Anbefaling av høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling av høytalere

Hei,

Har nå egentlig bestemt meg for å skaffe meg en Onkyo TX-SR605. Hadde håpet å kunne bruke mine Mirage M7si som fronthøytalere. Lurer da på om det er noen som har noen gode forslag til bak/senter og muligens sub høytalere. Disse skal stå i stuen, så bakhøytalere bør være forholdsvis små, og henge på veggen. Senterhøytaler bør også fortrinnsvis henge på veggen. Sub'en er jeg usikker på om jeg trenger, men er åpen for forslag.

Prismessig hadde jeg tenkt en 4-7000 eller deromkring et sted. Er det noen der ute som har noen gode tips om hvor jeg bør begynne? Forslag til oppsett mottas med stor takk.

mvh
    Tore T.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, å velkommen til AVForum!

Mirage har jo et komplett mikro anlegg til 9000kr. Da får du 5 satelitter samt 1 sub. Dette gjør at du kan få deg et 7 kanals hjemmekino system. Om du kan strekke deg til på budsjettet.

-mirage-jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jens sitt forslag er sikkert ikke dumt, har ikke hørt det men Mirage'systemet ser utrolig stillig ut synes jeg!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hei, å velkommen til AVForum!

Mirage har jo et komplett mikro anlegg til 9000kr. Da får du 5 satelitter samt 1 sub. Dette gjør at du kan få deg et 7 kanals hjemmekino system. Om du kan strekke deg til på budsjettet.

-mirage-jpg
    Tenker jeg får ta en tur å ta en titt, og få høre litt på det. Ser de har det hos Resonans i Stavanger til 8995. Er jo litt i overkant over hva jeg hadde tenkt, men på en annen side er jeg kanonfornøyd med mine gamle mirage M7si. Så om disse også holder samme standarden, så lover jo det bra...

Jeg er rimelig ny på dette, så jeg lurer også litt på hvordan en skal plassere 7 høytalere. Forstår jo at en har 2 fremme, en i senter, 2 bak og deretter ? Setter en de 2 siste som en form for bakre sidehøytalere ?

Men, skulle gjerne hatt noen andre alternativ også, om det er noen som har noen gode forslag......

Tore

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig å komme med noen forbeholden anbefaling siden omni-teknikken er noe annereldes.
    Muligens kan de små ht'ene bli noe pistrete i forhold til 7'erne? iallefall i senteren?

Ville kanskje sett etter noen med nogenlunde samme klangkarakter? Om ikke samme merke...
    Begynt med 1 senter og 2 ok stativ og heller kjøpe inn en XTZ eller SVS senere?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Maxwell hifi har et demosett av Kef KHT 1005 for salg. Disse går for 4990, og virker for meg som et greitt alternativ.

Noen som har erfaring med disse? Hvordan vil disse eventuelt gå sammen med Mirage M7Si i front?

Men, ser nå at elgiganten har disse til 4799.......

Tore

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0