Start på golyd i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Start på golyd i stua

Er i planleggingsfase av innkjøp av lyd til min nye stue. Snart ferdig med oppussing og skal snart i gang med det jeg liker best, lyden. Samboeren har allerede bestemt hvordan TV det blir, og jeg kan ikke si jeg er uenig. Her blir det nok Pioneer Kuro. Jeg er veldig usikker på hvor mye jeg burde legge i lyden. Tenker uansett å starte med fronthøyttalere og amping. Spørsmålet er om jeg skal satse på en surroundprosessor og effekttrinn eller om jeg skal gå for en receiver, f.eks DENON AVR-4308. Tar veldig gjerne imot forslag til kombinasjoner og generelle tips. Kan være villig til å strekke meg opp mot 50-60 000 for front og amping, men ikke negativt om det er rimeligere alternativer også. Har selv vært inne på tanken av Dali/B&W og Denon til ca 40 000.

Newcomer overland sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei
    skriv inn hva du er ute etter på "søk" og merk "avforum" så finner du mange gode løsninger i forskjellige prisklasser
    mvh
    Overland

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du liker Dali så anbefaler jeg deg å høre Dali Mentor serien, jeg personlig mener de er bedre enn B&W i samme prisklasse!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis du er villig til å start med stereo og kan bruke 35k på bare det så ville jeg anbefale deg på det sterkeste å høre B&W DM683(10k) sammen med lyngdorf cd spiller(10k) og lyngdorf sin integrerte forsterker 2175(10k)

med gode signal og høytaler kabler kommer dette på ca 35k så kan du kjøpe feks denon 2808 til 10k, 2stk lyngdorf effektforsterkere, htm61 og dm685 sammen med en god sub så vil du få et skikkelig kanonbra anlegg både på musikk og film

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å vurderer om Swans F2.2 kan være noe, bare de ikke blir for store for stua. Disse sammen med effekttrinn: Parasound eller Midgard. Så får jeg starte med min gamle Pioneer VSX-859RDS som surround forforsterker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •