behov for sub? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sub tilfører en ny dimensjon - tro meg. Husk å få kalibrert den sikkelig!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan bli fint med romkorreksjon, noen rom gjør helt vanvittige ting med bassen fra høyttalere, og det er umuligt å rydde opp uten romkorreksjon.
    Mine IMF gik ifølge spec til 17 hz, men dybbassen fra en subwoofer er av en helt annen kaliber.
    Fronter med aktive subs kan gjøre det mye bedre, men igjen, plaseringen er ikke alltid ideel. En eller helst flere subs vil gi mye jevnere respons.
    Filen er viser et par transmisjonlinjers response i rommet. målingen "Stereo" er gjort bare 1 meter lengere tilbake i rommet hvor jeg alltid lyttet til stereo.
    Kunne ikke måle under 20 hz da jeg brukte en test cd.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lyst på AR-1 Hi Res når den tiden kommer. Har hørt disse, og dem spiller meget dypt. Har aldri hørt noen høyttalere som er i nærheten engang(nå har ikke jeg hørt på all verdens av høyttalere heller). Men har hørt noe lignende på 2 par litt eldre Paradigm. Mener å huske dem het 11SE MkII med dobbel 8 i hver. Dem spilte hinsidiges dypt. Samme med et par dipol/bipol fra Paradigm som har 2x8 i hver. Dem spilte helt ned i 18hz hørbart, men var oppgitt til å gå ned til 15 eller 14. Litt artig med en sånn lytte opplevelser! :-)

Sorry at jeg rota meg bort fra topic, men klarte ikke å dy meg

Ontopic: Jeg hadde vurdert sub uansett, for det gir en mye råere følelse, og det gir mye mer flyt i nedre frekvenser på både musikk og film. Syntes JEG da :-) SVS PB12/plus2 evt. PB13Ultra hadde vært noe for deg som liker dypbass ;-)

EDIT: Vart noen leifer gitt

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp på buskerud storsenter har faktisk et par Quantum 908 stående i butikk. Har hørt på de ved et par anledninger når de stod å spillte.. Er uten tvil et par meget meget gode høyttalere. Dessverre som med mange av de andre høyttalerene der har det vært unger å trykt inn diverse. Tror butikken var interessert i å selge utstillings modellene men de hadde som sagt noen skader. Dog deler bør være en grei sak å få tak i.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •