XTZ 99 W8.16 vs. XTZ 99 W10.16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ 99 W8.16 vs. XTZ 99 W10.16

Vurderer litt hva jeg skal kjøpe her. W10 spiller nok en god del kraftigere, men er ikke ute etter guffe i det hele tatt, skal kun ha en subwoofer som kan spille de frekvensene de små XTZ 70 ikke klarer. Spiller W10 merkbart bedre enn W8 ved lavt volum?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vet jeg dessverre ikke, men jeg skal ha XTZ w10.16, regner jo med at den spiller bedre uansett lavt eller høyt, for den er jo vesentlig større.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, men prisen er dobbelt så høy samtidig som effekten er tre ganger så høy så jeg tenkte kanskje at det var der verdien var plassert i forhold til w8 :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har vært så mange diskusjoner rundt XTZ subwoofere her, er det virkelig ingen som har noe å si om sammenligning mellom disse to?

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det spørs vel egentlig hvor mye trykk du vil ha, jeg regner med at en 10" gir mye mer trykk enn en 8". hvis jeg ikke husker helt feil så er vel ikke 8" på mer enn 150w? den andre på 400W hvis du har 2ohm's. og 300w ved 4ohm.

så hvis du har et stort rom eller forventer mye trykk, ville jeg satset på W10.16.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, vil ikke ha noe særlig trykk :P Tenker kun lydkvalitet ved lavt volum, altså i det volumet man vanligvis har tven på når man skal prate og gjøre hverdedagslige ting

Nå starten en liten krangel med mine søsken her, de mener den XTZ W8 er for dyr :O Og ser nå på denne billigeste Prosonen som ligger på surround. Jeg mener bestemt at min mor bør trenge en XTZ når hun ha så knøttsmå front og surroundhøytalere siden de ikke er spesielt gode på lave frekvenser. Så hvordan er egentlig denne Prosonen? Syns dere jeg bør krangle meg vei til denne eller kan den spille ok? Hun vil jo ha et anlegg som kan spille musikk ok, men jeg vet jo ikke selv hvor mye større intrykk XTZen vil gjøre framfor Prosonen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi fått W8.16 i hus. Den spiller bedre enn avantien min til tross for at avantien har spikes og er ferdig innspilt. Det er ikke i nærheten av samme guffen i XTZen men når jeg sammenlignet de to med akseptabelt volum så syns jeg xtzen spilte vel så bra og kanskje en anelse mer pressist. Noen som har noen forklaring på dette? Ble lettere irritert :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem det :P Endret plasseringa så hørte jeg forskjell, men det er ikke stort! Må sitte med øyna lukka for å høre noen forskjell.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •