B&W 683 vs IKON 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 683 vs IKON 8

Jeg kjøpte meg noen B&W 683 like før jul. Disse er jeg meget fornøyd med. Prøvde de opp mot noen IKON7 og jeg syntes 683 låt bedre.

683`ene drives nå av en AVR4308.
    Som sagt er jeg veldig fornøyd med dem men "mye vil ha mer". Først å fremst bør jeg vel få på en effektforsterker på disse, hvilken fungerer bra?

Det jeg lurer på er om IKON8 vil gi mye mer trøkk ved høy lyd (rock) eller kan jeg dra ganske mye ut av 683 om dem får nok strøm?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    683 er meget strømkrevende.
    Hvis du handler en god effektforsterker så vil du kunne spille en god del høyere samt du vil få bedre lyd. Hvis det er rock du hører på så kan kanskje Klipsch være tingen?! De trenger heller ikke så veldig mye effekt for å spille rått.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Epylypzon
    Jeg kjøpte meg noen B&W 683 like før jul. Disse er jeg meget fornøyd med. Prøvde de opp mot noen IKON7 og jeg syntes 683 låt bedre.

683`ene drives nå av en AVR4308.
    Som sagt er jeg veldig fornøyd med dem men "mye vil ha mer". Først å fremst bør jeg vel få på en effektforsterker på disse, hvilken fungerer bra?

Det jeg lurer på er om IKON8 vil gi mye mer trøkk ved høy lyd (rock) eller kan jeg dra ganske mye ut av 683 om dem får nok strøm?
    Har faktisk lyst på Ikon8 selv. Men kjøp deg heller en skikkelig effekt forsterker. Er mye å hente i disse høytalerene. Hvor mye vil du legge i det da? Kjøp deg en Rotel RB1092 2x500w. Den vil nok få has på høytalerene dine. En kjempe forsterker. Prisen er vel ca 20000kr

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere sagt, disse krever MASSE strøm. Med en middels receiver vil de låte greit, men det er først hvis du forer de med et skikkelig effekttrinn at de våkner til liv. Det er mye bra på AVtorget om dagen; anbefaler at du tar en titt innom der før du handler nytt iallefall!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er villig til å betale 20k for en forsterker til 683 så ville jeg kjøpt lyngdorf 2200 til 23k men lyngdorf 2175 funker også veldig bra

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    hvis du er villig til å betale 20k for en forsterker til 683 så ville jeg kjøpt lyngdorf 2200 til 23k men lyngdorf 2175 funker også veldig bra
    hehe... Her er GoldenEagle fremme å promoterer Lyngdorfen sin som han er så fornøyd med:-)

Forøvrig spiller B&W og Lyngdorf MEGET bra sammen!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lite erfaring med 683. Men 604s3 (forgjengeren) ble en helt "annen" høyttaler med strømsterk forsterker med masse watt. Ville nok spurt HFK om å få lånt med en Lyngdorf SDA 2175 eller noe, den får ofte liv i disse (men om du har tenkt å svi av enda mer, så har Parasound en grom modell i sin Classic serie på 2x250watt. Den passer perfekt om du liker mer rock).

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sry hvis jeg maser for mye med lyngdorf, men spesielt sammen med 683 så vil jeg påstå at dette er den beste matchen, ihvertfall hvis du ser i forhold til pris\ytelse. hører stadig om folk som har disse høytalerene og forsterkere som denon 1500\2000 og lignende, og da er det stort sett mye klaging på klipping, forsterkere som kobler ut osv vell det vil du garantert ikke oppleve med denne ihvertfall desuten har jeg ikke hørt andre forsterkere som har vært i nærheten av og ha så klar og støyfri lyd som denne i denne prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar.
    Jeg har nå forespurt HFK Lillehammer om få få høre dem sammen med Lyngdorf 2175 og/eller Nadc272,,,,, forøverig var det en innom HFK Hamar her en dag jeg var der, da skulle han ha forsteker til sine Ikon 8, der han ble fortalt at nac C372 skulle passe bra? ? ? ?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt 683'ene men jeg vil tro du sulteforer dem en smule med 4308. Om det stemmer at denne er såpass strømkrevende vil jeg tro de 140W fra 4308 ikke yter dem full rettferdighet, en effektforsterker på frontkanalene hadde sikkert gjort underverker i ditt tilfelle.

Du sier at du testet dem mot Ikon 7, den har jeg heller ikke hørt men jeg ser at flere beskriver dem som vissne i diskanten ved pådrag. Vet ikke hvilket inntrykk du fikk? Ikon 8 er jo en større høyttaler med større elementer og en litt mer penkledd bølle enn 683, men også disse stiller krav til forsterkeren. I synsingens navn vil jeg tro at Ikon 8 er mer fysisk enn 683 :-D

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør installere en sub først, kalibrere og dele, så finner du ut at Denon har Watt i massevis - til å råkke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det å kjøre sub med ett stereo oppsett? har hørt dette hos en kammerat og syns sub`en blir altfor treig, den klarer ikke følge med musikk. Dette er ikkeno super stereo som han har heller men.
    Kan en B&W ASW610 holde? har lyst til å bruke samme produsent hele veien rundt.
    Kommer nå til å kjøpe HTM61 senter og vurderer/kommer til å kjøpe DS3 bak, hvis ikke noen her anbefaler 685 som bakhøyttaler. Det blir ett 5.1 oppsett i ei stue med åpen kjøkkenløsning.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyr opp en PC13-ultra så slipper du å tenke mer på om suben er for treg

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan en B&W ASW610 holde?
    Nei, men 2 stk. holder i massevis - både til musikk og film

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt opp på B&W må jeg for at det skal holde med 1?
    Eller er det bedre med 2 "små" kjappe?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor langt opp på B&W må jeg for at det skal holde med 1?
    Eller er det bedre med 2 "små" kjappe?
    Det er ikke nok med kun 1 stk. - uansett hvilket merke/modell du velger - fordi frekvensresponsen blir skjev i lytteposisjon.

Det er ikke noe som heter kjappe subber - en frekvens er en frekvens - uansett hvem som produserer produktet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Men hvordan er disse mot for diverse SVS og XTZ som blir mye omtalt her på forumet?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Men hvordan er disse mot for diverse SVS og XTZ som blir mye omtalt her på forumet?
    Utrolig bra - og spiller dypt nok - for en som er litt fan av SVS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Da blir det nok en tur for å høre 683 med AVR4308, Lyngdorf 2175,B&W 683, B&W HTM 61 og B&W AWS610

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unskyld min innkompetanse, hr. Flageborg. Men hva er det som kjennetegner en sub som egner seg svært bra til musikk ?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •