PC13-Ultra - teknisk tråd for sylindersuben fra SVS - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 22 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 431
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Irriterende så lite medgjørlig den bassen skal være i denne stuen da.

En gammel løsning frister... igjen begynne og bruke x-over 60hz i stedet for 80hz. ;-)
    Sendt en liten søken om hjelp til B.I.F om plasseringstips, men frykter kansje det er noen messe eller noe sånt på gang nå.

Har brukt dagen i dag til og gjøre noen flyttinger på subene med sms-1 sitt signal gående, men det er ikke noe plassering og finne rundt frontene som gir en grei frekvensrespons.

Problem 2 er at det ikke er særlig output på svsene. Som kjent skal en griet nå 115dB med en og nært opp til 120dB, mens hos meg nå så begynner de og si fra om at det er høyt nok før en når 110dB.

Så får en ikke noe nyttige tips som kan hjelpe blir det og slå seg på 60hz x-over.

Har Kolbu noen seriøse tips tro ?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Problem 2 er at det ikke er særlig output på svsene. Som kjent skal en griet nå 115dB med en og nært opp til 120dB, mens hos meg nå så begynner de og si fra om at det er høyt nok før en når 110dB.
    Er jo ikke noen tommeregel for hvor høyt de skal spille. Dette har sinnsykt mye med rommet å gjøre. Etter det jeg ser fra bildene, så har du de nå i ett mye større rom en det lille kottet du hadde det i før. Kan jo enkelt å greit være rommet som sluker bass, og de derfor sliter med å klare de volumene du er vant til at de leverer.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Er jo ikke noen tommeregel for hvor høyt de skal spille. Dette har sinnsykt mye med rommet å gjøre. Etter det jeg ser fra bildene, så har du de nå i ett mye større rom en det lille kottet du hadde det i før. Kan jo enkelt å greit være rommet som sluker bass, og de derfor sliter med å klare de volumene du er vant til at de leverer.

De må da i det minste tåle og henge med på referanse nivå...men nei da.
    Og har ikke hevet nivå etter ypao ble kjørt en gang...

Virket som høytalere også ble pushet når jeg prøvde litt transformers på referanse 85 ( det er 0 db på yamahaen etter ypao)

Begynner og misstenke at Åpningen til den lille stuen ødelegger alt.

Se en må ta i bruk det lille rommet igjen da

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postet denne opprinnelig i den andre SVS-tråden men den hører vel bedre hjemme her:

Min ene PC-13 Ultra har begynt å oppføre seg merkelig. Jeg oppdaget her om dagen at det var litt lite bass. Da jeg tittet på den ene subben så lyste ikke powerknappen i det hele tatt. Jeg byttet sikring og den virket igjen. Etter det har jeg opplevd at den har mistet power igjen og det hjelper ikke å bytte sikring. Jeg kan slå den av og på flere ganger uten at strømmen går på. Venter jeg en time og prøver igjen så vips tenner powerknappen igjen. Sist skjedde det ikveld uten at jeg har hatt den i bruk. Er ikke det en deilig difús feil som kan bli vanskelig å få redet ut i forhold til forhandler? Er det noen som har opplevd dette eller har noen tanker om hva problemet kan være?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en "standard" feil på de aller første forsterkerne på PC13-Ultra. Begge mine var/er slik. Jeg har nemlig (av en helt annen årsak) byttet den ene forsterkeren.

Etter det jeg vet er det en "noe overfølsom" krets som skaper dette. Godt ment, men altså "litt vel aktiv"...

Problemet er ikke merkbart før strømmen går, eller du flytter suben rundt for å kalibrere den opp. Du kan nemlig oppleve vanskeligheter med å få liv i forterkeren dersom du skrur den av og så på igjen. Dersom du venter en time eller to (eller over natten), vil du alltid få dem i gang igjen.

Dersom du opplever dette som et problem, er det ingen problemer forbundet med å få tilsendt en ny forsterker - som du altså såre enkelt bytter selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og har ikke hevet nivå etter ypao ble kjørt en gang...

Virket som høytalere også ble pushet når jeg prøvde litt transformers på referanse 85 ( det er 0 db på yamahaen etter ypao)

Begynner og misstenke at Åpningen til den lille stuen ødelegger alt.

Se en må ta i bruk det lille rommet igjen da
    Jeg hadde også store problemer med å få til SVS Pc13 ultra subben. Hadde problemer med å få integrert denne i stua mi, og syns også at den hadde lite output å stille opp med, spesielt på musikk.

Jeg ende opp med å returnere den..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører du referansenivå, pluss en 10db "housecurve" da. Mulig det er det som gjør det

Sitat Opprinnelig postet av Bjørn_H
    Jeg hadde også store problemer med å få til SVS Pc13 ultra subben. Hadde problemer med å få integrert denne i stua mi, og syns også at den hadde lite output å stille opp med, spesielt på musikk.

Jeg ende opp med å returnere den..
    At noen sliter med å få satt de opp kan jeg forstå. Ikke alle rom er like lette å få til å funke bra. Men å si de har lite output blir litt drøyt. Er svært få som kan levere output som matcher disse SUB'ene. Enten har du en stue som sluker bass, hvis ikke må det ha vært store utfasninger på gang. Har man små fronter, og trenger SUB med mer output litt høyere opp i registeret er kanskje en annen SUB veien å gå, slik som f.eks Epic Empire.

Mine 2 (Ja vet det er 2 stk) følger mine RF-7 opp over 125db, så skal ikke være noe å si på output ihvertfall. Kjører da med deling på 80Hz i en normal ca 35 kvadrat stor stue, og er nok til at ett av vinduene i kjelleren under anlegget har sprekt.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC13-Ultra har masse output og ingen som helst problemer med å følge med. Opplever du dette, kan du meget vel ha portet den feil i fht. valg av cutoff-frekvens og/eller andre innstillinger. Room compensation bør du stort sett også unngå.

PC12-Ultra er en annen sak. Den bunner litt vel tidlig.

Nei, dette inntrykket forstår jeg rett og slett ikke :-?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Kjører du referansenivå, pluss en 10db "housecurve" da. Mulig det er det som gjør det
    Nei, på stuen hevet jeg sub 3-5 db da jeg så film de få jeg så.

Og da jeg kjørte Pulse (demo) hevet jeg IKKE nivået sub noen ting, kjørte da som ypao satte nivåene, og subene sto i 15hz modus.
    Og eq var da slått av på sms-1.

Da butta det i mot like før 110 db.
    Swansene kunne da spille enda høyere og subene nektet plent og ga fra seg noen lyder som ikke er normal bass...

Det er da romets feil at det ikke går ann og ha hjemmekino oppsett som jeg ønsker :-/
    Har snakket med lsound om stuen. og kort og greit den er håpløs for dypbass.

Så da må en sikkert ha noe som er større og værre for og kunne ha sikkert headroom til 120db

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    PC13-Ultra har masse output og ingen som helst problemer med å følge med. Opplever du dette, kan du meget vel ha portet den feil i fht. valg av cutoff-frekvens og/eller andre innstillinger. Room compensation bør du stort sett også unngå.

PC12-Ultra er en annen sak. Den bunner litt vel tidlig.

Nei, dette inntrykket forstår jeg rett og slett ikke :-?

Kan og bruke de så ikke det som er problemet nei... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da jeg kjørte Pulse (demo) hevet jeg IKKE nivået sub noen ting, kjørte da som ypao satte nivåene, og subene sto i 15hz modus.
    Og eq var da slått av på sms-1.

Da butta det i mot like før 110 db.
    Swansene kunne da spille enda høyere og subene nektet plent og ga fra seg noen lyder som ikke er normal bass...
    Kan da vel for f#¤% ikke kjøre DEN som en norm!
    De frekvensene går jo styggdypt, og da stopper det raskt, ja. :neutral:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Kan da vel for f#¤% ikke kjøre DEN som en norm!
    De frekvensene går jo styggdypt, og da stopper det raskt, ja. :neutral:
    Ble jo ikke noe sikkelig hurra ut av Transformers heller.

Når en ser film da på referansenivå og med ønsket nivå på subene +5 +6 db så får de fult utslag på vanlig film titting, og det går jo ikke når en er litt avhengig av EQ da det ble en grov peek med subene i front av romet, den måtte dempes :-/

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om der er noe ytelses forskjell fra den "gamle" ampen til den nye Sledge ampen på tunen ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om der er noe ytelses forskjell fra den "gamle" ampen til den nye Sledge ampen på tuben ?
    Etter litt undersøkelser så blir det svaret et klart JA om man spiller mye høyt.
    Den nye sledge ampen har bedre kontroll på forvrenging og mekanisk støy når suben begynner og nærme seg sin max ytelse.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye PC13-Ultra (mk2) ?

* Variable high and low pass crossovers with bypass, for use with any sort of audio system
    * Auto-on, or "always-on" settings with "green" standby power supply
    * Single knob Intelligent Feature Control (IFC) makes setup quick and intuitive
    * Digitally variable phase and 1dB graduated gain controls
    * Heavy detachable power cord and main power breaker with fuse
    * Variable tuning with 20Hz, 16Hz, and sealed settings, for your choice in depth
    * Dual band Parametric Equalizer (PEQ), for advanced customized sound
    * Bright LCD display allows easy adjustment even with dim lighting
    * Room-size compensation control, to tame the bass for your size room
    * Stereo, low-level RCA and XLR I/O jacks. Plus consumer and pro-level input modes
    * Adjustable digital main speaker delay allows correction devices without surround processor
    * Lead-free world-standard safety-cerfification
    * Aluminum control knobs and heavy black anodized panel for durable stylish looks
    * Pro-audio, over-built design and protection circuits for years of trouble-free performance
    * Light, cool running design with industry-leading efficiency

Manual for 1000w http://www.svsound.com/manuals/SVS_8...Manual_WEB.pdf mest omfatende sub manualen jeg har sett noen gang

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type skruer er elementet festet med ?

Er det de samme som er brukt på ampen med firkantet hul ?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå kjøpe en i nærmeste fremtid..
    Skal brukes sammen med 683, som forhåpentligvis blir bra.

Er forskjell på de som er å få kjøpt nå og for 2 år siden?

Kan vel spare 5k ved å handle brukt, men er det noe jeg bør være obs på?

Hvor lang garanti er det på de?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    Jeg skal nå kjøpe en i nærmeste fremtid..
    Skal brukes sammen med 683, som forhåpentligvis blir bra.

Er forskjell på de som er å få kjøpt nå og for 2 år siden?

Kan vel spare 5k ved å handle brukt, men er det noe jeg bør være obs på?

Hvor lang garanti er det på de?
    Som nevnt over så er det når det begynner og nerme seg peek av hva suben tåler det vil merkes at den nye Sledge ampen er noe bedre.
    ----------------------------------------------------------

Garanti på svs hos lsound... (klippet fra lsound sine sider)

Garanti og fleksible serviceordninger

Alle våre produkter er hentet igjennom de offisielle kanaler, og er derfor fullt dekket. Skulle en feil oppstå kan du føle deg sikker på at vi vil håndtere det hurtig og smertefritt.

For SVS’ subwoofere og høyttalere tilbyr vi deg muligheten for å ha de oppe og kjøre igjen, kun etter noen korte dager. Alle SVS’ subwoofere og høyttalere er designet for å være enkelt servicerbare av brukeren, og så lenge som du kan bruke en skrutrekker, kan du også skifte ut en hvilken som helst komponent i løpet av minutter. Det som dette betyr er at i tilfellet av en meget sjelden feil, så har du muligheten for å ikke forbli lydløs mer enn et par dager.

Du registrerer bare din RMA hos oss, også vil vi hjelpe deg med å identifisere den defekte komponenten. Deretter sender vi den til deg sammen med en forhåndsbetalt pakkeseddel så du kan sende den defekte komponenten tilbake til oss for inspeksjon så SVS kan forbedre fremtidige produkter. Sammen med den nye komponenten vil du motta en faktura som vil forfalle etter 30 dager om vi ikke har mottatt den defekte delen. Straks du har sendt oss den, kan du kaste fakturaen. Vi er behjelpelige med instruksjoner og besvarer hurtig alle de spørsmål du måtte ha i forbindelse med utskiftningen.

Garantien på SVS produkter er 3 år, og den er overførbar, så selv om du er andre eller tredje eier er du fremdeles dekket.

For andre produkter, og også SVS’ om du skulle foretrekke det, har du muligheten for å sende de tilbake til oss for service. Vennligst kontakt oss på support@lsound.no, og vi vil gi deg instruksjoner samt sende deg en forhåndsbetalt pakkeseddel. Hvis du skal sende produktet tilbake til oss er det viktig at du bruker den originale emballasjen eller noe av tilsvarende kvalitet. Du skal også registrere returen vha. returfunksjonen som du finner her i kundesenteret.

Forsøk ikke og demontere elementer, forsterkere eller andre komponenter fra ditt SVS produkt, uten å først ha innhentet instruksjoner og tillatelse fra oss. Ved å gjøre det uten å kontakte oss først mister du dine garantirettigheter og risikerer også og skade deg selv.

Vi er ikke ansvarlige for skader som oppstår pga mangefull emballasje.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for godt svar :)

Dette var jo virkelig positivt! Fungerer garantien og servicen like godt i praksis?

Lurer på å kjøpe en to år gammel som sendes fra den andre siden av landet, så derfor jeg spør..

Jeg har alltid delt sub på 60hz sammen med 683 da jeg føler de har litt midbass å stille opp med, anbefales det heller å dele på 80hz til film?

Noen erfaringer til musikk?

Spent

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv 60hz x-over på film for det er bedre og jobbe med en 80hz.
    Og 80hz på musikk da det ble bedre og gjevnere bass i MITT rom.

Mange sier det at og dele litt lavere til musikk (stereo) funker best, eventuelt der høytalere begyner og runne av og la suben jobbe ned derfra.

Du må utforske litt hva som passer best i DITT rom... lydmessig og frekvensmessig

Side 18 av 22 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •