Høyttalere med bedre klang? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De wattene er nok lurewatt de ja. Tenker den har Ca. 70-80 ekte watt i hver kanal.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom du oppgir å være godt voksen og gift, tror jeg du kjapt kan glemme CW. De ser absolutt ikke bra ut, tar stor plass og er kun egnet til partymusikk. Regner med kona ville kastet både deg og høyttalerne ut..
    Du sier du opplever dårlig bass og diskant i det du hører av høyttalere som er fornuftig priset, og det kan jeg si meg enig i. Det skyldes vel at de fleste i fornuftig prisklasse operer med 2 små 6.5 tommere som skal levere både bass og mellomtone, og som er satt i et stort kabinett og tunet dypt. Det blir en arbeidsoppgave de ikke kan klare på en overbevisende måte.
    Har selv forsøkt å finne meg noen høyttalere som kan erstatte de jeg har nå (Infinity Kappa 7.2i )- og har måttet gi tapt, da jeg vil måtte ut med minst kr.30.000,- for noe som eventuelt er litt bedre. Det synes jeg ikke det er verdt, da jeg antar at de jeg har kanskje står i omtrent kr.6.000,- nå. Følgelig er det ikke verdt å bytte de ut. Finner du slike høyttalere som er i god stand, vil jeg bare si: løp og kjøp!! (men ikke sikkert forsterkeren din er kraftig nok, må testes - funket dog med ECI-1 fra Electrokompaniet med 2 x 100w)
    Hvis du virkelig liker cw (dvs.rock/disco/party-høyttalere) og får aksept av kona, vil jeg anbefale Infinitys alternativ (tror de heter sm 125 eller noe sånt) som låter mye mer realistisk og er litt mer altetende på musikk. Disse får du vel brukt for et par tusen vil jeg tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerognal
    Nå er jeg litt opp i åra og syns mye av dagens høyttalere fokuserer altfor mye på mellomtonen.
    Er ikke enig med deg her. Jeg synes det heller er motsatt. Et stort problem synes jeg er at altfor mange CD-plater mangler dynamikk. Da blir det lite bass og man må neste overdrive bassen i systemet.

Har hørt på mye høyttalere i diverse butikker, og syns det er kjipe greier. For å få et lydbilde som jeg BEGYNTE å like, så kosta høyttalerne 15K!
    Er redd det er fakta :cry:. Jeg vil si over 20k..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig med deg her Antonx.
    Det er vel forøvrig ikke slik at de fleste høyttalere overfokuserer på mellomtonen, det er snarere slik at de fleste svikter i bassen, samtidig som at de fleste cd-innspillinger innen pop og rock er maltraktert av lydteknikere for å være tilpasset radio og bilspillere, bærbart osv. Det tragiske med dette er jo at det utstyret allerede har en loudness-knapp som gir samme funksjon, og følgelig er denne komprimeringen helt unødvendig - "bortsett fra at låta høres høyere ut på radio og dermed får mer oppmerksomhet enn musikk som spilles samtidig på annen radiokanal som kanskje er innspilt litt lavere og naturlig gir plass til dynamikk".
    Så lenge verden vil bedras, og gjennomsnittslytteren er mega-sløv må vi dessverre ta til takke med dette. Godt at ikke alle musikksjangere er like plaget av denne hjerne-døde og umusikalske komprimeringen.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •