er dette et bra 7.1 oppsett?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er dette et bra 7.1 oppsett?

hei skal kjøpe meg et 7.1 oppsett og da har jeg sett på dette:

klipsch RF 63 front
    klipsch RF 62 bak
    klipsch RS 52 side
    klipsch RC 64 senter
    onkyo TX-SR875
    svs pb12-pluss/2 sub

vil bli brukt ca 70% til film og resten til musikk. av musikk hører jeg på alt fra liste popp til rock og hipp hopp.

om noen har forslag til forbedringer eller andre forslag til oppsett blir jeg veldig takknemlig:-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fleiper du?

Dette oppsettet vil trolig rocke villt Kjøper du usett/uhørt eller har du hørt på Klipsch/Onkyo? Det er relativt mye penger du legger ned i dette, så det lønner seg å vite at du selv liker lyden!
    Har hatt Klipsch selv, og vær klar over at de tar laaang tid å spille inn...når de er innspillt derimot spiller det bra. De blir jo kalt Dynamikkens konge...Har ikke hørt Onkyo på klipsch, men tror Akto (skribent/fotograf i Hjemmekino) testet Klipsch opp mot Onkyo i en test i siste blad.
    Av egen erfaring kan jeg si at Klipsch er gøy, men det kan være kresent ift elektronikk og kabler. Bruk litt tid på lytting ute i butikk, eller spør en av Klipsch-gutta om audiens så du kan få hørt det under kontrollerte former i et egnet rom. Da ser du hva som bor i de. Mange her inne vil sikkert la deg komme og høre på.
    Var selv og hørte på RF-63 med Rotel RB1095 på Oslo Hifisenter. Høytalerene var ikke innspillt, rommet var helt forferdelig og jeg innbiller meg at han brukte helt feil kabling. Det var en skikkelig dårlig opplevelse! Dette hadde ingenting med Klipsch å gjøre, men forutsetningene for at HT'ene skulle spille bra var definitivt ikke tilstede. Vær litt obs på dette.
    Håper det var litt til hjelp

Velkommen til forumet forresten!

Mvh Chris

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har hørt av Klipsch er bra, men røff i kantene. Egner seg bra til AC/DC og annen tungrock - mye bass og da skulle det vel gå greit med hippop også

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONGE Spille høyt med dynamilkk.

Eneste minus er at 875 blir litt "liten" alene på dette oppsettet ;p
    Effektforsterker til frontene senere så er det luksus problemet løst.

Bytte Side og Bak.... så 62 bir på siden og 52 bak. (Minst gjengivelse av lydspor bak)

Klipsch trenger en god del tid til innspilling, lyden forandrer seg litt under innspilling spessielt diskanten.

Blir nok en heftig hjemmekino dette :-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at de minste høyttalerene bør stå bak. ingenting å si på denne sammensetningen, men hør på Klipsh før du legger ned alle disse pengene. Liker du lyden blir dette helt konge. Mulig 905 er en bedre match til RF63
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Følg med :)

Nå ligger det et par RF-83 ute på torget til 15500 kr fra Acer. Dette er lavere enn RF-63 nye...men uansett, lytt til de først og bestem deg for om du liker lyden!!

Chris

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •