Jakter på høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kan strekke budsjettet noe, har du et nytt forslag her (evt en rimeligere cd-spiller):

Hegel CDP4A Mk1 - Hegel CDP4A Mk1 (lys alu) kr 10.000,-
    +
    Hegel H200 - http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/26562/cat/13
    +
    Usher CP 6381 - Norsk Audio Teknikk AS, Anthony Gallo, Cayin, Gryphon, Bladelius, Audiolab, Respons, Dynaudio, Kimber, Parasound
    eller
    Usher Cp 6311 - http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=26260&cat=12

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De Usher CP-6381 på Norsk Audioteknikk er allerede kjøpt, betalt og på tur til Bodø

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    En nydelig høyttaler det der.. Har sett på den før faktisk :-D Hørt hvordan den spiller? Hvordan vil den duge ved en evt. utvidelse til surround?
    Nå begynner jeg å få en del bra på blokka her... nesten vanskelig å bestemme seg for hva man skal høre på først :-D Blir vel en Trondheims-tur etter hvert og muligens en tur til Stavanger. Driver og skriver ned oppsett som skal høres.. Må gå systematisk til verks når det er så mye bra på markedet
    Nydelig høyttaler ja. Har ikke hørt den selv, så jeg vet ikke mer enn jeg har lest av omtaler/tester på nett osv. Men det er vel liten tvil om at det er et veldig godt produkt. Kan ikke se noe som skulle diskvalifisere den i et evt. surroundoppsett, men er usikker på hva VA har av senterht.
    Systematisk.. tja;-) Du bruker tid og penger på lytteturer hit og dit, men vet allikevel ikke om du kommer i land.. og du får allikevel bare hørt noen få kombinasjoner. Men det er jo veldig gøy da
    Alternativet er jo å bare hoppe i det. Skal du handle brukt gjør du som regel de beste kjøpene spontant, da de beste tilbudene forsvinner kjapt. Dessuten er det mange tilbud som er så gode at risikoen er veldig liten. Får omtrent det samme igjen om det ikke skulle passe inn. Lykke til i alle fall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    De Usher CP-6381 på Norsk Audioteknikk er allerede kjøpt, betalt og på tur til Bodø
    Ser man de ja. Da er det jo bare å gratulere..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Aldri hørt Usher, så dette blir spennende. Har lest MYE om de, så forhåpentligvis er det ingen store overraskelser.

Og servicen Morten på NAT gir er utrolig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du blir overrasket jeg.. dog ikke negativt!
    Hva skal de kobles opp mot da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir i første omgang opp mot min Yamaha DSP-AX1 og Micromega Stage 4 cdspiller, Ps3, Xbox360 etc

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står et par strøkne 6381 hos hifihuset i Bærum. HI-FI Huset AS - Forsiden
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Skal du handle brukt gjør du som regel de beste kjøpene spontant, da de beste tilbudene forsvinner kjapt. Dessuten er det mange tilbud som er så gode at risikoen er veldig liten. Får omtrent det samme igjen om det ikke skulle passe inn. Lykke til i alle fall.
    Nesten som når jeg kjøpte hus dette...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik du skriver går tankene til demoen av EC´s nye høyttalere i Trondheim og Horten. Virket som de spilte med stor engasjement, mye bass og snill karakter. Fyldig og litt mørk(?). Kanskje de passer deg?

Ser Tonart har dem inne. Snakk med Kim, han har erfaring og er ærlig.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det på tide å vekke denne tråden til live igjen... :-D

Da ser det ut som jeg har fått meg forsterker(e). Ble enige med en om en deal på Parasound NC2100 forforsterker og NC2250 effektforsterker på 13 000kr + frakt. Hørtes ok ut syns jeg.... ganske nye, med kvitteringer og originalemballasje.

Så kommer spørsmålet om høyttalere opp igjen da... Står jo en del om hva jeg er ute etter i denne tråden, og enda mer i denne: http://avforum.no/forum/receivere-fo...-30-000-a.html. Der står det litt om det lille jeg har hørt av høyttalere også.

Jeg har et budsjett på 30 000 som sagt. 13 000 er brukt, dvs 17000 igjen. Dette skal dekke kabler, kilde og høyttalere. Kan strekke meg noe lenger dersom det er noen supertilbud ute og går. Kjøper svært gjerne brukt! Ser for meg å kanskje kjøpe en cd-spiller til 2-3000.

Ekstra fint er det om det fins matchende senter og bakhøyttalere i samme serien som høyttalerne for evt utbygging til surround senere. Bakhøyttalerne i serien bør helst være monterbare på vegg.

Har jo fått mange bra tips, men tar gjerne i mot flere... Hva tror dere om disse forsterkerne på Dynaudio Focus monitorer?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker du ekstra penger på delt forsterker i stedet for en integrert? Og hvorfor så mye mindre på CD-spiller? Det spilleren roter til klarer du aldri å rette på! Dynaudio fortjener ordenlig elektronikk, imo. Har du dårlig spiller så får du ikke vite hvor gode resten er....

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Hvorfor bruker du ekstra penger på delt forsterker i stedet for en integrert? Og hvorfor så mye mindre på CD-spiller? Det spilleren roter til klarer du aldri å rette på! Dynaudio fortjener ordenlig elektronikk, imo. Har du dårlig spiller så får du ikke vite hvor gode resten er....
    Dynaudio er jo på ingen måte spikret som høyttalere - de faller antakelig for dyre. Var jo om jeg ramlet over noen brukte. Tanken min er å ha noe å bygge videre på, og jeg føler jeg har det med Parasound. NC2100 har prosessorinngang hvertfall og NC2250 krefter.

Ser det fins f.eks brukte Marantz CD6001 og SA7001 rundt 3-4-5 tusen. Okei, det er vel ikke akkurat high-end, men jeg føler at skal man knipe inn noen plass så får det bli på CD-spilleren. Skal ikke gifte meg med den, blir nok byttet når økonomien blir bedre.. :-D

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    anbefaler tannoy dc6t på det varmeste. Men kanskje ikke til parasound, blir kanskje litt lyst.

ellers en killer til pris, en ærlig høytaler som ikke prøver "freshe" all musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe dette ikke blir tatt som reklame..
    Men selger tilfedligvis et par monitor audio gs 20: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/31427

Det må da kunne sies å være mye høytaler for pengene, og sprenger ikke ditt budsjett. Skal du ha cd spiller er hvertfall Cambrigde 640v å anbefale...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med ProAc? De har jo noen ikke alt for dyre godbiter i studio serien sin. Hør med Lyric Hifi for et tilbud.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp deg en eldre Parasound D/AC 800, 1000 eller større. så kan du bruke en rimelig dvd spiller. Har selv Parasound DAc-1000, og dens piller utrolig bra, har testet den mot non cd spillere i klassen fra 4-13 lapper. Og jeg har dac'en enda
    Sikkreste veien til go lyd er via komponenter fra samme merke.
    Alternativt er om du kommer over en pent brukt Parasound cd spiller, tror det ligger en på finn.no.
    Ton Art har vel også et par Sonus Faber Concertino Domus på demo salg nå, om de er noe for deg må du nesten høre selv, men jeg har hatt mine beste lydopplevelser med Sonus Faber.
    Følg den røde løperen, bruk Parasound i hele elektronikk kjeden !!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting slår meg når jeg leser denne tråden; Hva med å LYTTE til noe av det her?

Her går det jo fra Usher 6381 til Focus 140 i 2 åndedrag og utifra mine erfaringer er det ikke akkurat små nyanser vi snakker om. Moro å handle på måfå, men kjipt når du sitter med skjegget i postkassa og taper tusenvis på go`kjøpene når det ikke matcher og du må bytte.

Jeg kan dog si at GS20 som nevnes over er flotte saker som jeg selv har spillende mens jeg skriver dette. Prøv å få lyttet til et par av de, utifra det jeg har lest fra mange på AVSforum i USA så skal Parasound og MA være en god match. Istedet for CD-spiller kan du legge pengene i en god DAC som det blir foreslått.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Får håpe dette ikke blir tatt som reklame..
    Men selger tilfedligvis et par monitor audio gs 20: http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/31427

Det må da kunne sies å være mye høytaler for pengene, og sprenger ikke ditt budsjett. Skal du ha cd spiller er hvertfall Cambrigde 640v å anbefale...
    Hvis ikke dette er reklame, hva er det da?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvis ikke dette er reklame, hva er det da?

Det er åpenlys snikk reklame

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •