bi-ampe bakhøytalere med reciever

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bi-ampe bakhøytalere med reciever

Hei.Jeg har en yamaha rx-v661 med den så har jeg ekstern efffekt til frontene. Jeg vet det går an og bi-ampe frontene, men går det og an og bi-ampe surroundhøytalerne iseden for frontene, eller vil dette kun lage kluss. Setter stor pris på svar på dette inen 12 tiden imorgen iogmed at jeg skal til byen og handle kabel imorgen

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at det går an å biampe surroundhøyttalerne. Er ikke mulig på for eksempel rx-v1800

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    men går det og an og bi-ampe surroundhøytalerne iseden for frontene, eller vil dette kun lage kluss.
    Har samme forsterker, det går nok ikke. Har dog ikke prøvd, men skal ikke kunne gå ann.

Sett effektforsterkeren på bakhøytalerene heller, og så bruker du 661 til bi-ampe frontene. Skulle bli bra.

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lite personlig kjennskap til din receiver, men hvis du planlegger å biampe bakhøyttalerne dine med den innebygde funksjonen til receiveren tror jeg du får problemer. Normalt tillater recivere med innebygd biamp funksjon at front L/R signalet sendes til både front og surr back terminalene, og setter samtidig surround back til av. Så hvis du benytter funksjonen slik jeg beskriver den her vil du få signalene ment for frontene ut av bakhøyttalerne dine, hvilket kan bli interessant men kanskje ikke helt etter intensjonen

Men dette er basert på receivere jeg kjenner. Mulig din Yamaha har mulighet for å velge signal til biamp, selv om jeg er litt skeptisk siden etterspørselen trolig har vært lav etter akkurat dette. Sjekk manualen, der bør denne funksjonen være grundig beskrevet.

Trenger bakhøyttalerne dine virkelig biamp? I såfall kan kanskje en ekstern effekt på disse også være et alternativ? Blir lettere å biampe også da

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Snooky]Nå har jeg lite personlig kjennskap til din receiver, men hvis du planlegger å biampe bakhøyttalerne dine med den innebygde funksjonen til receiveren tror jeg du får problemer. Normalt tillater recivere med innebygd biamp funksjon at front L/R signalet sendes til både front og surr back terminalene, og setter samtidig surround back til av. Så hvis du benytter funksjonen slik jeg beskriver den her vil du få signalene ment for frontene ut av bakhøyttalerne dine, hvilket kan bli interessant men kanskje ikke helt etter intensjonen

Men dette er basert på receivere jeg kjenner. Mulig din Yamaha har mulighet for å velge signal til biamp, selv om jeg er litt skeptisk siden etterspørselen trolig har vært lav etter akkurat dette. Sjekk manualen, der bør denne funksjonen være grundig beskrevet.

Trenger bakhøyttalerne dine virkelig biamp? I såfall kan kanskje en ekstern effekt på disse også være et alternativ? Blir lettere å biampe også da [/Qblir

menne jeg bruker jo surround kanalene til diskant mellomtone og surround back til bassene, får jeg da virkelig ut front signalet på bakhøytalerene?, det burde jo gå til mussik, men blir det da altså kluss med film og slikt, og at da registrerer recieveren siden biamping er aktivert at det er front høytalerene som er i bruk?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •