Hjelp med høyttalerplassering

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med høyttalerplassering

Jeg venter nå inn nye fronthøyttalere og vil da bruke de nåværende frontene bak i et 7.1 oppsett! Jeg lurer da på hvordan/hvor dere ville ha plassert dem.(Se bilde)

Valget blir å bruke dem i surround back, eller som surroundhøyttalere. Om jeg skal bruke dem som surroundhøyttalere er jeg redd for at de vil bli for nærme vegg i forhold til bassporten, samt at elementene vil bli skjult bak sofaen.Har dette noe å si? Høyttalerne må da også plasseres med elementene satt rett framover mot fronten.

Hva ville dere gjort? Jeg får vel mer nytte av disse høyttalerne i surround enn surround back?

Jeg har desverre ikke mulighet til å flytte sofaen lenger ut fra veggen enn den er.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo ikke lettere når vi ikke vet hvilke høyttalere det er du har.
    Det blir fint om du setter de inn i hjørnet så de stråler fremover, det er ikke så himla viktigt ved surround høyttalere. De små du har på bildet der blir da stående hvor de er.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager dårlig informasjon.. skulle vært et bilde til der:P

Men det er snakk om å sette frontene, Dynavoice F-6, der hvor Daliene henger nå(som på bildet). Så lenge de skal brukes som surround så er det vel uansett kanskje ikke så viktig i forhold til bassporter og element plassering?

Daliene blir da midlertidige surround back høyttalere.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men jeg ville plasert de Dynavoice inn i hjørnet bak lampen, slik at de vender mot frontveggen. Plaserer du de der hvor de små henger får du lyden rett i trynet, ikke veldig bra. Surroundlyd lyder bedst når den kommer litt bakfra, synes nå jeg da.
    Skal du ha høyttalere der i siden til et 7.1 setup kan du enten bare la de små henge der, eller kanskje flytte de litt høyere opp på veggen.
    Men kanskje jeg misforstår et 7.1 setup....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •