Hvilken sub til Ikon setup?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken sub til Ikon setup?

Hei!

Har Ikon 6 for øyeblikket. Leker med tanken å kjøpe Ikon Vokal 2 senter og Ikon On Wall. Samt Denon 3808/Yamaha V1800.

Har hørt litt blandede kritikker om Dali Ikon subben. Har folk noen forslag til sub i prisklasse 3-7000 kr som vil spille bra sammen med Ikon? Vet mange liker SVS her;P

Stua er veldig liten for øyeblikket, 4 x 4 meter sånn ca.. bor i leilighetskompleks, så kan ikke spille skjorta av naboen..

Gjerne en sub som er kapabel til å fylle et litt større rom med bra lyd senere også. Å kunne spille veldig veldig høyt er nedprioritert fremfor å spille rent og bra.

Også, har noen prøvd Ikon med Yamaha V1800? Skal bruke Denon PMA1500AE på frontsettet..

Noen som har tips??

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har dali ikon sub til mitt B&W høytaler sett og er veldig fornøyd med denne subben men hvor bra den er iforhold til feks svs subber som omtrent alltid blir anbefalt her inne vet jeg ikke

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gir den bra med trykk? B&W har jo et ganske annet lydbilde enn Ikon serien

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Hei!

Har Ikon 6 for øyeblikket. Leker med tanken å kjøpe Ikon Vokal 2 senter og Ikon On Wall. Samt Denon 3808/Yamaha V1800.

Har hørt litt blandede kritikker om Dali Ikon subben. Har folk noen forslag til sub i prisklasse 3-7000 kr som vil spille bra sammen med Ikon? Vet mange liker SVS her;P

Stua er veldig liten for øyeblikket, 4 x 4 meter sånn ca.. bor i leilighetskompleks, så kan ikke spille skjorta av naboen..

Gjerne en sub som er kapabel til å fylle et litt større rom med bra lyd senere også. Å kunne spille veldig veldig høyt er nedprioritert fremfor å spille rent og bra.

Også, har noen prøvd Ikon med Yamaha V1800? Skal bruke Denon PMA1500AE på frontsettet..

Noen som har tips??

hadde eg vært deg hadde eg kjøpt svs sb12-plus. Den er liten og nett, og spiller fletta av alt annet i pris klassen

Welcome to L-Sound!

den kommer på ca 7000kr med frakt.

første gang eg hørte svs var eg solgt.... eg har hørt en del andre subber igjennom tiden, og svs er den som etter min mening spiller absolutte best.....

eg hadde ikkje vert i tvil...lurer selv på å kjøpe en av disse, i tilleg til den eg har....

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal vurdere den. Hvis man vil gå ned en prisklasse, hva bør man se på da?

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12 er jo også en sub som for mye skryt her på forumet... eller så har du jo eventuelt concept subben.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99 W12

Jeg har denne subben i en alminnelig stue, og er kjempe fornøyd. Ingen problem med å anbefale denne.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Hva tror folk om en setup som dette:

Front: Ikon 6
    Bak: Ikon On Wall
    Senter: Ikon Vokal 2
    Sub: XTZ 99 W12

Forsterker frontsett: Denon PMA1500AE
    Reciever: Yamaha RX-V1800

Er litt usikker på hvordan Yamaha spiller med dette oppsettet sammenliknet med Denon 3808.

Prismessig skiller det rundt 3500 kr, som er endel penger.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg byttet ut PMA1500 med en effekfortsterker...

For eksempel:
    Rotel RB1070
    Lyngdorf SDA2175

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Personlig hadde jeg byttet ut PMA1500 med en effekfortsterker...

For eksempel:
    Rotel RB1070
    Lyngdorf SDA2175
    Jeg kjører Vincent SP-331 på Ikon 8 og er veldig fornøyd med hvordan disse låter sammen, anbefales!

http://www.nebyhifi.no/documents/audiophile.no.pdf

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan pent kjøpe den ikon subben, tror du ikke vil bli skuffa men sats på å få den riktig kalibrert så speller den fletta. Jeg hadde fest i helga, naboens musikk ble overdøvet av min så den funker bra......

Er veldig god bass i denne kassa og den spiller kjempe godt til musikk og film.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endte opp med en XTZ 99 W12, er godt fornøyd med denne for øyeblikket.

Ang. PMA1500AE, hvor mye ekstra må man ut med om man kan få rundt 5 lapper for denne brukt, for å få en vesentlig forbedring på frontsett?

Endte forøvrig opp med dette oppsettet:

Front: Dali Ikon 6
    Bak: Dali Ikon On Wall
    Senter: Dali Ikon Vokal 2
    Sub: XTZ 99 W12
    Reciever: Denon AVR-3808
    Forsterker på frontsett: Denon PMA1500AE

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hele kommer vel an på hvor stor du kan tenke deg å ha den også. F.eks. vil SVS 25-31 PCi gi mye for pengene til 5990,- Eventuelt en PB10. Skal du bruke mindre er W12 fra XTZ et knallbra valg og spiller helt rått til prisen. Sleng i en plugg og den drar i vei. Du vil ikke trenge noe annet enn den før du eventuelt drar og hører på en større SVS. Og da kan du jo slå til på en XTZ til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville ha lakt i litt ekstra penger å kjøpt svs pb12'plus

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i stede for xtz

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye bra om Ikon sub'en jeg. Tror den vil fungere bra.
    SVS vil også fungere svært bra. Jeg vil faktisk anbefale PB10 dersom du har et budsjett på opp til 7000. Den gir svært mye for pengene og finnes også relativt ofte på bruktmarkedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12 avr et bra valg. Gratulerer med ny sub.

Jeg har denne selv, og den spiller meget bra med tanke på prisen. Pluss at man kan konfigurere den på mange måter. Men jeg sliter litt med å få den til å spille optimalt sammen med frontene grunnet dårlig plassering. Jeg skal prøve å snu stueinredningen siden ingen av mine høyttalere er spesielt velplasserte slik de må stå idag. Sliter med veldig dårlig holografi. Ikke noe gøy.
    Bror min har en DALI Concept Sub 12 som også spiller bra, men det er en lukket konstruksjon uten fordelene som port tuning ol. kan gi. Det er en litt dyrere sub, men jeg synes W12 spiller like bra. Og jeg vet med 100% sikkerhet at jeg kan få den til å yte mye bedre med å finne optimal plassering/fase/volum/distance...

Din 3808 er en meget god pre. Bruker du ca 10000kr på noen gode effekttrinn til frontene så skal du nok se at rockefoten får lyst til å trampe takten. Mange mener at recivere ikke egner seg til stereo, men her er jeg litt uening.
    Ihvertfall Denon reciverene har men MEGET god pre-amp. Riktig kalibrert er ikke den noe svakt ledd i kjeden. Se bare på hvor imponert folk f.eks blir over anlegget til Flageborg, og alle anleggene han har vært med på å kalibrere på hifi messer. Også ved avspilling av tokanals lyd. Og alltid en Denonreciver til pre-amp. Og det sammen med utstyr til mange ganger prisen av 3808.

Dynamikk, holografi og oppløsning er vel kanskje stikkordene. Noe som de fleste setter pris på vil jeg mene.

Vincent, Lyngdorf, Parasound, rotel osv. You name it. Er helt sikker på at du kan finne et effekttrinn som matcher dine forventninger i prisklassen opp til 10k.

Skriv noen ord om hva du savner på ditt nåværende oppsett, og hvilken lyd du ønsker. Så kan sikkert noe her hjelpe deg i riktig retning med valg av riktig effekttrinn til fronthøyttalerene.

Og hvis du er kraftig motstander av å bruke 3808 som preamp ved musikkavspilling, så kan du se etter integrerte forsterkere med prosessorinngang. Men da må du mest sannsynlig belage deg med litt mindre effekt til samme pris.

Men, men. Dette er bare noen subjektive meninger, og det finnes andre her inne med mye mer lyderfaring enn meg. Ingen absolutt fasit med andre ord...
    Uansett. Lykke til.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Tja, vet ikke helt hva jeg savner igrunn. Ikon som høyttaler har jo sine begrensninger. Er vel rett og slett bass det mangler litt på, men etter at jeg fikk subben så hjelper den bra på om jeg kjører 2.1 på musikk.

Stua mi er veldig lite optimal for øyeblikket, så større leilighet/hus er neste prioritering igrunn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •