Kordan er denna sorrundpakken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kordan er denna sorrundpakken?

Hei. Synst detta var eit veldig billig anlegg: Surround.no - Høyttaler spesialisten

Kordan er det? eg har ikkje så mykje peiling på det, men eg skal berre ha eit anlegg med god lyd. Er ikkje spess kresen, men det må spille litt høgd, være god bass og sånt.
    Er det noko å satse på? Også, kva forsterkar må eg ha for å greie å dra det? har tenkt å kjøpe meg ein subwoofer i tillegg, så forsterkaren må greie det.
    Forsterkaren må ha inngang for å tilkoble PCen, DVD, TV osv.
    Helst ein så billig forsterkar som mulig siden eg ikkje har så mykje penger.

Men kjøper ikkje om den surroundpakken ikkje er brukande da.

Takker for alle svar

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den prisen sa sitt igrunn. Man får hva man betaler for ,og hvis du ser på vekten som er oppgitt b.la på frontene så er den 7 kg noe som er ganske avslørende hvis du tenker konstruksjon vs kvalitet. Nå har ikke jeg noen kjennskap personlig til dette merket og skal verken avkrefte eller bekrefte noe som helst når det gjelder lydkvaliteten på disse. Spørsmålet er vel mer hva dine ører foretrekker ,samt hvilken type musikk osv du hører på.
    Selvfølgelig også budsjettet du har tenkt og bruke på dette (?)

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok du får ganske mye mere lyd og bedre lyd med denne pakken:

2 par Dynavoice F-6 1 stk. C-4 i Calvados

eventuelt denne om du vil ha små bakhøyttalere.

Dynavoice Magic F-6 pakke i Calvados farve

kjøpte meg nettop et par dynavoice f6, og de imponerte faktisk, jeg betalte 500 for de, men kan absolutt gå med på at de er verdt 2000 kr!

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ikkje så mykje penger til det. Eg vil prøve å ikkje komme over 3000,- for anlegg med forsterkar.
    Musikk eg hører på er mest rock, metal, techno og sånt.

Men eg er ikkje så storkraven, har no eit Harman Kardon Soundsticks II Høyttaler + Subwoofer
    Link: Komplett.no - Harman Kardon Soundsticks II Høyttaler + Subwoofer

Til PCen som eg synst spiller bra. Det seier vel litt om kor lite kravstor eg er?

Kan nokon legge opp eit anlegg til meg til maks 3000,- helst så langt under som mulig.
    Det eg hovedsaklig er interesert i er gulvståande SVARTE fronthøytalara, Forsterkar og subwoofer.
    Men vil ha bakhøytalara og.
    Håper nokon som kan hjelpe

Edit: xanakor: Du posta før meg, men sånn at det er sakt, eg har ikkje penger til det, 3000,- MAKS inkludert forsterkar er det eg har råd til :/

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det kan bli vanskelig å få alt det der nytt. Til og med brukt vil du ha problemer med å finne sub, forsterker og fullt surround til den prisen. Men om det holder med 2 høyttalere og forsterker så kanskje du finner noe, også se på subwoofer etter hvert. Trenger ikke å kjøpe alt på en gang.

Newcomer _Mo_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjøp deg heller et stereo anlegg. etter min menig får du bedre film opplevelse med et greit stereo oppset enn med et dårlig surround anlegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, veit det er vansklig å få tak i det nytt når det er snakk om så lite penger.

Kan detta vere brukande? Dantax stereoanlegg DANTAXPK1 - elprice.no

Og kordan er den forsterkaren i forhold til fleire høytalara og sub?

Nokon som har erfaring med dei høytalarane? spiller dei med god bass osv.? klart og reint, og sånt?

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av _Mo_
    kjøp deg heller et stereo anlegg. etter min menig får du bedre film opplevelse med et greit stereo oppset enn med et dårlig surround anlegg.
    Helt enig. Et par brukte høyttalere og stereoforsterker vil fungere MYE bedre innen ditt budsjett....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hifisenterkjeden får du Harman kardon AVR-132 og JBL Northridge høyttalere for tilsammen ca 3500 på tilbud nå. Da har du begynnelsen på et surround annlegg og kan "bygge ut" med subwoofer og surroundhøyttalere når bursdagpenger og andre penger dukker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Helt enig. Et par brukte høyttalere og stereoforsterker vil fungere MYE bedre innen ditt budsjett....
    Som sakt, kordan er detta? Dantax stereoanlegg DANTAXPK1 - elprice.no

Er det meir den gata dåke meiner eg burde kjøpe? eller er eg på villspor igjen?

edit: Thode, er akkurat bursdagspangane eg skal bruke til detta her. Har akkurat kjøpt tv litt på forskudd sånn at eg har 2K eg må betale igjen mora mi på tven etter bursdagen. Derfor litt knapt med penger.
    Rekna ca 2K til busdag etter tven er betalt med litt penger eg har og liggande.
    Så 3K er absolutt MAKS av ka eg kan sjå etter.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo fått svar på et vis. Dantax er ikke noe særlig (snakker av erfaring) Spar heller 500kr til og gå for tilbudet som er postet over.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i samme situasjon som deg i fjor. Hadde lyst på et skikkelig bra stereoannlegg, men hadde litt knapt med penger. Begynte å jobbe litt, og da var plutselig 3000 kroner ikke så mye lenger Jeg er glad for at jeg sparte penger en stund og ikke kjøpt det billigste jeg fant med en gang, og råder deg til å gjøre det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper det kun gjelder høytalar at Dantax ikkje er noko serlig da? for eg har akkurat kjøpt Dantax LCD tv.
    Har god erfaring fra Dantax som tv vertfal, ettersom eg har ein liten bilderørs-tv som er Datax, gode erfaringer med den vertfal.

Men vanlige hjemmekinoanlegg? er det noko som funker godt eller?

har sett litt på detta og: Panasonic hjemmekino anlegg SC-PT150 - elprice.no

Kordan er det? Spiller det bra eller?

Thode: Eg har lyst på anlegg, hatt det i over 1 år no, vart ordentlig gira når eg såg på alle dei flotte profilane på "min hjemmekino"
    Har fått kjøpt meg tv, og mangler berre høytalara som spiller brukbart. Eg er absolutt ikkje så kravstor som dei fleste her inne. Og det med jobb, eg får garantert ikkje noko serlig av jobb. I Intel94 står 94 for at eg er 1994model. Fyller 14år 10. januar.

Har ein feit PC eg har spart til lenge å brukt alt av penger på.
    Men anlegg vil eg ha meg, men eg har ikkje stort krav.

Edit: Har sett på noko så enkelt som Logitech Z-5500. Er detta eit bra anlegg?
    Alle som har det skryter veldig av det vertfal.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere andre sier, gå for ett kurrant (brukt?) stereo oppsett. For 3000 får du knapt en av delene til et surround oppsett, hvis du ønsker respektabel lydkvalitet/kvalitet generellt.

-Det dantax anlegget du linker til stiller jeg meg skeptisk til av den enkle begrunnelse at allt jeg har hatt med dantax og gjøre (sub /cd spillere / radioer) har holdt lavmåls kvalitet ,og jeg vil nesten være så frekk å si at eltax mest sannsynlig holder en bedre kvalitet.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    14 år, da er du jo gammel nok til å gå med avisen:razz: hvis det er mulig der du bor. Var 15 år når jeg begynte å jobbe. Men on topic: Det her er ikke så værst, men det er jo ikke "ordentlig annlegg" på en måte heller. Du har jo allerede datahøyttalere ser det ut som.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går sikkert mot strømmen her nå, men jeg syns du skal gå for det settet du tenkte på. Mitt første høuttaler oppsett var Eltax høyttalere fra komplett.no , var kjempefornøyd meddisse i flere år, intill jeg fant ut at jeg ville oppgradere og hørte på noen ordentlige høyttalere som kostet 10x så mye.
    Sånn som det er nå ville jeg aldri kjøpt noe så billig ettersom jeg vet hvor mye bedre det går an å få det.

Kjøp dem og heller oppgradere når du får råd eller lyst til å prøve noe bedre, er ganske sikker på at du vil bli fornøyd med disse.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dantax pakken suger!
    Jeg hørte den på elkjøp, høyttalerene har spinkle kasser, med hul lyd.
    Lyden var ikke behagelig, masete og spinkel.
    Forsterkeren har et maks forbruk på 100w, som gir ca 2x35w.
    Watt har ikke mye å si, men jeg trodde den pakken var bedre en eltax concept 600, men der tok jeg feil.
    Ikke det at jeg liker eltax spesielt godt, men dantax høyttalerene spilte MYE dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har tenkt litt på det Logitech Z-5500.
    Alle eg kjenner som har det skryter det til skyene og vel så det. Men aldri hørt det sjøl.
    Men hørt eit eit litt spinklare som trøkka som berre det.
    Det er jo litt meir enn PC høytalara, kan jo koble til DVD spillar, TV osv.
    Støtter Dolby digital 5.1 og litt sånt.

Er ikkje det eit godt anlegg til å begynne med?
    Koster jo ikkje skjorta heller for å få god lyd med ein feit sub.

Det med Dantax, mulig innen lyd, men på bilde må eg sei dei er gode. Som sakt har eg nett kjøpt 32" LCD Dantax tv, kjempe, og har hatt ein 20" vanlig tv i 5 år no, like god som når eg kjøpte den. Og den var kjempe god til alt da som no.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Dynavoice F6 eller M65 - men kjøp via Netthandelen.no - shopping og nettauksjon på Internett, let og finn nye varer. Du bestemmer prisen! - du kan få en veldig god pris på varen der

(akkurat nå er prisen for et par F6 på kr 710 !!!)

Så kjøper du deg en surround receiver som du kobler PC'en din til - eller, enda bedre:
    du kjøper deg en T-amp forsterker som du kobler mellom PC og høyttalerne - du vil bli veldig overrasket over lyden. Siden den er såpass billig så kan du kanskje like godt kjøpe Dynbavoice M65 - disse har mere bass og mere "Trøkk" enn F6.

Du får en svært god T-amp her for $ 149,- (ca kr 805 + frakt)
    https://www.audiomagus.com/index.php...mart&Itemid=27

Jeg LOVER deg super lyd sammen med Dynavoice M65 og PC som signalkilde!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •