Nye ht til gammel EC Two channel Amp ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye ht til gammel EC Two channel Amp ?

Er lykkelig eier av gammel Elektrokompaniet-amp til Abrahamsen: The 2 channel amplifier. Men den fortjener bedre høytalere enn de små infinityene jeg har foreløpig. Tenker på noe rundt 10000,- og noen gode kabler. Er det noen som har noen gode råd eller erfaringer:?: , - så ville jeg være svært takknemlig for tips :!:
    Høytalerene blir stående fritt/langt fra vegg i et rom på vel 20m2. Håper på noen som er lettdrevne, detaljrike og kjappe.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!

Har selv både Klipsch RF-82 og B&W 705 på en gammel EC AW100, og jeg syns begge er en meget bra combo.
    RF'ene har jeg ikke fått spillt inn skikkelig ennå, men det er ingenting i veien med trykket :smile: Disse driver jeg som sagt bare å spiller inn, for det som forhåpentligvis blir et ferdig kinorom utpå vår/sommer engang, så når det er ferdig plukker jeg frem 705'ene til EC'n igjen til 2-kanal oppsettet.
    Syns selv 705'ene er en killer på min musikksmak iallefall...går mye i acoustic og jazz.

Mener jeg har lest at bl.a Patos også er god combo til EC, men aldri hørt dette selv. Kommer nok flere forslag her etterhvert.
    Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med svar, råd og kommentarer!
    Er litt i stuss på AW100... i forhold til The 2 channel Amp. For min er på bare 2x25w. Derfor er det nødvendig med noe lettdrevet.
    Hører forøvrig også mest på jazz, mest nyere, gjerne norsk eller ecm..

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med disse? http://avforum.no/forum/tester-audio...z-99-25-a.html

Disse låter utrolig bra! Jeg fikk gleden av og høre dem her for en stund siden, og jeg har hørt en god del stativ HT i 10000 klassen, og har enda ikke hørt noe som er bedre. Et kupp til prisen! :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •