System Audio i lite rom

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile System Audio i lite rom

Morn audiofile nerder der ute

Jeg lurer på om noen har noen invendinger / forslag til et hjemmekinooppsett i en liten leilighet. Tidligere har jeg hatt PSB høytalere (6t + 9c + 3t), men de blir litt store for dama.

Har sett ut disse system audio høytalerene:

SA Comet i front + senter og SA talent som bakhøytalere

Kravene mine er at bakhøytalerene må henge på vegg, fronthøytalerene må stå i bokhylle og de må se noenlunde OK ut. (WAF er dessverre en faktor)

Noen som har forslag til andre velspillende alternativer? Budsjettet er på 15-20k

-----------------------------------------------------------
    Oppsett ellers er Marantz SR7300 reciever, Imac 24" (som dvd + musikk spiller), LG AN 110 projektor

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det noe mer vellspillende i den prisklassen enn disse?

KEF Home Theatre 3000 Series

Ekstremt høy waf også

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WAF to the max på de der

Skal ta en titt på de, men jeg tror de blir litt vanskelige å plassere på en vegg bak i og med at de helt tydelig er lagd for stativ (runde høytalere sitter dårlig på vegg)

Takk for tipset

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SA Comet

Jeg har kjøpt SA Comet som front høytallere. I tillegg har Yamaha RX-V1800 og Phillips DVD, men IKKE sub.

Lyden for mellomtone og diskant er jeg veldig fornøyd med. Derimot er jeg usikker på lavere mellomtone og bass. Hadde forsåvidt ikke forventet allverden på forhånd men synes det låter litt tynt fra DVD. Når det er sagt vet jeg egentlig ikke om det er høytallerene, forsterkeren eller min gamle Phillips DVD-spiller som er problemet. Faktisk låter det veldig bra dersom man bruker de analoge TV-signalene rett fra TV'en, men her muligens signalet "spritet" opp av Canal Digital. (?)

Du ble kanskje ikke så mye klokere, men dersom du har en sub i tillegg tror jeg du blir veldig fornøyd med lyden. Høytallerene ser veldig bra ut og bygger ikke mye i dybden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kringon
    WAF to the max på de der

Skal ta en titt på de, men jeg tror de blir litt vanskelige å plassere på en vegg bak i og med at de helt tydelig er lagd for stativ (runde høytalere sitter dårlig på vegg)

Takk for tipset
    Det følger med griselekre pianolakkerte veggstativer!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zaico
    Det følger med griselekre pianolakkerte veggstativer!
    Da De kanskje noe å vurdere allikevell Blir ikke tid til å høre på de i romjulen, men på nyåret skal jeg ta en ny runde i Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flandern
    Jeg har kjøpt SA Comet som front høytallere. I tillegg har Yamaha RX-V1800 og Phillips DVD, men IKKE sub.

Lyden for mellomtone og diskant er jeg veldig fornøyd med. Derimot er jeg usikker på lavere mellomtone og bass. Hadde forsåvidt ikke forventet allverden på forhånd men synes det låter litt tynt fra DVD. Når det er sagt vet jeg egentlig ikke om det er høytallerene, forsterkeren eller min gamle Phillips DVD-spiller som er problemet. Faktisk låter det veldig bra dersom man bruker de analoge TV-signalene rett fra TV'en, men her muligens signalet "spritet" opp av Canal Digital. (?)

Du ble kanskje ikke så mye klokere, men dersom du har en sub i tillegg tror jeg du blir veldig fornøyd med lyden. Høytallerene ser veldig bra ut og bygger ikke mye i dybden.
    Jeg hørte på de på Hificenterkjeden i oslo, og jeg hadde samme inntrykket som du beskriver. Comet høytalerene gjør seg ypperlig til musikk i stereo i små rom på moderat + volum, men til film ble de litt vel slanke i nedre mellomtone og bass.

Skal man ha en sub til de, så lød "s 200?" til SA veldig bra til, men det er vanskelig å få justert en så dyptspillende sub til så "slanke" høytalere. Kreves mye av en subwoofer der.

Får legge inn litt aksjer hos sjefinnen så skal det vel bli plass til en sub også

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flandern

Etter å ha koblet en annen lydkilde på forsterkeren er det ting som tyder på at min gamle Phillips DVD-spiller er årsaken til den heller labre bassen. Kanskje er SA comet supre likevel ?:-D . Her må det er eksperimentering til. Ting skal tydeligvs ikke være lett... :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å kjøre forskjellige lydkilder med digital / optisk utgang inn til din forsterker og hørt forskjellen der? da sammenligner du iallefall med samme dekokodings chip

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •