B&W 803D med Hegel for å effekt forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 803D med Hegel for å effekt forsterker?

Nå begynner kontoen å få en god slamp med penger, så regner med å få CDP4A, P4A og H4A fra Hegel i hus rundt Februar/Mars

Etter dette skal jeg fortsette sparinga til nye høytaler, som skal kjøpes inn rett etter sommer regner jeg med. Får se hva økonomien tillater. Blir noen titusener som kommer innpå konto i Mai, da ferie pengene kommer.

Etter å ha hørt rundt en 20 stk høytalere, sitte jeg nå igjen med 3-4 favoritter. Disse er:

Audiovector - SI 6 Signature SE
    B&W - 803D
    Sonus Faber - Cremona M
    JBL - Array 1400

Alle disse høytalerene er vidt forskjellige, men jeg liker dem godt på hver sin måte.

Har hørt Hegel oppsettet på alle de forskjellige høytalerene jeg nevner, utenom B&W. Men mange mener at Hegel og B&W kan være en god match, noe jeg selv er enig i.

Men B&W krever også mye, men regner med at H4A skal gjøre en mer enn god nok jobb?!?!?

Håper på at folk kan være med å si sine meninger å diskutere i denne tråden, også komme med forslag til andre produkter, selvom Hegel har jeg bestemt meg for at jeg skal kjøpe, etter min smak har jeg sjeldent hørt noe bedre

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker selv Hegel H4a på mine Chario Constellation Ursa Major og det låter fantastisk,disse høytalerne selges av Maxwell hifi og koster 69990.-
    de slo blandt annet B&W 802D i en test i engelske HiFi News.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H4a

H4A driver alt av høyttalere så det er ikke noe problem om du så skulle velge 801D, men det er heller snakk om du liker lyden eller ikke

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    H4A driver alt av høyttalere så det er ikke noe problem om du så skulle velge 801D, men det er heller snakk om du liker lyden eller ikke
    Takk, det var greit å få bekreftet. Selv at jeg viste den var temmelig kraftig. Men sant det du sier, dette er jeg ikke så redd for. Jeg tror og håper Hegel og B&W kommer til å bli en nærmest super komninasjon

Andre her da?!?! Bli med og si deres meninger =)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Takk, det var greit å få bekreftet. Selv at jeg viste den var temmelig kraftig. Men sant det du sier, dette er jeg ikke så redd for. Jeg tror og håper Hegel og B&W kommer til å bli en nærmest super komninasjon

Andre her da?!?! Bli med og si deres meninger =)
    Hegel er nøytrale i lyden og lar høytalerne ta mye av jobben.er vel slik de fleste forsterkere burde være laget og den får glimrende kritiker

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

enig

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hegel er nøytrale i lyden og lar høytalerne ta mye av jobben.er vel slik de fleste forsterkere burde være laget og den får glimrende kritiker
    med deg i det! Har testet Hegel på mange av de forskjellige høytalerene jeg hørt på, før jeg fant frem til at B&W var noe jeg likte utrolig godt Har enda ikke fått hørt Hegel på disse, men føler det kan være en god kombinasjon.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette blir litt ot, men av rein nysgjerrighet; hva syntes du om hegel på array1400? Har array1400 selv, og er ikke helt uvenn med tanken på å bytte ut effekten
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr du hørt PAtos Symphony Iv da ?
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14116

Høyttaler som kan "alt" så si.. Ellers må jeg si du har kommet frem til gode kandidater . Men her må du nok bare prøve deg frem gitt . Stå på, dette blir knall.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

woho

Sitat Opprinnelig postet av Skrotnisse
    dette blir litt ot, men av rein nysgjerrighet; hva syntes du om hegel på array1400? Har array1400 selv, og er ikke helt uvenn med tanken på å bytte ut effekten
    Hva skal jeg si, har du Hegel system 4 koblet opp på disse Arrayene, er moro faktoren ganske så høy! Det spiller uendelig høyt, og med en kontroll du ikke finner så mange andre steder skulle jeg tro

Skikkelig morsom kombinasjon vil jeg si, men litt i tvil om det kan bli litt i det " morsomste " laget for meg =) Meeen.. skal ikke nekte, å teste dette sammen var utrolig kult.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Underlig..

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    HAr du hørt PAtos Symphony Iv da ?
    http://www.avhifi.no/main.php3?PI=info&PNO=14116

Høyttaler som kan "alt" så si.. Ellers må jeg si du har kommet frem til gode kandidater . Men her må du nok bare prøve deg frem gitt . Stå på, dette blir knall.
    at du faktisk nevner Patos, har nettopp begynt og jobbe ut på Valhall i nordsjøen, og på den plattformen i kino salen bruker de Patos ht.
    De spiller egentlig veldig greit, takler det meste greit som du sier. Jobba en kveld overtid, så fikk testa de ut med min egen musikk, når nesten alle hadde funnet senga Så det var litt morsomt.

Men utenom at de er en grei allrounder, vil jeg ikke si de slo meg noe særlig mer enn det =)

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:o

Sløv gjeng her inne, kast dere på diskusjonen =)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

803d

Er et par 803D til salgs på bruktbørsen nå..

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av redsel for å gjenta meg selv; hva med å teste flere merker enn hva du finner hos hifiklubben og hifikjeden?
    Det er jo så mange spennende produkter der ute som bare venter på å bli oppdaget.
    Focal, Kef, Gallo, Linn, Neat, Monitor Audio, Revel, Dali, Proac, Vienna Acoustics osv. osv.
    Nesten alle merker lager meget bra produkter i øvre mellomklasse markedet.
    Men med tanke på den litt harde og skarpe spillestilen til Hegel (ikke fan personlig) så kunne jeg tenke meg at f.eks Proac kunne fungert bra.
    803D er en meget flott høyttaler og gjør alt riktig, men personlig så synes jeg den mangler litt sjel og peronlighet.
    Det spørs jo selvfølgelig hva du liker og du kan på ingen måte gå feil med B&W, men det finnes produkter der ute som får frem rockefoten mye bedre.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør på wotg. Han er flink.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Av redsel for å gjenta meg selv; hva med å teste flere merker enn hva du finner hos hifiklubben og hifikjeden?
    Det er jo så mange spennende produkter der ute som bare venter på å bli oppdaget.
    Focal, Kef, Gallo, Linn, Neat, Monitor Audio, Revel, Dali, Proac, Vienna Acoustics osv. osv.
    Nesten alle merker lager meget bra produkter i øvre mellomklasse markedet.
    Men med tanke på den litt harde og skarpe spillestilen til Hegel (ikke fan personlig) så kunne jeg tenke meg at f.eks Proac kunne fungert bra.
    803D er en meget flott høyttaler og gjør alt riktig, men personlig så synes jeg den mangler litt sjel og peronlighet.
    Det spørs jo selvfølgelig hva du liker og du kan på ingen måte gå feil med B&W, men det finnes produkter der ute som får frem rockefoten mye bedre.
    Dette er en noen månder gammel tråd wotg, men takk for glimrende innlegg! Akkurat det samme poenget du nevner her, diskuterte vi i en annen tråd tusen takk for innskudd!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva ble valgt av HT da?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke bestemt meg enda, blir ikke kjøp før til sommeren! Men kan jo si at Audiovector sin Si6 Avantgarde og JBL Array 1400 er to virkelig hotte kanditater

Kan jo også nevne det, at etter å ha hørt B&W 803D i Bergen for 2 gang for ikke lenge siden, valgte jeg bort disse!

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Array + Hegel är match in heaven!:-D Beställer H4SE. Men får
    av ekonomiska skäl köra med H200 som försteg tills jag
    hittar en brukt preamp. Kan vara bra att höra åt vilket håll
    H4SE drar, så kan man matcha med lämplig pre. Kandidater
    är givetvis Hegel P4 men också Primare. Fast jag har mer och
    mer blivit en audiofilgubbe, så jag är sugen på en sån här:

Passive pre amplifier

Det som är bra med Array är att dom är okänsliga för vägg-
    reflektioner = mindre krav på rummet. Men tokpruta på dom!

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg testa Hegel å JBL Array sammen låt det sinnsykt rått! På skikkelig høyt volum ble det kanskje litt skarpt! Ikke så mye. Men med H4SE skal dette være betraktelig mye bedre, gleder meg til å teste den med Array uansett om jeg kjøper dem eller ikke

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke kjøpt deg H4a ennå så selger hifi centerkjeden ut for 19000.- nå det er halv pris

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •