Hjelp til valg av sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av sub.

Hei

Er en nybegynner når det gjelder oppsett av hifi og trenger derfor noen input og hjelp når det gjelder valg av active subwoofer. Trenger også noe hjelp ang. tilkobling av subwoofer til forsterker.

Har følgende
    Front : Usher cp 6381
    forsterker: Vincent sv-238
    cdspiller : Vincent cd-s3

Det jeg savner er noe som kan hjelpe litt til på de dype tonene og poenget er etterhvert å bygge videre til et surround system. (Dog over tid) ettersom da sannsynligvis vil bytte forsterker etc.

Det jeg trenger hjelp til er valg av subwoofer. Har siklet litt den siste tiden på den nye SVS'en som har kommet, men etter å ha sett bilder virker den usedvanlig stor:evil: Syns også kanskje SVS virker til å få usedvanlig mye skryt her inne på forumet forhold til andre steder. Den er rett og slett for massiv og stor til å passe inn i min stue. Har også sett på Usher sin egen sub sw-103, men prisen på den vil være høy i forhold til hvor godt den spiller. Alternative mindre sub'er som spiller bra ?

Og hvordan blir det med oppsett i forhold til forsterker hvis jeg skulle velge 2 eventuelle mindre sub'er når jeg kun har 1 utgang på forsterker ?

http://www.vincent-tac.de/pic/SV238back_3.jpg

Og for tiden bruker jeg slik kabel med 3 koblinger (balance på forsterker) mellom forsterker og cdspiller. Er det da lurt å skaffe seg samme mellom forsterker - active sub, hvis den støtter slikt ?

Takker for svar :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub

Rel´s mindre subber (Quake) er absolutt det beste på stereo, og kan fint brukes til film. SVS er for store og treige. Rel har også 2 inng. med hver sin volum, en for film og en for stereo. Smart synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye har du tenkt å betale for subben?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse 15-20k ca. Rimligere men bra kvalitet og design = ja takk

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk ut XTZ sine subber, de er langt billigere enn hva du har som budskjett, men skal love deg de yter ganske bra.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    sjekk ut XTZ sine subber, de er langt billigere enn hva du har som budskjett, men skal love deg de yter ganske bra.
    Er det slik å forstå at du snakker om 15 - 20k for en sub.. Ja da tror jeg at en XTZ ikke har mye å stille opp med.

Skal du bruke suben for det meste til musikk? Sjekk MJ Acoustics du!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Er det slik å forstå at du snakker om 15 - 20k for en sub.. Ja da tror jeg at en XTZ ikke har mye å stille opp med.

Skal du bruke suben for det meste til musikk? Sjekk MJ Acoustics du!

Er nok sant som du sier der gitt. Tror jeg ville satset på en SVS 12".

Hvis ikke, kanskje en pioneer, det er jo god kvalitet og lyd, men passer kanskje ikke inn i resten av det som du har..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xtz subbene er meget bra,se testen http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...iy-vs-xtz.html
    har selv 2 stk

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    xtz subbene er meget bra,se testen
    Vet, har en selv. spiller så det jomer etter.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men XTZ'n er ikke en skikkelig musikk sub mener jeg - til det så er den alt for "bløt" i lyden. Velodyne og MJ Acoustics mener jeg er de beste.. (MJ Acoustics er billigere - så da kan du faktisk kjøpe to!) SVS til musikk, kan jeg ikke uttale meg så mye om, men tror at til ren musikk så blir den for "tung"
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hovedsakelig med tanke på ren musikk. Ikke noe hjemmekino det her.
    Får inntrykk av at den nyeste SVS'en blir for tung og som nevnt tidligere, tar alt for stor plass. Hvordan vil det være å sette opp 2 mindre i et slikt oppsett ?

Ser det kommer fra flere her. Velodyne DD10 blir nok akkurat i dyreste laget. Den spiller nok godt, men er det godt nok til å veie opp for den prisen ? I forhold til de andre som koster endel mindre ?

Hvilke prisklasse er det snakk om på MJ Acoustics? Har vært innom å snust på siden deres tidligere, men fant ikke noen veiledende priser akkurat.

Takker for seriøse svar nok en gang.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder MJ Acoustics så send en mail til Maxwell hifi.. Denne suben svinger det av rett og slett, meget liten (mindre en dd'n til og med tror jeg). Som jeg sier så tror jeg ikke SVS klarer å stille opp musikkmessig..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Når det gjelder MJ Acoustics så send en mail til Maxwell hifi.. Denne suben svinger det av rett og slett, meget liten (mindre en dd'n til og med tror jeg). Som jeg sier så tror jeg ikke SVS klarer å stille opp musikkmessig..
    hadde en svs pb12pluss2 og den fungerte ikke på musikk,vet at den skulle hvert kalibrert skikkelig men gidder ikke betale flere tusen for at det skal komme en hjemm til meg for justering,så hjemme hos meg var svs en stor skuffelse,trives faktisk bedre med 2 stk xtz,de går jo ikke like dypt men spiller pent til musikk og er greie til film

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei til musikk - film ser jeg ikke på, til mitt oppsett så er den rett og slett for bløt i lyden for at jeg skal kunne si at den spiller i nærheten av de andre jeg har anbefalt. Men til prisen så spiller den meget bra! Men her snakker vi jo om sub til 15 - 20k! I det prisleie så har XTZ'n igjen ting å stille opp med.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bedre med 2 subber. Da kan du få en slik frekvensrespons - som jeg har i stueoppsettet.

Her er link til større bilde av frekvensresponsen:
    http://www.flageborg.no/SVSpatruljen...sD21SE_sub.JPG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med svs sine rør? SVS PC-Ultra? Welcome to L-Sound!
    Eller box? SVS PB13-Ultra?
    Welcome to L-Sound!

Begge subbene spiller noe helt sinsukt bra å med en helt sinsykt Jevn bass i fra 10hz til 300hz. vil tru det er en helt ypperlib sub.

kan ågså vurdere Velodyne SPL-1200R suben. er en helt sinsyk musikalsk sub.
    Velodyne SPL-1200R | Sub | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Lykke til etter din ultimate sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodyne DD10 er ågså en fin sub som nevnt åver. Meget presis å god sub
    Velodyne DD10 | Sub | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Må bare se på disse valgene å gå i fra hifibutikk til hifibutikk å høre hva som oppfuller dine krav. vil du ha en synsyk hjemmekinosub som trykker er Svs et bra valg. vil du ha en musikalsk til hifi og spiller bra til film også er Velodyne DD10 en fin sub den har ikke like mye trøkk som svs, men spiller mer presist å MYE bedre til film Er du ikke intrisert i mye trøkk, men vil ha en sub så låter fantastisk bra så Velodyne DD10 er valget liker du MYE trøkk til film er svs et bra valg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så også du skrev at du har siklet etter svs, men syntes den tar sånn plass så kjøp silyndern av svs. Welcome to L-Sound!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex Fossum
    den (DD10) har ikke like mye trøkk som svs, men spiller mer presist å MYE bedre til film Er du ikke intrisert i mye trøkk, men vil ha en sub så låter fantastisk bra så Velodyne DD10 er valget liker du MYE trøkk til film er svs et bra valg

Hm.. forstår deg ikke helt, er DD10 bedre en SVS til film fordi den har mindre trøkk? Trodde det var nettopp det som gjorde SVS bra, at den hadde trøkk - og var meget presis.

Til film så hadde valget mitt falt på SVS men til musikk så hadde jeg heller valgt en eller annen DD.. eller en av MJ Acoustics!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •