Tilkobling AP Blue Diamond og valg av ekstra sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilkobling AP Blue Diamond og valg av ekstra sub?

Prøvde å søke en del, men fant ikke svar som traff helt, derav disse spørsmål.

1. Jeg har hatt surroundoppsett fra Audio Pro i en årrekke (siden 2001?) og er egentlig fornøyd med det, så har av den grunn ikke revurdert oppsettet av dette på lenge. Dette består i Blue Diamond, Black Vector og Black Pearl drevet av en HK AVR5000. Jeg ble den gang anbefalt av butikken å drive hele Blue Diamond med vanlige høyttalerkabler, heller enn å bruke Line-In inngangen til sub. Jeg har derfor et sett MIT Terminator5 kabler som fikser den biffen. Men er dere her inne enige i denne vurderingen? Er det ikke noe med å utnytte sub-sporet på film, som inneholder signaler man ikke finner i de andre 5 kanalene? Hva blir egentlig best? Kun bruke vanlige innganger eller kombinere med Line-In?

2. Videre vurderer jeg å spe på lydbildet med en ekstra sub. Anlegget står i en relativt stor stue, så noe ekstra i bunn kommer godt med. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøre Audio Pro linjen ut med en B1.36, men ser jo at alternativer som XTZ 99W10/12 og og alt fra SVS har gått rett hjem hos de fleste er inne. Har det noe for seg å leke "merkefanatiker", eller bør jeg for eksempelvis gå for en 99W12 i stedet? Finner generelt lite om B1.36 her inne i forhold til de andre alternativene.

Må legge til at jeg benytter anlegget både til stereo og film, så vurderinger i begge retninger er relevante. Takker for alle svar!

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blue diamond

Når jeg ser film bruker jeg sub inngangen på høytaleren.
    Uten sub blir det tamt og flatt lydbilde og mangelfull dypbass.
    Selv om det er begrenset hvor dypt disse høytalerene går.

Til musikk spiller jeg uten sub, men det er vel en smaksak hva en foretrekker.
    Mitt råd er at du prøver deg frem , men anbefaler sub inngangen til film.
    Lykke til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •