Vil jeg jeg merke STOR forskjell...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vil jeg jeg merke STOR forskjell...?

Har i dag en ganske ny Yamaha rx-v 1800. Har Dynavoice m-65 som fronter.
    Det jeg tenker å gjøre er å bytte ut min center (Eltax Millennium Center) og bakhøytalere (Eltax Millennium Mini) med Center (Dynavoice Definition DC-5) og bak (Dynavoice Definition DM-5 eller Dynavoice Challenger S-6 (litt usikker her..))

Spm`t er vel... Hvor mye forskjell vil jeg merke i lydbildet kontra det som er i dag med det ganske stusselige eltax-høytalerne...

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor langt er et tau?

Viktigste vil nok være å bytte ut senteren, slik at front-rekka matcher hverandre bedre :-) Dette vil du merke "stor" forskjell på!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av r0ver2
    Hvor langt er et tau?

Viktigste vil nok være å bytte ut senteren, slik at front-rekka matcher hverandre bedre :-) Dette vil du merke "stor" forskjell på!
    tauet er vel ikke aaalt for langt i denne sammenhengen, siden det er snakk om høytalere som koster rundt 2000 kontra 600-700 hehe

Centeren er nok viktigere ja, men vurderer sterkt å ha hele 5.0 settet fra samme produsent (siden dette vel har litt å si..?), så får heller subben drønne videre der den står

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Centeren er vel viktigere å se på, enn satellitt høyttalerne.

Men jeg levde i den troen at jeg måtte ha Dynavoice/Proson center sammen med mine M65, men det stemte ikke

Kom over en pent brukt Dali Blue C-1000 og den passer glimrende med mine M65. Så nå er det mye mulgi at jeg kjøper noen Dali satellitthøyttalere også - hvis ikke jeg går på loftet og henter ned de B&O RedLine 60 som står der og støver ned

Noen kan sikkert arrestere meg her, men jeg la merke til at spesifikasjonene på Dali Blue C-1000 var ganske ulik M65, men at de allikevel spiller godt sammen. En god receiver tror jeg løser problemet og selvfølgelig innstillingene, manuelt eller auto setup.

M65: imp. 4-8ohm, freq. 25-32000Hz, sesitivtet 93db
    Dali: imp. 4ohm, frew. 63-24000Hz, sensitivtet 88,5db

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panzer81
    Har i dag en ganske ny Yamaha rx-v 1800. Har Dynavoice m-65 som fronter.
    Det jeg tenker å gjøre er å bytte ut min center (Eltax Millennium Center) og bakhøytalere (Eltax Millennium Mini) med Center (Dynavoice Definition DC-5) og bak (Dynavoice Definition DM-5 eller Dynavoice Challenger S-6 (litt usikker her..))

Spm`t er vel... Hvor mye forskjell vil jeg merke i lydbildet kontra det som er i dag med det ganske stusselige eltax-høytalerne...
    er i nesten samme situasjon som deg. hva ble det til? fått kjøpt noen center?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rayman85
    er i nesten samme situasjon som deg. hva ble det til? fått kjøpt noen center?
    Nei, kom noen januar-regninger her som ikke likna noen verdens ting

Er inne på av-forum og kikker stort sett hver dag.. Fortsatt IKKE funnet hvilket merke jeg skal gå for.. Tror vel egentlig det ikke har allverden å si sålenge center og bak er av samme serie...

Newcomer samye83 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at det er heller senter og front som bør være i samme serie og matche hverandre. Driver å jakter på en senter som matcher suite 2.8 og har problemer med å bestemme meg. Etter litt googling så har jeg bestemt meg for evidence c70. Prøve den og heller bytte ut hvis den ikke passer. Og til trådstarter, hvorfor ikke prøve ut forskjellige senter ht'ere og beholde den du syns spiller best i ditt system. Ved hjelp av denne måten kan det ta litt tid før du finner den perfekte senter, men til gjengjeld vil du ikke sitte igjen med følelsen " kanskje skulle jeg ha valgt en annen senter"
    Samsung UE55F9005 | Parasound Halo Integrated | Yamaha RX-A2050 | MA GX300 | MA GXC350 | Monitor Audio GXW15 | Cambridge Audio WS30 | Kef 2005.2 Atmos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •