PC13-Ultra - teknisk tråd for sylindersuben fra SVS - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 22 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 431
    Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Åja, dette blir vel første gang jeg kalibrerer sub, har ikke så mye peiling, vil gjøre det enkelt men optimalt, ikke HELT supernøyaktig:P vet heller ikke hva slags kurve jeg bør se etter, men det poster jeg om når jeg har radioshacken i hus. Takk for tipsene hittil, det er fortsatt en del i brukermanualen jeg ikke forstod helt, leste hele, forstod ca 65% av kalibreringsdelen, det med de tall verdiene f.eks "10 HZ add 25 dBs", "12HZ add 16,5dBs" skjønte jeg ikke bæret av, står forholdsvis på side 14 i manualen.
    Hvis du ikke er så dreven i dette, så er nok den letteste måten å kjøre sinustoner å mate de inn i ett exel ark. Alt du trenger for å gjøre dette ligger her

Nyttige verktøy for måling av fr
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aahh, tenkte det er greit å lære det, må jo lære det en eller annen gang:P skal ikke ha EN ultra for alltid =)

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den da........ men funker faktisk helt greit med exel ark å db måler også, selv om man har mange SUB'er. Jeg har alltid gjort det på den måten med gode resultater, helt frem til jeg kjøpte meg ASEQ1.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ser den da........ men funker faktisk helt greit med exel ark å db måler også, selv om man har mange SUB'er. Jeg har alltid gjort det på den måten med gode resultater, helt frem til jeg kjøpte meg ASEQ1.

Man innser ikke hvor tungvint Excelark-metoden er, før man har prøvd for eksempel REW

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Man innser ikke hvor tungvint Excelark-metoden er, før man har prøvd for eksempel REW
    Det er helt klart. Exel metoden er skikkelig tungvind Men som regel er det ikke så ofte man kalibrerer opp SUB'en sin, så jeg klarte meg med det. Jeg hadde ikke laptop så jeg hadde ikke noe annet valg egentlig. Hadde Jan Ove med meg å hjalp med kalibreringen ett par ganger, å han kjørte med REW. Uten tvil mye lettere å få grafen rett opp på skjermen ja. Nå gjør jeg det enda lettere. Kjører bare oppsettet på forsterkeren og ASEQ1 å lar de ta seg av hele sullamitten

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er det ASEEQ 1 gjør egentlgi?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva er det ASEEQ 1 gjør egentlgi?
    SVS AS-EQ1 Subwoofer Equalizer - SVS - L-Sound AS

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser disse innstillingene bra ut i bildene? Eller burde jeg fikse de?
    Også når man tar inn en sånn plugg i en av de bassportene, skal man bare dytt den ned i til den sitter fast? Jeg prøvde det og jeg fikk ikke hele ned i den. Den stakk litt opp. Det så ikke ut som jeg fikk den lengre ned.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    Ser disse innstillingene bra ut bildene? Eller burde jeg fikse de?
    Også når man tar inn en sånn plugg i en av de bassportene, skal man bare dytt den ned i til den sitter fast? Jeg prøvde det og jeg fikk ikke hele ned i den. Den stakk litt opp. Det så ikke ut som jeg fikk den lengre ned.
    Putter du i en plugg, skal du sette til 15Hz på forsterkeren på SUB'en ja. Ved å bruke 2 plugger skal du sette forsterkeren på SUB'en til 10Hz. Vær obs på at du mister headroom etterhvert som du tetter igjen porter.

Synes også GAIN din var noe høyt. Mine står vel på kl.10 eller noe, å du er over kl.12 noe de aller færreste er. Har selvsagt noe å si hvor høyt du har SUB nivået satt på Recieveren din også da.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, jeg hadde tenkt til og bare en plugg inn. Da dytter jeg den bare ned til den sitter fast? Jeg ser det er 2 måter jeg kan still volumet på basshøytaleren på min forsterker onkyo tx-nr807.

Den ene er på LFE LEVEL der jeg kan stille de inn på de forskjellige formatene som dolby digital og dts. På dolby digital står den minus 10 db på og dts står den på minus 20 db. Den 2 metoden jeg ser på Equlizer Settings. Der står bass volumet på 25 hz +6 db. Jeg ser jeg kan still de andre høytalerene der også. Har jeg noen av de for lavt, eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har gain på kl 9 og 0 på receiver.

Funker fett det

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan slå av delefiltret på suben også når Onkyoen tar seg av det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva hjelper det å slå av delefilteret på subben ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hva hjelper det å slå av delefilteret på subben ?
    Dessto flere kokker, dessto mere rot...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    OK, jeg hadde tenkt til og bare en plugg inn. Da dytter jeg den bare ned til den sitter fast? Jeg ser det er 2 måter jeg kan still volumet på basshøytaleren på min forsterker onkyo tx-nr807.

Den ene er på LFE LEVEL der jeg kan stille de inn på de forskjellige formatene som dolby digital og dts. På dolby digital står den minus 10 db på og dts står den på minus 20 db. Den 2 metoden jeg ser på Equlizer Settings. Der står bass volumet på 25 hz +6 db. Jeg ser jeg kan still de andre høytalerene der også. Har jeg noen av de for lavt, eller?
    Har absolutt ingen anelse hva du snakker om, å jeg kjører til å med samme forsterker selv. Kjører selv auto oppsett med mikrofonen som følger med. Så kan jeg selv justere opp eller ned SUB utenom under speaker level i ettertid. Her kan selvsagt alle de andre høytalerene også forandres, men de lar jeg være i fred. Sette også alle høytalere til SMALL slik at SUB'en også spiller på musikk.

Ut fra hvordan du forklarer ting, så høres det ikke ut som du har lest manualen til forsterkeren i det hele tatt. Å f.eks øke på 25Hz som du nevner vil jo ikke hjelpe i det hele tatt på SUB nivået, utenom ved som du sikkert klarer gjette........25Hz.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... en liten pulse prøve (110dB) og den ene tuben gir fra seg en rar lyd.

Det er umulig siden jeg satte 20hz - room comp Smal - og slo av EQ på sms-1.
    Subene står helt i front hjørnene, så nå er det noe rart :-o

Reciver Sub nivå +1dB
    SMS-1 står på 30
    SVS`ene nivå står på strek nr 2
    Og reciver sto da på -15dB

Kan det være noe kabler eller noe som kommer bort i noe ???

Bør en høre med Lsound kansje ?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rar lyd? Sikker på det ikke er topplokket. Mine har av å til klaget ved høye volumer.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Rar lyd? Sikker på det ikke er topplokket. Mine har av å til klaget ved høye volumer.
    Tok av gitret på toppen når jeg tok ut proppen i røret

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det er noe merkelig med topplokket til harman/kardon har vi jo visst lenge... 8) ...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    At det er noe merkelig med topplokket til harman/kardon har vi jo visst lenge... 8) ...
    Kanskje han "hører ting"? Det neste blir kanskje stemmer, og ikke ulyder

Men litt seriøst. Har du testet å kjøre identiske innstillinger på den andre SUB'en i samme hjørnet og sett om den oppfører seg likt?

Side 16 av 22 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •