Proson vs XTZ sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Proson vs XTZ sub.

Hvilken av disse er kraftigst?

XTZ 99 W10.16 eller Proson Blackbird "12 sub?

Jeg bruker en Proson RV 2600 DTS forsterker.

XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Proson 12 Jordskjelv-Subwoofer i Sort og Sølv Farve

Takk for alle Svar!!!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er den beste. Desidert mest for pengene

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begge subbene kommer fra samme fabrikk. Og bruker vel mye av de samme komponentene.

Men uansett, den proson subben får man lett nede i 1500,- ferdig levert fra netthandelen. Så da er spørsmålet, får man så mye mer for pengene om man velger XTZ'en?

XTZ har jo fått veldig mye skryt for subbene sine, og finnes vel nok av med tråder her inne med mer info om denne.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor har du det ifra, at de kommer fra samme fabrikk?.
    JWS eier ikke Xtz....det står det iallefall ikke noe om på sidene til JWS (JWS International AB)
    ------------------

Jeg har ikke hørt noen av subbene, men jeg har lest mye bra om den XTZ subben og jeg må innrømme at den ser råå ut.
    ALLE proson høyttalerene jeg har hørt at spilt mye bedre en eltax, dantax og Accoustic Pro høyttalerene så jeg har hørt så regner med at denne subben ikke er så dårlig i forhold til pris, Jeg ville heller hatt den subben i stedet for Eltax Atomic 12, så jeg hadde før. Den hadde forsterker med 440w strømforsyning, 250w RMS, så er mer en den prosonen, men den hadde også en summelyd, og den spilte ikke bra til musikk, så jeg tror den proson`n skal gjøre.
    Altså, viss du får Proson subben billigt på netthandelen så kjør på, men viss du vill svi opp litt mer av lommeboken så kjøp den XTZ subben :-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har såklart kikket på den på netthandelen, og den hakke gått for under 1800 på en stund.... men sant nok som du sier der. men XTZ har jo fått mye skryt av subbene. så håpet det var noen her med erfaring om de merkene der, :P

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Hvor har du det ifra, at de kommer fra samme fabrikk?.
    JWS eier ikke Xtz....det står det iallefall ikke noe om på sidene til JWS (JWS International AB)

Dette var noe jeg bare "hadde inne". Lest dette flere plasser, sikkert her på avforum også. Sakset fra hifi-centeret:
    "JWS fabrikker i Falkenberg i Sør-Sverige drives av Tommy Wadensten, og dette er mannen bak merker som JWS, Genexxa, XTZ, Sonab og nåværende QLN."

Sharkoon: Spørsmålet er jo hvor mye du er villig til å bruke. En kan som sagt få Proson subben ganske rimelig, så har du XTZ'en, og da er det ikke lange stykket opp til en SVS heller ;-)
    Rommets størrelse har vel litt å si? siden Proson'en flytter tross alt trolig mer luft.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson er ikke i nærheten av hva en XTZ kan levere.. Sorry Focalom hvis du tror det.. Ikke i nærheten verken i trøkk eller musikalitet!

Har du hørt Proson \ XTZ siden du sier at Proson flytter tross alt (?) trolig (?) mer luft?

For flere spørsmål ang. XTZ, bruk søkerfunksjonen!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte dette var ganske naturlig da Proson-subben er et 12" element, og XTZ var et 10" element. Men kan jo hende det er en brutal slaglengde på XTZ'en i forhold til Proson-subben. Ikke vet jeg.

Snakket aldri om musikalsk kvalitet eller finest lyd jeg :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt "jordskjelv" Proson, men en del andre 12" fra dem.. vs. XTZ 10" så låter subene til proson som grytelokk!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste faktisk ikke at Proson hadde flere aktive 12 subber.
    De har blackbird subben som er den samme som "jordskjelv" subben som er det samme som "stratego sub 12+".

Jaja, Proson får vel gå inn på avdelingen til XTZ å låne litt magisk pulver da ;-)

Tviler ikke at XTZ'en spiller bedre en Prosonen, men man må ta i betraktning at XTZ'en er over dobbelt så dyr. Og man kan som regel ikke sammenligne produkter der det ene produktet er dobbelt så dyrt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Tviler ikke at XTZ'en spiller bedre en Prosonen, men man må ta i betraktning at XTZ'en er over dobbelt så dyr. Og man kan som regel ikke sammenligne produkter der det ene produktet er dobbelt så dyrt.

proson subben har normal prispå 6000. :P

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke se hva surround.no skriver ;-) De skriver veil.pris 6000 , tilbudspris 3999 (noe de har hele året).

Jeg skriver med et utgangspunkt at disse går for tusenlappen på netthandelen innimellom + frakt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke se hva surround.no skriver ;-) De skriver veil.pris 6000 , tilbudspris 3999 (noe de har hele året).

Jeg skriver med et utgangspunkt at disse går for tusenlappen på netthandelen innimellom + frakt.

Jeg ser det for meg...

Kjøper: "Du, det tilbude på Proson 12", gjelder det bare i dag, eller kommer det til å vare en liten stund..?"
    Selger: "Nei du.. Det tilbude er evigvarende...":-D

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

De går faktisk for 2000-2300 på netthandelen. men tror nok jeg satser på XTZ subben

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats på XTZ. Ikke på langt nær i kvalitet og spilleglede som en Proson sub. Jeg har hørt den "jordskjelv" suben fra Proson, og kan med en gang si at den spiller som en dass sammenlignet med W12 og W10 fra XTZ. :-) Har selv 12" og er svært fornøyd! :-) Så XTZ uten tvil. Det er iallefall min mening.

God jul!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Sats på XTZ. Ikke på langt nær i kvalitet og spilleglede som en Proson sub. Jeg har hørt den "jordskjelv" suben fra Proson, og kan med en gang si at den spiller som en dass sammenlignet med W12 og W10 fra XTZ. :-) Har selv 12" og er svært fornøyd! :-) Så XTZ uten tvil. Det er iallefall min mening.

God jul!

Taler dette for eller mot Proson?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pappa har den 12" subben fra Proson, og den er ekstremt bra, har hørt en annen 12" fra Proson, med et annet element, og den det er snakk om i dette tillfelle er MYE bedre. Har ikke fått testa den så veldig mye selv ennå, men det jeg har hørt er veldig bra og med tanke på at den kom på 1300 inkl frakt fra netthandlen, er den verdt hver krone.
    Har desseverre ikke hørt subben fra XTZ, så det kan jeg ikke uttale meg så mye om, men jeg kan hvertfall anbefale Proson på det sterkeste...

God jul forresten:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har selv gått fra Proson Stratego sub til XTZ og man kan ikke engang sammenligne dem. Det er to HELT forskjellige verdener.
    Alt ved XTZ er bedre. Er kjappere, går lavere, MYE bedre byggekvalitet.

Enkelt og greit, KAN IKKE ENGANG SAMMENLIGNES.

Andre Sub'er fra Proson, kan jeg ikke uttale meg om, men de skal ha gjort vannvittig store fremskritt for å nærme seg XTZ.

Mvh
    Tommy

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Hei,

Har selv gått fra Proson Stratego sub til XTZ og man kan ikke engang sammenligne dem. Det er to HELT forskjellige verdener.
    Alt ved XTZ er bedre. Er kjappere, går lavere, MYE bedre byggekvalitet.

Enkelt og greit, KAN IKKE ENGANG SAMMENLIGNES.

Andre Sub'er fra Proson, kan jeg ikke uttale meg om, men de skal ha gjort vannvittig store fremskritt for å nærme seg XTZ.

Mvh
    Tommy
    Takk! Har egentlig nå bestemt meg for XTZ subben, så takk for alle råd.

God Jul til alle sammen

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God jul til deg også, og lykke til med valget. Ganske sikker på du ikke vil angre på det :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •