Valg av høytaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høytaler

Skal gå til innkjøp av nytt anlegg i stua.
    Hva er å anbefale har sett meg ut følgende kanidater, åpen for andre innspill.
    Cerwin Vega CLS215
    Dali Concept 10
    Selvbygger Dynabel S33, fra Eltek

Liker anlegg med litt trøkk i, hører på bl.a Pink Floyd, Dire Straits, Metallica, Madrugada mm. + litt dance/tranceops:

Ønsker gjerne innspill.
    Har tenkt å bruke rundt 25000 totalt.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt sistnevnte, men til litt variert musikksmak så ville jeg definitivt gått for Dali'ene og en skikkelig forsterker og en cd-spiller

Har hørt Concept 8 og 10 opp mot CLS-10 og CLS-12 på samme elektronikk og CV'ene hang rett og slett ikke med. På Tiesto og annen dance-musikk var CV'ene helt perverse, men på annen musikk (feks Nightwish) så ble de veldig skrikende og slitsom i lengden.

Til syvende og sist er det jo du som må velge det du liker best, men dette er da min erfaring

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med såpass budsjett kan du få virkelig gode høyttalere om du kjøper brukt. vil anbefale deg å ta en titt på avtorget og finn.no før du kjøper noe nytt (og dårligere)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var egentlig Concept 10 jeg siktet til, men har lest at enkelte ikke mener de var verdt prisen i forhold til concept 8.
    Hva anbefales Nad C272+Nad C162 eller er det tilstrekkelig med Nad C372.

Er det noen som har andre høytalere å anbefale i prisklassen rundt 8000-12000?

Er litt usikker på "anbefalingene" til enkelte av medarbeiderne til Hifi klubben. Anbefalte å bruke 2,6kw+1,5kw på CV215, men ser på forumet at enkelte har fått klakkelyder pga for mye effekt.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det langt i fra alle som har opplevd disse klakkelydene på cls215, jeg har spillt mine grisehardt og ikke merket noe av dem..

Har du sjekket ut Klipsch? feks disse? har ikke hørt dem selv men de har fått mye skryt på forumet som rockehøyttaler,

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sigvald hva slags høytalere tenkte du på evt. Er lenge siden jeg var inni høytalerverden sist.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan anbefalle dei qln artech 12, de fås til 7000 på hificenter.no

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifi-gutten
    Sigvald hva slags høytalere tenkte du på evt. Er lenge siden jeg var inni høytalerverden sist.
    Han tenkte vel mer generelt tipper jeg

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier 25 000 kr.. mener du totalt me ht, forsterker og cd spiller? Viss det er 25 000 kr for bare ht du mener, får du jo Klipsch sine RF-83 til den prisen, viss du mener alt i alt.. Har også Klipsch mindre modeller som er skikklige gode rocke høyttalere

Qln har også noen modeller som duger til den type musikk. Andre ht kan være jubileums utgaven TL260 fra Jbl, som du nå får på Hifi Centere for 18 lapper. Viss ikke har du noen billigere Jbl ht som koster alt i fra 3500-12000 tusen

Hi-Fi Center Kjeden

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var 25 laken totalt med forsterker og cd spiller, har nok andre huller å putte pengene på.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    kan anbefalle dei qln artech 12, de fås til 7000 på hificenter.no
    Da kan han like gjerne kjøpe Proson 215, som egentlig skal vøre det samme greiene, utenom mellomtone, farge, og muligens delefilter, men til en MYE billige priser: Netthandelen.no - Vis auksjon

Offtopic: Innlegg: 200 YAY ME

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega AL-1000? Ingen over, ingen ved siden!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha noe som trøkker godt so er det Cerwin Vega DC serien. cls 215 spille værre enn proson!!

Er du ut etter go lyd så har du Dali eller litt dyrere B&W. Men bør også ha en eller flere forsterkere for å få go utnyttelse av anlegge.

Cerwin Vega:twisted: :twisted: :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC 12 funker. Har iallfall det jeg, men har ikke prøvd de ennå fordi jeg har ikke forsterker. Alto Mac 2.2 er på vei. Men ja, Dc funker fjell!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ender nok opp med concept 10, skal til oslo i dag, håper å rekke Eltek før kl 1700, tenkte å høre på Dynabel S33. Har tidligere bygd S12 og syntes de ga grei lyd, men litt for lite dynamikk.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Glemmer man noe?

Man ser ut til å glemme halve verden... Desverre så gjør både klipsch og CV det ikke mer enn tålig bra i tester og salg på verdens basis...

Søk på forskjellige kjøpe guider, se etter det du liker, dynamikk osv.

Se så hva som kan skaffes på salg nå, eller brukt.

Infinity Kappa 400 og 600 leverer etter min mening mye bedre lyd enn alle andre med samme dynamikk i prisklassen.
    De fins å finne på brukt markedet.

Det fins gutter i hi fi verden der ute som sitter med elektronikk til 100.000.- og mer som bruker kappa 400 og 600.
    Spiller skikkelig tøft på Thule, se thule 350 som er til salg her på siden.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester og guider sier ingen ting mener jeg da Whitedmon, kun hva den personen som har testet produktet synes om den..
    Nei, her er det kun ørene til kjøper som gjelder. Har du mulighet til å ta med høyttalerne hjem, så er det det beste. Hvis ikke ta med kilde.. i det minste bruk en sang som du virkelig kan.. Hør sangen på forskjellige høyttalere (men da skulle jo helst resten av anlegget være så lik som mulig også.) Noter hva du synes om lyden der du sitter - hva likte du, og hva du ikke likte. Så gjør du det samme ved neste høyttalerlytting.. Det er de beste rådene jeg kan gi deg.

Og.. Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Tester og guider sier ingen ting mener jeg da Whitedmon, kun
    hva den personen som har testet produktet synes om den..
    Nei, her er det kun ørene til kjøper som gjelder. Har du mulighet til å ta med høyttalerne hjem, så er det det beste. Hvis ikke ta med kilde.. i det minste bruk en sang som du virkelig kan.. Hør sangen på forskjellige høyttalere (men da skulle jo helst resten av anlegget være så lik som mulig også.) Noter hva du synes om lyden der du sitter - hva likte du, og hva du ikke likte. Så gjør du det samme ved neste høyttalerlytting.. Det er de beste rådene jeg kan gi deg.

Og.. Lykke til!
    Riktig at testene ikke bør veie 100%, men de er en god pekepinn på hva man bør se nærmere på, om man ikke helt vet hva man skal ha.
    leser man testene, i stedet for scoren, får man et godt bilde av hva produktets egenskaper er.
    Det er viktig å ha en bred horisont når man ser etter den ukjente gull-kalven.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja.. scoren er hvert fall helt umulig å basere seg på.. Men ofte teksten også, da ikke bare har de som tester forskjellige smaker, men også (og det verste) er at de definerer definisjonene forskjellig.. Dette er ikke bare et problem i blader og magasin, men et generet problem.

Øret er det beste verktøyet til den lyden du selv vil ha..

Men etter du har lyttet så kan du jo søke høyttaleren opp her.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Eriblist sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    352
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Det er ikke lett

Og velge høyttalere i dag siden det finnes så mye å velge i.
    Men jeg hører mye av den samme musikken du hører på, har hørt dali sine syns de var litt tamme.
    Men sitter hjemme med et par Elac Fs-127 syns de ga meg mest for penga i den klassen rundt 10 lapper.
    Har du muligheten for å lytte til Elac så gjør det. Elac krever litt power men det jo få kjøpt det og.

Lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •