Klipsch med Pioneer forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch med Pioneer forsterker?

Hei,

Jeg er rimelig fersk her inne, og lurer på følgende.

Jeg har en Pioneer VSX 1015 og en god gammel NAD 319 som effekttrinn. Jeg har en Cerwin Vega LW 15X sub. Dette driver mine Cerwin Vega AT 100. Det er disse front ht som jeg ønsker å bytte ut (skulle vært gjort for lenge siden), men det er ikke lett å kvitte seg med gamle venner...

Jeg ser mye film, helst med mye lyd. Jeg hører også mye på musikk, fortrinnsvis metal (dvs alt fra 70 talls prog rock til black metal).

Leser mye bra om Klipsch rf 83. Spørsmålet mitt blir; funker disse med de komponentene jeg har? Eller er det andre høytalere jeg bør vurdere til mitt bruk/utstyr?

På forhånd takk.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad er ingen god match på klipsch.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad

er ikke noen bra match til Klipsch nei..

Pioneer til klipsch synes jeg funker bra! Har dette selv! Spesielt til hjemmekino. til dedikert stereo kan det bli litt spisst. Men dette kan du jo justere på 1015

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Takk. Så det er muligens Nad'en som kan bli en flaskehals. Hva er det som gjør at Nad og Klipsch ikke passer sammen og hva bør Nad eventuelt bli erstattet med?

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD oppleves av de fleste spiss og skrikende i diskanten på Klipsch

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perra
    Hei,

Takk. Så det er muligens Nad'en som kan bli en flaskehals. Hva er det som gjør at Nad og Klipsch ikke passer sammen og hva bør Nad eventuelt bli erstattet med?
    Her trengs det muligens mere varmere klang... Og ikke minst en strømsterk sak!
    Budsjett? Kan fort tippe over 10K her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og takk igjen.

Budsjett er jo alltid punkt på agendaen. Det man ikke trenger å bruke kan jo brukes på andre dingser. 10k er kanskje litt mer enn ønskelig. 5 til 6k ville vært mer hyggelig. Hvis jeg gjør alvor av et slikt kjøp til ca 25k, så kan det jo hende det også kunne vært lurt å brukt 10k på en ny senter og (RC-64). Det er vel denne som passer best til RF-83. RC-62 blir kanskje i minste laget?:?:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 319 har ikke noe spessielt golyd .. Er heller ikke helt begeistra for Pioneer på Klipsch. RF-83 krever uansett endel strøm, så du må nok regne med å måtte betale en god slant for et godt effekttrinn til disse.

Hva med å gå ned litt på høyttalere, til f.eks RF-63, og kjøpe en Lyngdorf effektforsterker ifra hifiklubben? eller en Parasound A23 (eller Parasound Classic2250 om du vil ha mer effekt på bekostning av lydkvalitet).

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med skorob her. Hva er poenget med å kjøpe seg høytalere som krever masse av forsterkeren for å levere hvis man ikke tar seg råd til ordentlig forsterker? Personlig har jeg dyrere effektforsterker på mine Klipscher enn det høytalerene koster. Vil heller ha for mye forsterker, for da får man uansett alt ut av høytalerene enn å sitte med knallbra høytalere som låter dritt grunnet dårlig elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke uenig i at forsterker bør stå nogenlunde i forhold til høytaler. Det kan godt hende at rf-63 er morro nok. Cerwin Vega er jo en billig måte å få "trøkk" på, og kan ikke sammenlignes lydkvalitetsmessig med Klipsch. Det er vel kanskje ganske klart at dersom man velger å oppgradere deler av anlegget et par divisjoner, så bør resten også følge på. Så det kan godt hende det er lurt å spre 30 til 35k på en liten annen måte enn jeg i utgangspunktet tenkte.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det kommet et par rf 63 inn i stua. Tenkte at jeg ville melde fra om at jeg er enig i at NAD ikke låter helt optimalt med disse. Det blir noe "skrik" når jeg vrir på litt. Så det neste nå er nok finne en ny forsterker. Tipper jeg tester ut parasound eller rotel.:-D

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perra
    Da er det kommet et par rf 63 inn i stua. Tenkte at jeg ville melde fra om at jeg er enig i at NAD ikke låter helt optimalt med disse. Det blir noe "skrik" når jeg vrir på litt. Så det neste nå er nok finne en ny forsterker. Tipper jeg tester ut parasound eller rotel.:-D
    Ja, parasound er bra greier. Rotel er ok men ikke noe spesielt med det. Mye bedre en nad dog. ( Snakker til klipsch her ). Hadde heller surfet bruktmarkedet og funnet f.eks Para effekttrinn.

Rør e jo som skapt for klipsch også om du tenker på det. Sjekk gjerne ut mine komponenter med mine RF 83. Det spiller fantastisk .

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    en Parasound A23 (eller Parasound Classic2250 om du vil ha mer effekt på bekostning av lydkvalitet).
    Er det virkelig så stor forskjell på New Classic serien vs. Halo serien?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •