Ny senter høytaler, trenger råd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny senter høytaler, trenger råd?

Tittil har jeg kjørt en kenwood senter ht sammen med mine dali suite 2.8. I mange tilfeller så syns jeg at lyden fra senteren blir så spinkel, og lite krefter i forhold til frontene. Da er spørsmålet, må jeg ha en senter ht fra suite serien ( suite c0.8 ), eller kan jeg bruke som for eksempel Evidence C70? Hvordan er suite og evidence serien iforhold til Ikon vokal 2? Suite og Evidence koster det samme, men hvilken av dem egner seg best/best lydkvalitet. Eller er det mulig å bruke som for eksempel B&W og andre merker? Har sett på en senter ht fra canton også. Er det noen andre merker som har nesten de? samme lydsignaturen som Dali? Venter spent på par gode råd :razz:
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke Suite C0.8?

Suite C0.8 egner seg nok best når du har suite 2.8 fronter...

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mye på suite 0.8, men det finnes også mange andre senter ht der ute, vil gjerne ha en veldig god senter, og det finnes så mange valg der ute. Blant annet evidence c70. Har hørt at evidence har bedre lyd enn suite serien, men vil lydsignaturen passe til suite. Derfor jeg oppretter denne tråden her. Vil ikke binde meg fast til suite serien hvis det finnes bedre løsnigner.
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg tok knekken på min Dali suite senter høytaler !!:?
    Men , orket ikke tanken på å vente i "evigheter" på å tak i en tilsvarende.
    Så jeg heiv meg i bilen ,dro ned på Hi-fi Klubben og kjøpte 1 stk Dali Concept Center til 1300kr! Halleluja!!! Lyden var jo minst like bra som fra Dali suiten!
    Det skal nevnes at nå består høytaleroppsettet mitt av Front Dali Suite 3.5
    Senter Dali Concept Center,Sub. Gale 12",Surround Bak :Pure Audio
    Låter bra og jeg vil særlig fremheve diskanten og fokuset på stemmer på Dali Concept senter høytaleren,kan ikke fatte at de (Dali) kan tjene penger på denne!
    Anbefales!! P.S jeg jobber IKKE på Hi-Fi Klubben!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å tro at en concept senter skal konkurrere mot suite senteren når suite har 2x6" mellomtone/bass elementer vs 2x5". Men hadde du c0.8 eller c0.7? 1300,- er ikke særlig mye, men vil de klare kjæret sammen med suite 2.8? Hva slags forsterker forer du dine fronter og senter med?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp samme senter som frontene dine, altså en Suite. Det hjelper ikke å ha en superduper senterkanal dersom den ikke matcher lydsignaturen til frontene dine.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lofoten
    Jeg tok knekken på min Dali suite senter høytaler !!:?
    Men , orket ikke tanken på å vente i "evigheter" på å tak i en tilsvarende.
    Så jeg heiv meg i bilen ,dro ned på Hi-fi Klubben og kjøpte 1 stk Dali Concept Center til 1300kr! Halleluja!!! Lyden var jo minst like bra som fra Dali suiten!
    Det skal nevnes at nå består høytaleroppsettet mitt av Front Dali Suite 3.5
    Senter Dali Concept Center,Sub. Gale 12",Surround Bak :Pure Audio
    Låter bra og jeg vil særlig fremheve diskanten og fokuset på stemmer på Dali Concept senter høytaleren,kan ikke fatte at de (Dali) kan tjene penger på denne!
    Anbefales!! P.S jeg jobber IKKE på Hi-Fi Klubben!
    Da må du hatt noe feil med suite senteren din.

Concept senteren har ikke sjangs til å følge med suite, hverken 0.7 eller 0.8.

Gjør som brorparten sier, kjøp deg suite c0.8. Et sømløst lybilde i front er alfa-omga.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ventet så lenge på en suite c0.8, og tålmodigheten er nå slutt. Fant en evidence c70 på finn.no som såvidt var innspilt til 2200,-. Får teste den ut først, så kjøpe en suite c0.8 når den dukker opp på bruktmarkedet. Da får jeg tatt en K.O runde mellom dem. Beholde den som jeg syns passer best til mine ører :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali senter Høytaler (Suite kontra Concept)

Jeg tror det kanskje er av "akademisk" interesse dette innlegget jeg hadde
    ang. at jeg hadde erstattet min Suite -senter med en Concept-senter.
    Jeg ville bare framheve hvor overasket jeg ble ang. lydkvaliteten på concepten kontra suiten = begge låter bra hos meg,i mitt oppsett.
    Jeg ser helt vekk i fra pris her. Forøvrig er det flere som har bemerket
    hvor overraskende godt Concept-senteren passer lydmessig til Suite -Fronthøytalerne mine lydmessig. På spørsmål ang. forsterker jeg bruker,har jeg en "Gammel sliter" jeg er godt fornøyd med Denon AVR-2801

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått koblet til Dali Evidence c70, og maken til forandring! Trodde ikke min kenwood senter sugde sååå mye, hehe. Men der tok jeg grundig feil. Åpnet en helt ny verden for meg mellom mine fronter. Trenger litt mer innspilling og kanskje effektrinn før den yter sin beste. Neste steg, effektrinn til front og senter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •