Infinity kappa 9.2i vs kappa 100?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Infinity kappa 9.2i vs kappa 100?

Hei. Jeg er på utkikk etter en av de nevnte høyttalerne, men har kun hørt kappa 100. Jeg hører på absolutt alt av musikk. Har nå en Parasound A21 forsterker, men har planer om og skaffe JC1 etter hvert. Så det jeg lurer på er om noen har erfaringer med disse høyttalerne og kan komme med anbefalinger? På forhånd takk. Mvh Robert.

Newcomer R.Y sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kappa 9.2i er vesentlig m\bedre enn Kappa 100 både lydkvalitetsmessig og på utseende etter min mening. Men de er v eldig tungdrevne og krever en vanvittig kraftig forsterker (ikke nødvendigvis på antall watt), men som også tåler belastninger ned mot ca. 1ohm om jeg husker rett. Særdeles kraftige rørforsterkere og solidsteel forsterkere bør gjøre susen. Klasse D-forsterkere trives ikke med laster som går under 2 ohm mener jeg å ha lest.

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Kappa 9.2i og også Kappa 8.2i, tidligere har jeg hatt et par Kappa 90.

Det jeg kan si sånn umiddelbart er at byggekvaliteten og kvaliteten på elementene er bedre på den eldre serien enn på den nye serien. En kan si at standarden på Infinity falt litt etter at H/K kjøpte Infinity.

Lydmessig låter de litt forskjellig siden det er forskjellige elementer, og Kappa 100 er nok lettere å drive enn 9.2i ene. Hva som låter best er opp til dine egne preferanser.

Til å drive 9.2i kjører jeg to monoblokker fra Vincent Sp-991.
    Denne kombinasjonen kan jeg anbefale. Det låter høyt, klart og åpent og samtidig rom for mye dynamikk. Kappa 9.2i låter like gåsehudaktig bra på både rolig Jazz, som rocka Rock og heftig Trance. Så hvis du spiller mye variert musikk, så er dette absolutt høytalerene for deg...og så fungerer de knallbra på film også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •