelsket! SA1730 er perfekt! åpen, transperent og deilig, sammen med en fantastisk spredning er de nesten perfekte...! Det eneste negative er at de er litt lave, men dette er ikke nødvendigvis noe ødeleggende...

så! på handle listen står nå System Audio 1730. På Hifi Centeret koster disse 8999,-, men ! på et danskt nettsted fant jeg disse til 3999. Så, da kan jeg kanskje fikse meg disese derifra? ellerer det dumt?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra ! Jeg ler litt her jeg sitter - 2 av 3 butikker visste ikke hva en T-amp var, og dette er liksom fagfolk...... jada!

Synd du ikke fikk testet den på et par digre B&W eller Dali Ikon 6, og enda mere synd at du ikke hadde med deg noen Europris kabler - håper du kan ta en ny tur og sjekke SA 1730 med DIN musikk og med DINE billigkabler...........
    (viktig å teste kabler også - så start med de billigste som kan skaffes på markedet...............)

På HFC hjemmeside koster SA1730 7995 - de kan umulig koste 1000 mere i butikken???

Spør om å få teste T-amp'en din på et par Dynaudio Evidence Master og med Europris kabler...............

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe:twisted:

vettkje om eg har nerver til det men, vi får se va jeg får tid til hva angår prispå 1730, så tror jeg det sto 8999 på de... men, det er uansett nesten dobbel pris fra den danskesiden

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nerver av stål - men uansett er det DU som er KUNDE og DU som legger premissene for et mulig kjøp!
    Hvis du skal ha en dressjakke (blazer) og kommer inn i klesbutikken med bukse/skjorte på, så er det en selvfølge at du får prøve en jakke som passer til det du har på deg.
    HiFi butikkene har litt å lære her

Danskesiden: det blir fort litt frakt, moms og tull&toll for å få det inn i Norge med mindre du tar bil&ferge nedover og hiver inn noen kasser øl/snus/tobakk sammen med høyttalerne og lister deg gjennom tollen på hjemveien..........

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var akkurat det siste der jeg tenkte om jeg gjør det selv, eller om mine besteforeldre som eri danmark sånn ca 8 ganger i året

men, har god tid, for det er lenge til sommeren

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    danskene oppgir pris per høyttaler.

ellers tok hifiklubben kaka denne gangen også, som vanlig

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    danskene oppgir pris per høyttaler.
    Ikke uten grunn at de kalles Nordens-jøder (no offence)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •