høytalere i 10.000 kr klassen, hvilke bør jeg vurdere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høytalere i 10.000 kr klassen, hvilke bør jeg vurdere?

Jeg skal oppgradere fra mitt nåværende stereoppsett med Denon 700pma og dali consept 6.

Har vært å hørt på dali ikon 7 og B&W683. Falt veldig for B&W men problemet med disse er at jeg etter det jeg har skjønt må ha en forsterker på min 150w.

Hvilke andre høytalere i prisklassen bør jeg høre på, evt hvorfor?

Skal i første omgang ha et stereoppsett, men på sikt skal det bli hjemmekino i eget rom

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med XTZ 99.25 eller 99.26? Evt. spe på med en sub.
    Jeg var imponert over lyden i disse da jeg hørte dem hos stephenm, både med og uten sub. Ser for meg at de kan passe sammen med en Denon forsterker.
    I tillegg er de også fleksible, siden du kan forandre egenskapene til den med skumplugger og diskanjusteringer.

Du kan jo også lese testen som ligger på sidene her en plas.

De har dem hos Surround.no - Høyttaler spesialisten
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd Patos Lyric-serien?
    Her får du mye lyd for pengene, kan anbefales på det sterkeste. Lyric 302 kom veldig bra ut av en test i svenke ljud och bild i November.

Sjekk Patos - med fokus pÃ¥ lyd: for mer info om de ulike størrelsene

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde gått for B&W 683. Etter min mening best i klassen og en contender i 20,000kr klassen. Alle høytalere i den klassen har godt av 150w, klasse AB eller D. Klasse A og rør blir en annen historie.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så du mener alle høytalere i 10000kr klassen bør ha 150W? problemet er at det er mange forsterkere som ikke leverer mer enn 100W, feks arcam A90 som jeg har kikket litt på brukt

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    så du mener alle høytalere i 10000kr klassen bør ha 150W? problemet er at det er mange forsterkere som ikke leverer mer enn 100W, feks arcam A90 som jeg har kikket litt på brukt
    Tror ikke du skal være redd for at det blir for lite effekt til 683 viss du velger den forsterkeren. Jeg personlig liker lyden i 683 meget godt, så du gjør nok ikke noe dumt valg om du velger den.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Må" er vel å ta litt hard i. Men man har gjerne høytalere av denne størelsen i rom med en hvis størelse. Og skal du spille høyt med "kraftig" musikk trenger du strøm for å holde styr på elemnten i en høytaler. En annen ting med 683 er at den har en litt slem impedanse gang. Så det må du tenke på ved valg av forsterker. Men for guds skyld prøv forskjellige ting. Kan være at du finner en som ikke har 150w som du forelsker deg i lyden til.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med JBL Studio L880 ?, høy sensitivitet og mektig lyd

Active
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-82 kan jo anbefales..

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jeger68
    alle høytalere i 10k klassen bør ikke ha 150w men B&W dm683 vil jeg gå så langt som å si at MÅ ha det. jeg har drevet dem med surround forsterkeren min og den greier å drive dem uten å koble ut eller noe slikt, men da var heller lyden veldig mye å skryte av for å si det slikt høytaleren våknet ikke skikkelig til liv før jeg fikk tak i lyngdorf forsterkeren.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke sett meg blind på antall watt. Ulike merker måler forskjellig, og det oppgitte antall watt er dermed heller ikke alltid sammenlignbart. Se også på hvor stor strømforskyning forsterkeren er oppgitt med. Dyrere forsterkere kommer ofte bedre ut her.

Finn en forsterker som også passer klangmessig, og her er det store forskjeller (til tross for det pussige faktum at det er strøm vi snakker om)! Testing anbefales!

Men at B&W ofte krever sitt av forsterkeren, og at forsteren her ikke bør nedprioriteres er vel de fleste enige om....

Personlig holder jeg til B&W, men av hva jeg har hørt syns jeg både Patos 302 og Kef iQ9 syns jeg er spennende konkurrenter i denne prisklassen!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du bør styre unna B&W 683 dersom du ikke skal bytte forsterker med det første. De B&W høyttalerne der trenger mye effekt, og 150W er slett ikke for mye iallefall ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    "En annen ting med 683 er at den har en litt slem impedanse gang. Så det må du tenke på ved valg av forsterker. .

Hva betyr det at den har en slem impedans gang da, og hva må jeg da tenke på ved valg av forsterker? Jeg er litt ny innen dette fager skjønne du så jeg må spørre med fram

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det betyr at B&W spiller ned i ganske lave impedanser og blir derfor tunge å dra hvilket krever mye av forsterkeren for å få utnyttet kapasiteten i høyttaleren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderer Arcam A90 forsterker. etter det jeg ser av det dere skriver mener dere denne ikke vil klare å drive B&W 683. Er det andre høytalere dere vil anbefale til denne? eller til jeg bli mere fornøyd med en Nad c372 og B&w 683? denne forsterkeren skulle jo klare dem?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier det igjen at jeg ikke tror at du vil få problemer om du velger A90 til disse. Man trenger ikke masse watt til lave impedanser, men du trenger en strømsterk forsterker. Og med tanke på at denne forsterkeren har en strømforsyning på 800VA så vil den ikke ha noen spesielle problemer akkurat. Mye heller A90 enn Nad'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp Arcam'en, den er god. Så finnes jo mange andre gode ht også da, som ikke er så "vanskelige" som 683.

Visonik Evo7 - Hifi-Stasjonen - Hifi produkter
    Tannoy Sensys DC2 - Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    XTZ 99.36 - XTZ 99.36
    System Audio SA1750 - System Audio SA1750 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden
    Xavian Duetto - Audiofoni AS

+ mange andre, feks Monitor Audio, Focal.JMlab, Elac, Triangle og Kef. Og så har du jo bruktmarkedet i tillegg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må alt være så tøft og gulvstående? Hva med et par stativhøyttalere. Får sikkert mer lyd med kvalitet ut av de enn gulvstående for samme pris.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Dynabel 2.5S ?
    11500.- hvis du monterer dem selv, 17500.- ferdig montert.
    Mye å spare på et par timers jobb :-D

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns den nye Usher V-604 låt ganske så bra i hifisjappa. Den er bestykket med samme type elementer som den dyrere CP-serien.

JFS SOUND SYSTEMS

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •