Høyttalere til Denon 2808

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere til Denon 2808

Hei!
    Har planer om å kjøpe meg surround etter jul. Har sett meg ut en Denon 2808, men bør nesten ha noen høyttalere også...
    Har tittet på en del hos Hifi-Klubben, men det er så mye å velge blant!
    Tenkte å bruke ca 15k på høyttalere (front, center og bak).
    Kommer nok til å kjøpe på Hifi-Klubben, og lurer på om noen har noen tips. Anlegget blir nok primært brukt til film, men også litt musikk innimellom. Er ikke så viktig med volumet bare lyden er god og klar.
    Hittil har jeg tittet litt på Dali Concept-pakken hos Hifi-Klubben, men bør vel evt bytte ut front med Concept 8 (?). Har også lurt litt på Ikon-serien. Hva er forskjellen her?
    Hadde vel også vært litt stas med B&W...
    Setter pris på om noen har lyst til å hjelpe en stakar her!
    Forresten... Budsjettet er tøyelig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Monitor Audio oppsett på min denon 2807. Synes dette låter meget bra! Nå har jeg gold seiren, men hvis du lytter litt på silver serien som er mer etter budsjettet ditt tror jeg nok du blir ennå mer fornøyd enn med dali sine høytalere.

Du må nesten bare ta deg en lytterunde og finne ut hva du liker..

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøy budsjettet litt, og se heller på Ikon enn Concept!

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Akeem]Hei!

Hadde vel også vært litt stas med B&W...

Jeg synes nokk det...... Kanskje litt innhabil jeg da:???: Har ikke hørt så mye Dali...:roll: Men mener B&W DM 684 bør være et brukbart alternativ på den forsterkeren.

Men som tidligere sagt "lytterunde" Greit med HiFi Klubben da de har slik at du får samenlignet med samme forsterker.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du ser i signaturen min, har jeg Denon 2807 m/ Dali Concept 8,Concept Center og Concept 2. Fungerer i og for seg greit, men..... Du vet - mye vil ha mer og **** vil ha fler Har oppgradert med en SVS PB12plus som var et sikkelig løft og nå står effektforsterker høyt oppe på lista.

Personlig har jeg lyst på B&W 683, 685 og HTM61 - over budsjettet ditt med ca kr 5 000,-. Nå er vel ikke 2808 i sterkeste laget til å drive 683, men.... Snart vil du ha lyst på å oppgradere og for lyst på noe mer - da kan du feks oppgradere med en effektforseterker all'a Rotel RB991 eller RB1080?

Uansett - ta deg en lytte runde og finn noe du liker.

PS: Du skriver at du tåler en liten sprekk, hva med Denon 3808 i stede? Jeg er knallfornøyd med min 2807, men det mangler et par HDMI innganger... Feks en Riks-Tv boks og en DVD spiller, da er det fullt bak på 2808 og 3808 har to ledige porter!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på 3808 også, men ser ikke helt behovet. Etter hva jeg kan se så er den største forskjellen at 3808 har trådløst nett. Men siden jeg har dekoder fra canal digital, så blir jo forsterkeren stående ved siden av ruteren likevel...
    Men flere innganger? Mulig jeg ikke ser langt nok frem, men hva skal jeg med det? Har jo dekoderen, og en DVD-spiller (Denon 1940)... Måtte eventuelt vært pc'en da, men den kjører jo bare på DVI.. Foreløpig ihvertfall
    Om noen har flere gode arumenter for å gå for en 3808, så er det mulig jeg ombestemmer med der. Men jeg kommer nok til å gå for Denon uansett på grunn av DVD-spilleren...
    Skjønner at jeg nok må ta en lytterunde også. Smaken er jo som kjent som baken. Også når det gjelder lyd og musikk... Men jeg har ikke bare min bak å ta hensyn til, for å si det sånn. Har også en samboer som vil ha en finger med i spillet. Hun driter nok litt i åssen det høres ut. Er nok litt mer interessert i design hun.
    Skal ta en tur og titte på B&W 683! Og kanskje høre litt også...
    Takk for respons! Ser frem til mer

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Akeem
    Har lurt litt på 3808 også, men ser ikke helt behovet. Etter hva jeg kan se så er den største forskjellen at 3808 har trådløst nett. Men siden jeg har dekoder fra canal digital, så blir jo forsterkeren stående ved siden av ruteren likevel...
    Men flere innganger? Mulig jeg ikke ser langt nok frem, men hva skal jeg med det? Har jo dekoderen, og en DVD-spiller (Denon 1940)... Måtte eventuelt vært pc'en da, men den kjører jo bare på DVI.. Foreløpig ihvertfall
    Om noen har flere gode arumenter for å gå for en 3808, så er det mulig jeg ombestemmer med der. Men jeg kommer nok til å gå for Denon uansett på grunn av DVD-spilleren...
    Skjønner at jeg nok må ta en lytterunde også. Smaken er jo som kjent som baken. Også når det gjelder lyd og musikk... Men jeg har ikke bare min bak å ta hensyn til, for å si det sånn. Har også en samboer som vil ha en finger med i spillet. Hun driter nok litt i åssen det høres ut. Er nok litt mer interessert i design hun.
    Skal ta en tur og titte på B&W 683! Og kanskje høre litt også...
    Takk for respons! Ser frem til mer
    Mener det er bare 4308 som har trådløst nettverk i tillegg og DAB radio. Ellers er den lik 3808 som er en del billigere. 4 hdmi inn 1 ut, 4308 har 4 inn 2 ut. Begge har USB og kan koble harddisk med musikk direkte på forsterkeren.
    Har du mulighet, så vil jeg anbefale 3808. Da du der har litt mer å gå på når du skal velge høytalere, slik som jeg kjører 5.1 og Bi-amp på front høytalerne.
    Du kan faktisk lufte på B&W DM 683 også da.
    Men jeg tror ikke du trår så mye feil om du velger 2808 heller, men be om å få høre det hos HiFi Klubben...:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som du har rett ang wifi, Valo.
    Et alternativ er jo kanskje å gå for 3808, og kjøpe ett sett fremhøyttalere, og ett sett bak. Foreløpig ihvertfall. Da har jeg jo penger til å legge litt mer i disse, og heller ta resten når jeg får råd. Hvis jeg føler at jeg trenger det i det hele tatt, da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •