Matching av sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Matching av sub?

Hei
    Er i gang med å kjøpe inn utstyr til hjemmekinoen nå og har nå nesten komplett på høytelersiden. Fikk kjøpt noe brukt på finn og jeg fikk med på kjøpet et par ting som jeg egentlig ikke var ute etter. Centern og subben var ikke samme serie som front og bakhøytalere. Center skal i alle fall skaffes i samme serie, men er litt i tvil om jeg skal se etter en ny sub. Hva gjør "ekspertene" med hensyn på suben? Er man på jakt etter samme merke/serie eller spiller ikke det noen rolle bare man har en bra sub. Suben jeg har kjøpt hadde vel en veil.pris på 5000 men om den er noe tess aner jeg ikke. Har ingen forsterker for tiden så jeg får ikke testa den ut. Kan en dårlig sub gjøre kinoopplevelsen dårligere enn uten sub når man har store fronhøytalere??

Ps:Vet noen om en Phonar Centric II som er til salgs så gi beskjed

Gunnar

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fordel om du skriver hva slags utstyr du har, det er veldig vanskelig å gjette seg fram til..............:idea:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fronthøytalerne er av merke Phonar P40(stor gulvstående) og bakhøytalerne er P20 litt mindre utgave. Merket er vel ikke så kjent i Norge men de er av god kvalitet med nydelig lyd. P40 kosta ca 15000,- og P20 ca 9000.

Gunnar

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bortsett fra at designet matcher har jeg ikke erfart at subwoofer av samme merke/serie som øvrig oppsett gjør seg noe bedre enn noe annet. En sub har jo ikke en "lydsignatur" på lik linje som høyttalere fra samme serie.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •