anlegg i hus, litt hjelp trengs...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking anlegg i hus, litt hjelp trengs...

hei. nå er anlegget mitt i hus, endte til slutt opp med SVS høytalere og SUB, men må jeg spille det inn? isåfall hvordan spiller man inn et anlegg? prøvde å ta et raskt søk på forumet, men fant ikke helt det jeg lette etter..

ellers noe man bør være ops på første gang man kobler sammen et anlegg? nybegynnerfeil og sånne ting?

ha en knall helg!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du spiller inn ett anlegg ved å bruke det, noen sier at du må minst spille på anlegget i 200timer før høytalerne er ferdig innspillet.

Ikke vri volum knappen opp til topp for å se hva anlegget går godt for :P

Newcomer Cyrus the virus sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Grrrrraaaaatttttttttis

Med nytt anlegg!

Tenker du finner det du trenger her!

http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...hoytalere.html

Go helg og lykke til..

Cyrus:twisted:

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill musikk...kos dæ...men som nevnt i forrige svar.....ikke ta den helt ut på nivå. Du vil merke at HT spiller BEDRE OG BEDRE etterhvert som de mykes opp :-)

Grattis!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg spurte Lsound om jeg måtte spille inn mine 2 pb12 da jeg kjøpte dem, å dem sa det bare var tull, bare ikke spill så du hører dem vrenger. Mange andre mener sikkert noe annet. Høyttalerene veit jeg ikke, men du får sikkert flere svar her inne..

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har kobla opp riktig og ikke spiller så høyt at forsterkeren vrenger/klipper da kan du risikere å sprenge noen elementer.
    Så er det bare å kjøre på ! jo høyere du spiller jo fortere blir høytalerne spilt inn .
    Det er egentlig ikke så mye å tenke på :-D

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Jeg spurte Lsound om jeg måtte spille inn mine 2 pb12 da jeg kjøpte dem, å dem sa det bare var tull, bare ikke spill så du hører dem vrenger. Mange andre mener sikkert noe annet. Høyttalerene veit jeg ikke, men du får sikkert flere svar her inne..
    Lsound gir deg svaret her.
    Noe annet er bare tøv what so ever.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At det blir kortslutning ved terminalene er vel det eneste som kan gå galt. Men det skal jo litt til da.

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth199
    Du spiller inn ett anlegg ved å bruke det, noen sier at du må minst spille på anlegget i 200timer før høytalerne er ferdig innspillet.

Ikke vri volum knappen opp til topp for å se hva anlegget går godt for :P
    Kompis kjøpte nettopp Klipsch RF-62. Fikk beskjed om at de begynte "å slippe" ved 150-200 timer, men var ikke ferdig innspilt før etter 1000 til 1500 timer...
    Det er lenge det..

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Low freq...

Hva med å finne ett kutt med noen lavfrekvente toner på... Dette gir stor bevegelse på de største elementene dine

Og med litt volum, kan oppsettet ditt stå slik over natten, eller når du er på jobb....

Ehhh, bare 1 ting.. Om du lar sakene stå på om natten!!. Husk å sjekke røykvarsleren din!! Husk brannfaren!...

Replay Replay

Cyrus..

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, sjekk volum og røykvarslere; synd hvis boligen skulle gå opp i røyk sammen med høyttalerne - gud forby:-)

Sett på noe musikk og la de spille mens du er på jobb, på familietragedie osv:-)

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spill og kos deg som normale folk. Det å spille inn høytalere er egentlig å få alle stivhetene i høytalerene til å mykne opp elementer etc., og du vil alikevel ikke spille så høyt at noe "vrenger" seg. Har du derimot party - pass opp for berusede som skal spille for det tone døve folket. Nyt de ikke få angst!

Newcomer Hifi entusiast sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant en tråd fra et annet forum;

"Innspilling" er egentlig et tullete begrep. Men det er riktig at et høyttalerelement trengs å brukes før dets egenskaper stabiliserer seg. Det er ingen kvalitetsforskjeller på såkalt innspilling. Den eneste forskjellen er tiden det tar før egenskapene har stabilisert seg. Og da er det bare en ting som gjelder, nemlig å få størst mulig utslag/bevegelse på elementet. Selvsagt uten å ødlegge det, men det gjelder jo for både "innspilt" og "uinnspilt". Spiller du på lavt nivå og dermed med lite bevegelse på elementet, så tar det år og dag før egenskapene har stabilisert seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for svar! skal nyte helgen hjemme tenker jeg:P

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Grrr..

Sitat Opprinnelig postet av HansMarius
    Ja, sjekk volum og røykvarslere; synd hvis boligen skulle gå opp i røyk sammen med høyttalerne - gud forby:-)

Sett på noe musikk og la de spille mens du er på jobb, på familietragedie osv:-)
    Flott HansMarius,, det er sånne som deg som holder brannvesenet i arbeid:twisted:

Det er selvfølgelig ett ønske å holde ett så lavt energiforbruk som mulig når vi sover!.

Hehhe...

Cyrus:evil:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk det på normalt vis så koser du deg med musikken og filmer, samtidig som du merker positive forbedringer for hver gang du setter deg ned

Fin måte å bli glad i utstyret sitt på, mine Klipsch er litt sent utviklet så de høres ut som en halvkvalt katt den første tiden, sakte, men sikkert så bjeffer de som en fullvoksen bulldog (Forøvrig så merkes det godt på strømregningen min at de har stått og spilte jamt de siste to mnd)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet hvordan jeg kan få til sånn MCAA (automatisk innstilling av lyd) på min Pioneer LX50 når jeg ikke får koblet forsterkeren til tven, dvs får ikke forsterkerens meny opp på tv skjermen. får til selve innstillingen ved å kun se på forsterkerens skjerm, men får ikke lagret, finner ihvertfall ikke ut hva jeg skal trykke på for å få lagret..

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smith
    noen som vet hvordan jeg kan få til sånn MCAA (automatisk innstilling av lyd) på min Pioneer LX50 når jeg ikke får koblet forsterkeren til tven, dvs får ikke forsterkerens meny opp på tv skjermen. får til selve innstillingen ved å kun se på forsterkerens skjerm, men får ikke lagret, finner ihvertfall ikke ut hva jeg skal trykke på for å få lagret..
    Har du dratt en HDMI-kabel fra forsterkeren og inn til tv-en? Da ble det bilde fra min AX2AS hvertfall. Og på samme receiver så blir alle menyvalg automatisk lagret når jeg bare bruker 'return' for å gå ut av menyene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tven har ikke HDMI , men fikk koblet den til via kompositt. så har fått lagret autooppsettet. testet det nå i sted, lyden er fin den , men synes suben er veldig lite med... kjørte en scene med en eksplosjon der subben egentlig skulle ha "ristet" en del, men var så vidt jeg hørte litt brumling i bakgrunnen... bak på suben kan jeg stille inn på "gain", den står mellom kl 10 og 11 nå... dvs ikke helt rett opp... skal jeg bare skru på subben til jeg blir fornøyd eller kan jeg gjøre noe innstillinger på forsterkeren? (pioneer LX50)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som kan hjelpe meg med sub-problemet? skal se film i kveld og vil ha alt til å funke knall da:P

kan det skade subben å skru gain over halv"full"?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •