Bakhøyttaler: B&W 685 vs DS3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøyttaler: B&W 685 vs DS3

Skal etterhvert kjøpe bakhøyttalere og lurer derfor på hva jeg "bør" velge.
    DS3 er vel en mer dedikert bakhøyttaler, men vil den fungere like bra?

Ett alternativ er jo å kjøpe 685 først for å bruke som bakhøyttalere for så å oppgradere til DS3 som er litt dyrere senere. For å bruke 685 i ett helt greit stereo oppsett på soverommet f.eks.

Front er 683, senter er HTM61

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen her som har erfaringer med disse to?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde 602 s2 før og bytta til ds6 s3.

DS6 passet bedre til min rom, da jeg har kort avstand bra bakvegg til lytterpossisjon.

DS3 er litt overpriset synes jeg. Forskjellen mellom den og den "gamle" DS6 s3 er vel kun forbedret diskant, og den brukes kun til SACD. Husker ikke hva DS6 kostet ny, men jeg fikk tak i et sett demobrukte fra HiFi K. til en god pris. KAn være verd å sjekke om det henger noen og støver.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk noen DS6s3 på HFK Hamar ser jeg som er demobrukte. Får ta med en tur innom der å høre på dem.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan bare si at jeg bruker 685 som bakhøytalere og er veldig fornøyd, uten at jeg kan si noe om kvaliteten på de andre høytalerene. kjøper du 685 får vi helt likt anlegg bortsett fra at du har en reciver som er mange hakk bedre en min

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at 685 er en knallhøyttaler.
    Men det jeg er redd for er att det blir for lite spredning da sofa må plasseres helt inntil bakvegg.

Unasett så har jeg jo en knallgod høyttaler til lite stereo oppsett utenom om jeg kjøper 685 og finner ut at jeg heller må ha en dedikert bakhøyttaler.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner jeg ikke er helt på jordet i oppsett! Ender med ganske nøyaktig samme oppsett som deg. Har også lurt litt på DS3 eller 685. Foreløpig heller jeg litt mot DS3, rett og slett fordi de er mest praktisk der jeg bor nå. Er nødt til å henge dem på veggen rett bak sofaen.
    Men er fortsatt litt usikker fordi DS3 er dipole (kan man forresten si at de "er dipole"?). Har lest innlegget til Snickers-is ang dipole/bipolare, uten at jeg skjønte stort av det.
    Er det noen som kan fortelle meg (på en enkel måte ) om dipole høyttalere er en ulempe eller en fordel?

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Skjønner jeg ikke er helt på jordet i oppsett! Ender med ganske nøyaktig samme oppsett som deg. Har også lurt litt på DS3 eller 685. Foreløpig heller jeg litt mot DS3, rett og slett fordi de er mest praktisk der jeg bor nå. Er nødt til å henge dem på veggen rett bak sofaen.
    Men er fortsatt litt usikker fordi DS3 er dipole (kan man forresten si at de "er dipole"?). Har lest innlegget til Snickers-is ang dipole/bipolare, uten at jeg skjønte stort av det.
    Er det noen som kan fortelle meg (på en enkel måte ) om dipole høyttalere er en ulempe eller en fordel?
    Du har en bryter som lar deg bytte mellom dipole eller direkte stråling. Det siste er bra til f.eks. SACD og DVD audio.

Dipole har den fordelen at den sprer lyden mye bedre slik at lydbildet blir mer difust. Du greier mao ikke å høre at lyden kommer fra et bestemt sted, slik det ofte gjør fra vanlige høytalere. Spesielt gjeldende når avstanden fra høytaler til lyttepossisjon er liten. Synes det er veldig realistisk med en vegg av lyd bak.

Så 300 på Blu-Ray med TrueHD lydspor. Du føler virkelig at du er med i slag senene og fullstendig omringet av lyd.....en typisk ut av deg sjæl opplevelse

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torro
    Du har en bryter som lar deg bytte mellom dipole eller direkte stråling. Det siste er bra til f.eks. SACD og DVD audio.

Dipole har den fordelen at den sprer lyden mye bedre slik at lydbildet blir mer difust. Du greier mao ikke å høre at lyden kommer fra et bestemt sted, slik det ofte gjør fra vanlige høytalere. Spesielt gjeldende når avstanden fra høytaler til lyttepossisjon er liten. Synes det er veldig realistisk med en vegg av lyd bak.

Så 300 på Blu-Ray med TrueHD lydspor. Du føler virkelig at du er med i slag senene og fullstendig omringet av lyd.....en typisk ut av deg sjæl opplevelse
    Ah, da er det jo ingen tvil! Blir DS3 på meg ihvertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan du henge de på veggen så er ds3 di beste. må di stå på stativ ved siden av sofa som hos meg så fungerer 685 veldig bra :razz:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •