Cerwin Vega DC 1515 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En slik alene regnes ikke som mye effekt for 1515. Så det er ikke noe problem at du overlaster dem ihvertfall
    Kanskje ikke "mye", men det er vel NOK? Jeg vil ihvertfall spille på fullt volum natta lang uten fare for sprenging. Driter i naboen :P

Newcomer TommyK sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iskrem
    Har selvsagt ikke bestemt meg helt enda. Men har jo tenkt litt.

Tenkte å kjøpe CERWIN-VEGA A2.6KW2 Effektforsterker hvis jeg kjøper DC1515 høytalerne. Passer de godt sammen man tro? Er vel anbefalt mindre watt men altså jo bedre forsterker jo bedre kontroll vil jeg ha og mindre sjanse for å sprenge dem som jeg har forstått?
    Er ganske mye krefter i de CV forsterkerene... Vær hvertfall forsiktig sånn at du ikke brenner bassene i 1515... De kan ikke akkurat sammen lignes med feks nad 218, 208 osv... Disse forsterkerene gir full effekt helt til høytalerene gir seg... Og de gir seg LENGE før forsterkeren... Har 2,6 kw selv....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iskrem
    Kanskje ikke "mye", men det er vel NOK? Jeg vil ihvertfall spille på fullt volum natta lang uten fare for sprenging. Driter i naboen :P
    Jada, bevares. Det er plenty med effekt for å drive de godt.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Revox]1215 får jo heller ikke utnyttet sitt fulle potensiale da 12"en gir seg lenge før 15"en.[/QUOTE

Sant det.
    Så ut som at 12" skulle hoppe ut av kassa når jeg spilte høyt mens 15" bevegde seg nesten ingenting. Hadde 12" i 1215 vært kraftigere eller noe så hadde de høyttalerne hatt mye mye mere å gå på.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 1215mk2 med Dynamic Precision PA1 2x250w 8ohm og sliter også med at 12" gir seg før 15". Har en kompis som har 1515 med NAD 208 også 2x280 8ohm og den spiller en del mer bass og høyere ja men ikke fult så dypt som 1215. Men 1215 er mye penere å se på da, nydlige høytalere! Viss du får ett par 1515 til 6500,- i ok stand så er det det billigste jeg har hørt om.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare rette opp litt:P 208 skal levere 2x250, ikke 2x280

Men ja som du sier, det mangler litt i bunnen på 1515 og det er synd 1215 har en rååå dypbass til å være en CV hi-fi høyttaler og er skikkelig sexy å se på også
    Tørr nesten ikke å tenke på hvordan 1515 hadde vært om de hadde fått dypbassen til 1215 når de har den ekstreme punchen og dB'en fra før

Ps. Han kompisen din burde få seg en 208 til for å få noe potensiale ut av 1515, for lite effekt med kun 1x208

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Bare rette opp litt:P 208 skal levere 2x250, ikke 2x280

Men ja som du sier, det mangler litt i bunnen på 1515 og det er synd 1215 har en rååå dypbass til å være en CV hi-fi høyttaler og er skikkelig sexy å se på også
    Tørr nesten ikke å tenke på hvordan 1515 hadde vært om de hadde fått dypbassen til 1215 når de har den ekstreme punchen og dB'en fra før

Ps. Han kompisen din burde få seg en 208 til for å få noe potensiale ut av 1515, for lite effekt med kun 1x208

Beklager, skrivefeil. Mente 2x250w. Ja, jeg vet han burde hatt en til, men alderen begynner å ta han. Så det blir brukt mindre og mindre og står omtrent bare uten å bli brukt (lyd/fest er ikke så høyt prioritert lengre). Samme med meg også, så jeg lurer på å selge noe av det siden jeg har stuet alt bort i rommet med det rare i (rote rommet)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bert`n
    Beklager, skrivefeil. Mente 2x250w. Ja, jeg vet han burde hatt en til, men alderen begynner å ta han. Så det blir brukt mindre og mindre og står omtrent bare uten å bli brukt (lyd/fest er ikke så høyt prioritert lengre). Samme med meg også, så jeg lurer på å selge noe av det siden jeg har stuet alt bort i rommet med det rare i (rote rommet)
    Hører jeg snakk om 1515 til salgs?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hører jeg snakk om 1515 til salgs?
    Eru sugen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Eru sugen?
    Tja ikke umulig. Alltid hatt sansen for dem. Men jeg bør nok vente litt til. Min bedre halvdel hadde meg stående med tauet godt festet på galgen sist jeg dro inn nye høyttalere men jeg klarte å snakke meg ned. Det er bare å glemme om jeg drar inn 1515 en måned etter.

Men jeg er uten tvil interessert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •