Hjelp til Patos Lyric og H/K søkes.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Patos Lyric og H/K søkes.

Heisann!
    Sitter og titter i forumet her om bi-amping og blir helt rar av alt som står her. Beklager enda en tråd om temaet,men håper at noen lærde der ute kan gi meg en grei forklaring på spørsmålet mitt.

Jeg har Patos Lyric 501 foran,Lyric 401 bak og Lyric 201c. Dette drives av en H/K AVR8500. Så langt alt vel.
    I tillegg har jeg nå puttet på 2 stk H/K Citation 24 på frontene mine,via pre-out på AVR 8500.
    Dette er gjort via brokobling av disse,altså en Citation 24 til hver Lyric 501.

Har ikke tenkt på dette med bi-amping og lurer på om det er noe å hente ved å bi-ampe frontene mine isteden?
    Og hva gjør jeg isåfall,bruker jeg høyttaler utgangene på AVR 8500 som vanlig til det ene paret av terminaler på 501 og Citation 24 sine utganger til det andre paret av terminaler på 501?
    Og kan jeg da kun bruke en Citation 24i stereo, eller kan jeg gjøre som nå og kjøre de brokoblet, en til høyre og en til venstre høyttaler foran.

Mye spørsmål her,men håper noen kan bruke et par minutter på et godt svar.

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt riktig; du benytter f.eks utgangene på receiveren din til mellomtone/diskant i (de øverste terminalene bak på høyttaleren) og Citation til bass (de nederste terminalene på høyttaleren din).

Du burde nok lytte deg frem til hva som er best. Selv om du vil få mer effekt, vil ikke det si at det vil låte bedre. Så vidt jeg vet er Citation i HK sitt high-end segment, og jeg vil tro det er store lydmessige forskjeller ved de to.

Men prøv deg gjerne frem, jeg sitter ikke med fasiten på ditt anlegg, og hadde jeg hatt en effektforsterker i tillegg til AVC-A1D'en min hadde jeg DEFINITIVT bi-ampet mine Dali Grand!

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du er fra Skien; det er jeg også:-) dog foreløpig utflyttet...

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg er fra Skien, dog innflyttet for mange år siden!

Takker for svar,og lærer litt hver dag!
    Men er det sånn at jeg kun kan bruke en av mine Citation mener du?
    Og kan jeg isåfall da bruke den andre i forbindelse med min senterhøyttaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •