vil ha kinolyd - trenger alt utenom sub!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile vil ha kinolyd - trenger alt utenom sub!

Er helt ny her så vet ikke om det er feilpostet eller ikke, men satser på at det er riktig sted her

Har vært litt på surround.no og funnet et par pakker, men lurer på hvilke som er best
    Vet Dynavoice F-6, M-65 og M85 er bra, og billig, men i hvilken pakke får jeg mest ut av for minst?

står mellom disse:
    Dynavoice M-65-pakke i Sort Farve(Det er vel den beste?)
    Julepakke! Dynavoice F6 spesial High Glossy sort

Og noen som ikke er Dynavoice, men som jeg lurer på om er bra allikevel:
    XTZ 80 - 5.0 pakke i sort/sølv
    1/2 Pris! Pilot 500 Watt Surroundpakke
    Evt Eltax Summit 6.0 System, Calvados, 2 x front,2 x bak og 2 x center ?

Sub skal jeg bygge selv på skola regner jeg med, så trenger altså ikke det.
    Den skal bestå av blant annet 2stk MGR X-8MS og et Zachry DSW-70 sluttrinn. Vet de som har en del peiling på høyttalere ikke liker zachry sluttrinn, og jeg har ingen erfaring med det, så vet egentlig ikke helt :/

Forsterker har jeg ikke mye peiling på, så der trenger jeg litt hjelp, men vil ikke bruke så veldig mye penger på dette så vil helst ikke overstige ca 5-6k for alt sammen(utenom sub)
    Haster ikke så veldig med forsterkeren egentlig, har en surround reciever som funker helt greit

Jeg vil altså helst ikke bruke så veldig mye penger, er ikke så veldig kresen på lyd, har aldri hatt noe bedre enn et par bittesmå som fulgte med et par stereoanlegg for mange år siden + et par pc-høyttalere, som jeg synes funker ganske så bra egentlig

skal være på et lite rom, vet ikke helt størrelse, men er bare plass til en dobbeltseng, en pult og et lite bord der. Det er i kjelleren med betong både over og under meg

Men takker på forhånd for den eventuelle hjelpen jeg kommer til å få

Mvh Olav B, G

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du sier at rommet dette skal stå i ikke er så stort, hvis du får plass til m65 pakka så er jeg i liten tvil om at det er de som gir mest igjen for pengene

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Angående subwooferen. Drit i MGRgreiene de er ikke bra. Ta heller turen innom www.dynabel.no og se på peerless SLS. velg og vrak mellom basser fra 8" tol 12". Spesielt ELTEK AS funger dritbra! Eventuelt to stk ELTEK AS

Så forsterker: Hypex DS 1.2 Subforsterker.
    (eventuelt med bare en 8" SLS-bass)

Skal du holde budsjettet noenlunde samt få BEDRE lyd, så er alternativet jeg kommer med mye bedre.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt alternativ med HypexDS1.2 og Peerless SLS 8" kommer på 2198kr levert.

Ditt alternativ kommer på 1498kr uten frakt (300kr)

Det vil si at prisforskjellen er ubetydelig, samt at du får ett bedre sett fra dynabel.

Dessuten kommer ikke den 70w forsterkeren fra ljudia til å ha sjangs til å drive to, ja mest sannsynligvis ikke ett engang, basselement.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    du sier at rommet dette skal stå i ikke er så stort, hvis du får plass til m65 pakka så er jeg i liten tvil om at det er de som gir mest igjen for pengene
    Forresten glemte å si det at det er jo et anlegg jeg gjerne vil ha i mange mange år fremover, og når vi er ferdige å pusse opp leiligheten oppe snart får jeg og kjæresten hele den leiligheten nede her alene, så da kommer jeg nok til å flytte det ut i stua Og er jo ikke sikkert jeg skal bo der resten av tiden jeg skal ha det anlegget her heller? :P

Cowboy bebop: Er ikke store prisforskjellen der nei Men kunne du vært snill og slengt opp link?

Mvh Olav B, G

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0