B&W DM683 og Denon AVR 3808/4308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W DM683 og Denon AVR 3808/4308

Heisann!

Jeg er på utkikk etter nye fronthøytalere og har lest endel her på forumet angående B&W sin DM683. Har vært B&W frelst siden jeg kjøpte mitt første Hifi anlegg for 10-12 år siden, og har nå sett litt på B&W DM683.

Leser her at enkelte mener at Denon sin AVR 3808 og 4308 er for liten/spinkel til å drive B&W683, mens andre er fornøyd. Jeg har vært innom HFK i Trondheim ett par ganger og hørt på høytalerene selv og syntes at det hørtes bra ut.

Første gangen hørte jeg på 684 og 683 oppkoblet med 3808
    -uten bi-amping
    -innspillte høytalere (både 684 og 683)
    -restorer funksjon på forsterker av.

Andre gangen bare 683 oppkoblet med 3808.
    -med bi-amping
    -høytaler rett fra esken, ikke innspillt.
    -restorer funksjon på forsterker på!

Begge gangene jeg var nede og hørte hadde jeg med samme test cd, en mp3 cd med mye forskjellig, men andre gangen jeg hørte med bi-amping husket jeg også på å bruke restorer funksjonen på forsterkeren, dette gjorde selvfølgelig stort utslag på lyden fra mp3 cd'en!

Jeg lurer på om noen av dere som har skaffet dere B&W DM683 og driver disse hovedsaklig med en Denon AVR forsterker 3808 eller 4308 kunne si litt om hvordan dere opplever dette oppsettet, er dere fornøyd?

Jeg sitter idag med B&W DM605 S2 som fronthøytalere og er veldig fornøyd med disse, men synes kansje at disse er litt i største laget for vanlig stuebruk, og at min kone synes de blir for dominerende, derfor lurer jeg på om jeg skal bytte dem ut med noen litt mindre høytalere.

Jeg vet at det står endel om disse høytalerene rundt om her på forumet, men føler at de er blitt overøst med meldinger om at "de blir for stor", "denon blir for liten" osv....., derfor ønsker jeg og høre fra folk som har systemet om hvordan de opplever det.

Jeg som sagt, syntes det hørtes bra ut, de hørtes mye bedre ut med bi-amping selv om den andre gangen jeg var nede var med uinnspillte høytalere, så skal ned igjen på HFK om noen dager og høre igjen når høytalerene er innspillt, da kunne jeg få lov og "dra på litt mer" enn jeg gjorde første gangen.

Takker for alle svar!

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei der har ikke denon 3808, men jeg har DM683 og er skikkelig fornøyd med disse høytalerene. jeg sitter med pioneer 2016 nå. denne driver disse høytalerene helt greit. bi amper disse med 3808 går uten problemer. min pioneer er noe svakere og det merker jeg spesielt på bassen som det ikke er så mye futt i men har egen sub til det så det spiller ingen rolle. du vil få god trøkk i høytalerene dine med å biampe dem på 3808

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Har du B&W683 oppkoblet med LYNGDORF SDA2175 effektforsterker i tillegg?

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde dem koblet opp i mot lyngdorf effektforsterkeren, og merket da en markant økning i lydkvaliteten, spesielt i bassen, men lyden var totalt mye renere og klarere. instrumentene kom bedre fram. brukte da surround forsterkeren som forforsterker. men har levert inn denne igjen, og venter på den integrerte forsterkeren til lyngdorf sammen med lyngdorf sin spiller som jeg også har bestillt. da slipper jeg og bruke surroundforsterkeren og kan koble alt full balansert for å få enda bedre lyd. men nå bruker jeg ikke bi amping på høytalerne og det funker faktisk helt greit. dog ekstra vikig med sub da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •