Hallo folkens.

Sitter her å vurderer en liten oppgradering på "hjemmekinoet", men har egentlig lite peiling. Har en liten samling Cerwin-Vega, som jeg har fått litt blanda følelser til. Spiller høyt og godt, men ikke veldig rent og pent, dessuten syns jeg de tar enormt med plass.

Har i dag:
Reciever: Cambridge 540R v2 - 6kanals
Front V/H: CV VE-12F
Center: CLS-6C
Subwoofer: VE-28SX
Surround V/H: HD-63S
Center bak: "Proson-juggel"

NB: Har ingen effektforsterker.

Rommet er på 15m2 og avstanden fra sitteplass til høyttaler vil være 2,5m.
Jeg bruker anlegget til hovedsaklig film, musikk (fra pop og rock til enda sterkere saker) og masse fotballkamper. Det er også viktig at høyttalerne har særpreg og er stilrene.

Budsjettet mitt er forholdsvis stramt, så planen er å kjøpe litt og litt omgangen, samtidig som jeg selger det jeg har.

Dette vurderer jeg:
Har sett på diverse Klipsch-sett og syns de er råtøffe. Tenkte å starte med å kjøpe en front og sette CW bak, i tillegg til å bytte ut stativhøyttalerne. Trenger helt sikkert en effektforsterker også, men har ikke peiling på dette heller, så trenger litt hjelp. Hva syns dere? Er dette en god idè, eller får den slakt hos dere proffa ? Tar gjerne i mot andre anbefalninger enn Klipsch. Bare de holder seg innenfor en viss radius av det som karakteriseres som studentbudsjett.

Bilder av rommet og Klipschhøyttalere:

Veggen bak er litt "mongo". Her kombinerer jeg bakhøyttaler på veggen og stativ. Men det kan jeg sikkert gjøre med Klipsch også

Mvh
gompan