Tilkobling av subwoofer.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Tilkobling av subwoofer.

Skal koble en XTZ w10.16 til min proson 2600dts. Og på surround.no så står det at jeg trenger en Y-split kabel. det trengs hvis til dynavoice, xtz og proson subber. trenger jeg virkelig dette, eller hvordan skal jeg koble. har et bilde av hvordan den ser ut bak.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    splitten skal brukes i denne røde og hvite pluggen som du ser der til høgre.
    Bruker du kun en så er det samme greia egentlig
    Du vil ikke få noe mer effekt ut av subben din hvis du bruker en av de enn begge..vil du ha dypere forklaring så kommer den heilt sikkert etterhvert:-P

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skjønner rett og slett "ingenting". Hva er den porten til venstre feks? gjerne litt utdypene hjelp til en som ikke skjønner hva han driver med :P

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har utgang for sub bak på receiveren din hvor du kan benytte en interconnect kabel med RCA. Slik som denne.
    Kabelen kobler du til sub'en på én av de to inngangene merket line in (rød/hvit). Det er samme hvem av de to inngangene du bruker, og du trenger ikke splitter.
    Den enkle kontakten ved siden av disse er også line in, men for balansert kabel (XLR). Du har ikke XLR-utgang på din receiver, men enkelte har dette derfor tilbyr de flere muligheter på sub'en.

Når du har koblet til sub'en som beskrevet over må du sjekke innstillingene på receiveren din slik at sub er aktiv og delefrekvensen er satt på en fornuftig måte. Hvis du deler signalet i receiveren bør du slå av deling på sub'en. Oppsett av sub forøvrig er diskutert i maaaange tråder her inne, så lurer du på noe er det bare å søke.

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Du vil ikke få noe mer effekt ut av subben din hvis du bruker en av de enn begge..
    Etter hva jeg har lest her på forumet er det motsatt, ved bruk av splitte(begge inngangene) vil han få mer effekt/gain.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det gir høyere gain. Men det får du også ved å stille opp gain på receiveren eller volum på sub'en. Så jeg antar det har noe for seg å kjøpe en split hvis begge disse står på max og sub'en fortsatt ligger lavt i lydtrykk sammenlignet med resten av oppsettet. Personlig har jeg hvertfall aldri opplevd noen annen fordel med å splitte signalet inn til sub'en. Skal selvsagt ikke utelukke at andre har opplevd noe annet.

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner denne tråden jeg..

Jeg skal til å bestille meg en XTZ 99 W12 fra surround.no og trenger samtidig 8 eller 10 meter med subwooferkabel. Er (10 meter Accurate Exclusive Subkabel )kabelen de selger på surround grei, eller lønner det seg å finne andre steder?

Intermediate klovnikamp sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ingen som har testet denne Accurate Exclusive Subkabelen fra surround.no?

Jeg ser de har fått inn subwooferen igjen nå, så da må jeg bare finne ut om den kabelen er grei, eller om jeg bør kjøpe kabel andre steder..

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal enten hente XTZ 99 w12 eller w10.16 imorgen jeg. er ikke helt sikker på hvem jeg vil ha. :P siden jeg har et veeldig lite rom.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte w12 på mandag og er kjempefornøyd. Har selv accurate exlusive kabel på 5m da. Men er ingen bromming eller støy i subben.
    Men jeg har et problem med at den ikke skrur seg av av seg selv når jeg skrur av forsterkeren. veldig irriterende

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gehe
    Men jeg har et problem med at den ikke skrur seg av av seg selv når jeg skrur av forsterkeren. veldig irriterende
    Den skrur seg ikke av etter 5-6 minutter da? Ligger vanligvis en tidsforsinkelse der.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrudde av forsterker og var borte i 2 timer. Når jeg kom tilbake lyste den fortsatt blått. Det er vel ikke slik det skal være?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer ikke helt nei.

Har du prøvd å dra ut signalkabelen for å se om den reagerer slik den skal da? Tviler på at det hjelper, men det er greit å vite dersom du vil klage på den. Virker på meg som at det er noe galt der.

Hva skjer om du slår den av og så på igjen etter en liten stund?

Prøvde en her nå, og den lyste rødt i 5-6 sek før den slo over til blått. Så vil den om noen minutter gå tilbake til rødt iden den ikke har noe signal inn.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skrur seg ikke av med signalkablene i. Når jeg tok de ut tok det noen minutter så var den avslått. kan det være støy i kablene tro? Noen andre som har samme problem?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at det ikke er noe during i elementet el.l. når du har slått av receiveren?

Men om suben slår seg av når du tar ut signalkabelen kan det jo virke som om det ikke er den som er synderen.

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, ingenting. er nesten ingen ting når receiveren står på heller. Så svakt at en nesten ikke kan høre det.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde samme problem med mine W12 , det holdt å bytte kanal på tv , så startet de :-D Sikkert en bagatell , men kjipt med det blålyset som kom og gikk,
    tok ca 15 min. så slukket de ..
    edit: er vel en bryter bak eller hur . on off auto ?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd ut litt mer og det viser seg at den slår seg på når jeg skrur på datamaskinen, selv om forsterkeren er av. Lyttet til den da, og det er litt bromming som nesten er umulig å høre. det går på en måte i takt med pc'en. da må det vel være støy derfra som slår inn på signalkablene fra forsterkeren til sub? Men de (Strøm PC & Subkabel) kablene ligger ikke over hverandre.
    Noen andre ideer på hva det kan være?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •