Cerwin Vega DC 1515

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin Vega DC 1515

Jeg tenkte og kjøpe disse brukt, men så er jeg veldig nybegynner på HiFi området så jeg har et par spørsmål som jeg trenger svar på. :P

Hvor mye kostet 1515 da den først ble lansert, og hva er en bra pris for de i dag, brukt? Hvis prisen er høy, er det verdt å kjøpe disse istedet for noe helt nytt på samme prisklasse?

Takk på forhånd!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig bruktpris på 1515 er 6-8k, men forvent å betale mer. Det er rift om disse, for en stund tilbake gikk de for 14k som var nypris på 90-tallet. Husk å sjekke at det er lyd i alle elementene. Styr unna CLS-215, bedre med 1515 hvis vi skal tro gutta som har spilt "grisehøyt" på begge modellene. Det var bedre før......

Sjekke denne guiden/tråden for tips: http://avforum.no/forum/guider-audio...rvalg-etc.html

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret. Skal sette meg ned nå og lese linke du ga meg.

Men et "followup" spørsmål, for prisen 6-8k, finnes det noe nytt som er på lik linje eller bedre enn 1515?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, dy har jo CV! CLS-215 som ligger på 9k. Elle så kan du få 4 par Proson 215 på netthandelen. Problemet er da at du vil trenge mange effektforsterkere. Men i sammen med noen billige PA amper som f.eks Alto Mac eller Behringer vil du ha en killer kombo når det kommer til lydtrykk. Se opp for takstein!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg så spiller det egentlig ikke så mye rolle hva det er for noe så lenge det funker og at jeg får mye for penga selvsagt.

De 1515 høytalerne som jeg tenkte å kjøpe er helt strøkne og alle elemente gir fra seg lyd. Men jeg må vel ut med en ny forsterker uansett fordi den jeg har, NAD T752, klarer vel ikke å dra 1515 så veldig bra, så kanskje 4 par Proson kunne vært bedre?! :P

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen problemer med å anbefale 215 for min del.
    Har kjørt mine på alt Oberon 6.1 har og gi, time etter time, fest etter fest, aldri noen problemer.

Men som Konrad sier så er sikkert 1515 en litt mer hardbanka høytaler som sannsynligvis har mer å gi i det øvre registeret.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan fint annbefale Proson 215rr og har gitt de mye bank uten at det har vært noe som helst problem. Stikkordet her er selvfølgelig forsterker kraft. Nad'en din vil ikke være brukendes til noen av de nevnte høyttalerene her annet enn å spille dem inn. Men når det kommer til bang for the buck er 215rr sammen med en alto mac eller lignende en knall kombinasjon.

Dog 1515 er nok den beste høyttalerene av de nevnte. Men man bør også spørre seg selv.. Er de verdt å betale 6-8k mer for og i tillegg slite med reserve deler om uhellet er ute?

Ta en titt på disse linkene.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...cls-215-a.html

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...oyttalere.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

cv 1515 + dc 12 + clsc 6 center

jeg vurderer og selge mine cerwin vega 1515 med cv dc 12 som bakhøyttalere og clsc6 center. har vært barna mine i en stund men siden jeg har fått naboer så er disse ikke helt pop.
    er du interresert så gi meg beskjed om hva du vil betale.. godt nyttår

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Tror ikke jeg har så mye penger liggende som du skal ha, hvis ikke du gir slipp på ungene dine for en billig penge.

Han som selger disse 1515 jeg tenkte på skal ha 6500 for dem. Han er også i slekta, så skal prøve å dra den ned litt mer. :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner tvilsomt et brukbart par ellers til den prisen eller under. Så er det parret han i slekta de har bra så er det et godt kjøp. Men igjen.. Du får mer bang for the buck med andre løsninger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine "første" 1515 nye i 94-95 eller så var det så seint som i 96?
    Iallfall, de kostet 13490,- :-D

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iskrem
    Hehe. Tror ikke jeg har så mye penger liggende som du skal ha, hvis ikke du gir slipp på ungene dine for en billig penge.

Han som selger disse 1515 jeg tenkte på skal ha 6500 for dem. Han er også i slekta, så skal prøve å dra den ned litt mer. :P
    Det er en bra pris for 1515.. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller prøvd å få tak i 1215... Sansynlivis den beste CV høytaleren... Spiller med like mye trøkk som 1515 bare finere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TommyK
    Det er en bra pris for 1515.. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg heller prøvd å få tak i 1215... Sansynlivis den beste CV høytaleren... Spiller med like mye trøkk som 1515 bare finere...
    Aldri om 1215 har like mye trykk som 1515 eneste er at 1215 går litt dypere
    men alt i alt så er det mere sprut i 1515 enn i 1215

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marantzz
    Aldri om 1215 har like mye trykk som 1515 eneste er at 1215 går litt dypere
    men alt i alt så er det mere sprut i 1515 enn i 1215
    Må nå bare få si at mine 1215 spiller bedre enn de 1515 jeg har hørt... Med henholdsvis CV2,6kw amp... Dypere og finere...

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt 1215SE (første modell) og har nå 1515. Testa på samme rom med samme forsterkeri, 1215 spiller dypere men 1515 spiller mye høyere, bedre trøkk i brystkassa og penere. Første modell av 1215 har jo AT-mellomtoner å de spiller ikke noe pent. mk2 modellen har jeg ikke hørt men den har jo samme mellomtone som sitter i 1515, spiller sikkert penere da.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 får jo heller ikke utnyttet sitt fulle potensiale da 12"en gir seg lenge før 15"en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg har hatt 1215SE (første modell) og har nå 1515. Testa på samme rom med samme forsterkeri, 1215 spiller dypere men 1515 spiller mye høyere, bedre trøkk i brystkassa og penere. Første modell av 1215 har jo AT-mellomtoner å de spiller ikke noe pent. mk2 modellen har jeg ikke hørt men den har jo samme mellomtone som sitter i 1515, spiller sikkert penere da.
    Må si meg enig med gunnar her

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er MK2 versjonen jeg har... Med 6,5" mellomtone... Syns hvertfall at 1215 låter bedre enn 1515.... Lyden i MK2 er veldig preget av DC serien... Mye grunnet mellomtonen... Kan ikke si jegsyns 12" mine "gir" seg før 15"... Følger hverandre veldig bra syns nå jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvsagt ikke bestemt meg helt enda. Men har jo tenkt litt.

Tenkte å kjøpe CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker hvis jeg kjøper DC1515 høytalerne. Passer de godt sammen man tro? Er vel anbefalt mindre watt men altså jo bedre forsterker jo bedre kontroll vil jeg ha og mindre sjanse for å sprenge dem som jeg har forstått?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En slik alene regnes ikke som mye effekt for 1515. Så det er ikke noe problem at du overlaster dem ihvertfall

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •