JBL northridge e90+bak/center og yamaha v1800=bra lyd?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL northridge e90+bak/center og yamaha v1800=bra lyd?

Jeg så at HIFI-center har veldig bra tilbud på JBL northridge serien og tenke at det kanskje var noe for meg.
    JBL Northridge E-90 | Gulvstående | Høyttalere | Hi-Fi Center Kjeden

Noen som har litt greie på denne serien? tenker å kjøre et 5.0 oppsett. tenker at høytalerne har nok bass, så jeg ikke trenger sub.. noen som har en formening om dette?

er det noe stor forskjell på lyden i de forskjellige bakhøyttalerne i serien (e-10/20/30)

jeg har kikket litt rundt etter reciever også.. og i og med at disse høytalerne er såpass rimelige, tenkte jeg at jeg kunne fleske til med en yamaha v1800, det virker som om den har alle de funksjonene jeg er ute etter..

er dette en god match?

skal brukes mest til film/spill, men også mye til musikk...

evt andre forslag til rundt 15 k totalt?

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et par e80 for et par måneder siden (før de skrudde ned prisen med 2000 spenn til... :evil: ) Følte at det var litt mer snært i e80ene enn i e90. Mulig at det er en ganske subjektiv mening dóg. Har uansett fantasert om opptill 2 xtz w12s subber en stund nå, for å kjøre et 2.2-system. Ender nok til slutt opp med én sub, siden jeg overhodet ikke har plass til to.

Jeg syntes høytaleren låter godt. Bruker den mest til musikk, men det er når jeg kobler den opp mot dvd-spilleren eller tven at nervene virkelig roer seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    e90 har godt med bass, men om du skal dra til på actionfilmer så er garantert e100 et bedre valg. e90 klarer ikke de laveste tonene som får det til å klirre i skapet, så uten sub vil sikkert e100 vinne med sine større elementer og volum.

vet ikke hvordan v1800 låter, men om den ikke er for lys i klangen så kan det være bra match. ser mange som mener northridge serien kan bli for skarp med lyse forsterkere, selv har jeg h/k 970 til dem, og det passer som hånd i hanske.

til prisen er ihvertfall e90 et kanonbra kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en gang e80 på hk970 og det var lite bass men lyden var bra og klar. Tror du gjør det lurt i å gå for e100 istedet, da slipper du sannsynligvis også å kjøpe xtra sub.

Husk også at store elementer trenger mye watt for å få utnyttet de, helst 150-200 w.

Dog hvis du har en hk970 på e100 skulle det også gå greit da denne har store strømreserver (sa de ihvertfall på hificenter) Hk970 har 80 ampere strømeffekt mens f.eks. hegel h1 har 70 ampere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •