Dali Concept6 vs Audio Pro Blue diamond?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Dali Concept6 vs Audio Pro Blue diamond?

Hei!

For ca 1 år siden anskaffet jeg meg en Benq Pe 8720 som min første projektor. Etter å ha ”syndet” nå med proson høytalere fra ungdomstiden er det tid for en full oppgradering på lydfronten med surround. Budsjettet var egentlig i klassen 10-15 000 kroner, men det er stor fare for at det blir 20 000 nå. :-D Jeg håper at noen med meninger kunne kommet med tips og synspunkter på hjemmekinoanlegg. Det vil vel brukes 90% til film/tv og resterende 10 til musikk…Selve stuen er 6x8,50 meter med skråtak, men kasteavstand for pj og sitteavstand er 4,5 og bredden på sittegruppen er ca 3, 50. Det er jo et forholdsvis stort og åpent rom.

Jeg har lest mye på andre lignende tråder her, der det er kommet mange gode tips og jeg har funnet ut at Dynavoice er blitt rost opp i skyene. Den umiddelbare tanken har da blitt følgende sett: Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer

Men etter å ha tatt turen innom Hifi klubben og Resonans har jeg vurdert å satse større

De 2 pakkene jeg ble vist var henholdsvis Dali Concept 6 med en rimelig reciver i 3-4 tusen kroners-klassen på hifi klubben (Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem ) og på Resonans Audio Pro Blue Diamond med Onkyo TX-SR605 reciver (Resonans Lyd & Bilde )

Audio pro pakken er egentlig litt i overkant prismessig i forhold til planen, men etter å ha hørt både Dali og Audio Pro pakken må jeg si at sistnevnte tilsynelatende var overlegen… Er det noen som har formeninger om disse surround pakkene? Eller andre konkurrenter? (Som kanskje Yamaha NS-serien)

Jeg lurer litt og på om jeg virkelig fikk rett inntrykk av Dali som ett litt ”lite og forsiktig” surround anlegg eller om det bare ikke ble presset nok for å yte maksimalt. Dali svarte i hvert fall ikke opp til forventningene jeg hadde.

Mvh :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til AVforum JoeyJey!!

Har hørt begge høyttalerne en del ganger (sikkert ikke alene om det) - så her kommer min personlige erfaring \ mening.

Dalisettet er ikke dårlig - du får mye lyd for pengene, men jeg personlig liker mye mer lyden som spretter ut av Audio pro. Nå snakker jeg kun om lyden i hovedhøyttalerne, forsterkerne og resten av pakken vet jeg ingen ting om, da hjemmekino ikke er noe jeg har satt meg inni.. Men synes lyden Audio Pro BD gir er en del bedre en lyden Concept6 lyden..

Håper det var litt hjelp... og lykke til!

Ps! Du kan jo også sjekke bruktmarkedet..!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Audio Pro selv og har hørt en del på Concept 10. Jeg hadde ihvertfall valgt Blue Diamond foran concept 10, uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg hadde Dali concept 6 i 3 år. Jeg vil ikke anbefale å kjøpe dem. Etter min smak har de for skrikende diskant. Spiller veldig lyst.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig med Hoj her, du får en bedre opplevelse med AP kontra Consept
    Synes daliene er "tynne" i lyden , går du for Ikon derimot er saken og prisen en annen...:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipsene.:-D Jeg tror nok skal gå for Audio Pro, men det blir nok en lytterunde til før jeg bestemmer meg.

Er det forresten noen gode tips til film eller musikk jeg kan ta med slik at jeg kan sammenligne samme scener?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igjen (siden det er fra meg) så har jeg ingen tips med film.. Men musikk så tar jeg (altid) med meg den samme cd'n som jeg kan meget godt (spesielt ett kutt). Denne er min hifi-følgesvenn, det fungerer bra for meg, da kan jeg raskt finne ut hva jeg liker med sangen, og hvordan den låter vs. andre oppsett eller høyttalere. For min del fungerer dette meget bra - og har (slik jeg ser det) ikke bommet på mine lyttinger ennå..

Så ta med noe du kjenner godt. Skriv gjerne ned hva du liker med høyttalerlyden og hva du ikke liker - så kan du høre på ett annet merke å skrive ned hva slags inntrykk du før der..

Lykke til!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •