Er B&W referansen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er B&W referansen?

Har vært på noen demoer på vegne av hifiklubben. Hver gang synes jeg BW og Dali er en stor skuffelse. Bare å ta en tur til hifihuset så får du nirvana. Hvorfor er det s
    ånn ?

Newcomer motorpsycho sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har også vert på noen demoer hos hifiklubben, dog bare med B&W høgtalere på div elektronikk. Noe har ikkje vert så bra mens andre ting igjen har vert ganske så bra. Var på demo forgje uke og hørte signatur diamond og 801D på topp classe' elektronikk. Dette var absolutt det beste eg har hørt før, (ikkje det at eg har hørt så alt for mye då, ganske ny:-D )... Fekk gåse hud av 801D,
    også signature spilte bra, men satt litt dorlig til når denne stod på:-?

har skrevet litt om denne demoen faktsisk her;http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...e-diamond.html

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det dreier seg om at Hi-Fi klubben stort sett er mest opptatt av at lokaler og produkter skal selge, heller enn at ting skal bygges for god lyd. I tillegg mistenker jeg flere butikker for å være fullstendig innsnevret på egne produkter, i stedet for å se på andre for å erfare og lære! Når det gjelder high-end siden mener jeg de har alt for dårlig utvalg til å være Norges største Hi-Fi kjede

Men bare så det er sagt. I den gamle hi-fi butikken på Lillehammer var det ingenting som låt bra, men i den nye har jeg faktisk fått et par brukbare demoer av både Dali og B&W som begynner å vise produktene fra deres gode side.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ingen felles referanse for alle hifi intresserte. Det du har hørt som du har likt best er din referanse. Det jeg har hørt som jeg har likt best er min referanse ;-) ikke bw:razz:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Jeg tror det dreier seg om at Hi-Fi klubben stort sett er mest opptatt av at lokaler og produkter skal selge, heller enn at ting skal bygges for god lyd. I tillegg mistenker jeg flere butikker for å være fullstendig innsnevret på egne produkter, i stedet for å se på andre for å erfare og lære! Når det gjelder high-end siden mener jeg de har alt for dårlig utvalg til å være Norges største Hi-Fi kjede
    Helt enig i det du sier her marsboer, det er helt klart dette hifiklubben er opptatt av.... Men en får til tider gode demoer alikavell:-D

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå vet jeg ikke hvordan dette er på andre butikker for der har jeg ikke vært men dette stemmer overhode ikke for hifi butikken i krsand i hvertfall. jeg kan si såpass at du skal lete lenge i norge for å finne en som har mere greie på lyd enn det han i butikker her har. han har prøvd det meste som er mulig å prøve av de fleste merker.
    det med at de har for dårlig utvalg innen high end til å være norges største hi fi kjede??? omf, leser du det du selv skriver?? største HIFI kjede ja... ikke high end kjede. da kan jeg vell opplyse deg om at hifi klubben driver med HIFI, skal du ha stort utvalg i hi end må du heller gå til hifi centeret.
    og til dere som syntes at B&W er dårlige høytalere så er det vell bare å ligge unna dem. finnes andre merker og butikker for dere som ikke liker hifi klubben også kommer nok til å bli en stund til jeg vil gå en annen plass

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    nå vet jeg ikke hvordan dette er på andre butikker for der har jeg ikke vært men dette stemmer overhode ikke for hifi butikken i krsand i hvertfall. jeg kan si såpass at du skal lete lenge i norge for å finne en som har mere greie på lyd enn det han i butikker her har. han har prøvd det meste som er mulig å prøve av de fleste merker.
    det med at de har for dårlig utvalg innen high end til å være norges største hi fi kjede??? omf, leser du det du selv skriver?? største HIFI kjede ja... ikke high end kjede. da kan jeg vell opplyse deg om at hifi klubben driver med HIFI, skal du ha stort utvalg i hi end må du heller gå til hifi centeret.
    og til dere som syntes at B&W er dårlige høytalere så er det vell bare å ligge unna dem. finnes andre merker og butikker for dere som ikke liker hifi klubben også kommer nok til å bli en stund til jeg vil gå en annen plass

Så så ...goldeneagle...nesten så du hisset deg opp her...:-)

Det er vel ingen her som enda har sagt en B&W er en dårlig HT, det var vel mest det faktum at ikke alle HFK-butikker prioriterer gode lyttemuligheter for kundene hva gjelder rom og oppsett for slikt, av ulike praktiske og kommersielle hensyn.

Jeg skjønner ikke helt din sammenlikning mellom HIFI-Klubben og HIFI-Centeret, hvilket poeng mener du egentlig at du hadde her?! Er det navnet du mener som KLART skiller disse to, eller er det DINE erfaringer med disse to kjedene du mener alle skulle vite noe om? Er ikke High End en del av det å drive med HiFi, er det det du mener? (jeg ønsker IKKE å starte en debatt om hva som er HighEnd ;-) )

Du er svært engasjert i det du skriver, men jeg greier ikke helt å følge poengene du legger opp til her! ........jeg da :-)

Edit: Pssst, et lite tips....sjekk hva marsboer har av spec....før du tar dialogen med ham videre hva gjelder B&W og High End...bare et lite tips! ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såså, ta det ikke personlig

Ingen som har sagt at b&w er dårlig, men de er fryktelig dårlig til å utnytte potansielt som ligger i produktene ved dårlige lytterom, og ansatte som ikke er helt up2date, da referer jeg til tr.heim.

Ser du på prisklasser så vil jeg påstå at hfc og hfk har veldig mye produkter i samme prisleier både i den lavere delen av prissjegmentet og den høyere delen.

Ta demoen de hadde på messa i tr.heim, da de var mye mer opptatt av og vise frem 2fast2furious på et 'billig' anlegg, en å vise folk hva 802 var god for....

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, blir jo en spennende diskusjon dette. mye engasjemang
    Men det er jo nettopp det at at hifiklubben ikkje greier å utnytte alt potensialet i ht ene under demo, pga av nettopp dorlige lytterom, (iallefall i de hifi klubben lokalene eg vet om).. Så en får vell ikkje hørt kva de er gode for. Men er vell ingen som til no har sakt at B&W og Dali er dorlige HT er, eg syns iallefall det motsatte, elsker B&W:twisted:

Ganske så enig i det pahf sier over, at de; "er fryktelig dårlig til å utnytte potansielt som ligger i produktene ved dårlige lytterom, og ansatte som til tider ikke er helt up2date".....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av motorpsycho
    Men det er jo nettopp det at at hifiklubben ikkje greier å utnytte alt potensialet i ht ene under demo, pga av nettopp dorlige lytterom, (iallefall i de hifi klubben lokalene eg vet om).. Så en får vell ikkje hørt kva de er gode for.
    Kanskje de har "dårlige" lytterom for å simulere lytteforholdene den jevne kjøper har hjemme? :roll:

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Kanskje de har "dårlige" lytterom for å simulere lytteforholdene den jevne kjøper har hjemme? :roll:
    Hehe... kanskje det ja. Men vill no påstå at det er bedre lytteforhold i mange hjem enn hos hifiklubben her eg bor iallefall....

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... kanskje det ja. Men vill no påstå at det er bedre lytteforhold i mange hjem enn hos hifiklubben her eg bor iallefall....
    Det er det nok, men det er stor forskjell fra stue til stue og da, jeg har ihvertfall gått ifra ******* til himmel til ******* igjen på mine siste flyttinger... :-D

Edit: Wot? Sensur? Hehe...

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme sier jeg...
    Dessuten, bør de klare å gjøre slik at utstyr til 150 000,- låter bra... jeg ble meget skuffet sist jeg var på hifiklubben ihvertfall. fikk demo på 802d, og der var noen relativt store feil som ødela lytteopplevelsen. riktignok aldri vært noen b&w fan...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er sammenhengen mellom tittelen og innlegget?

Er Mercedes den beste bilen?
    Er grønn den fineste fargen?

Spør du ti audiofile hva som er det "beste" høyttalermerket, får du mest sannsynlig ti ulike svar.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva er sammenhengen mellom tittelen og innlegget?

Er Mercedes den beste bilen?
    Er grønn den fineste fargen?

Spør du ti audiofile hva som er det "beste" høyttalermerket, får du mest sannsynlig ti ulike svar.

Du kan fort vekk få ca. 30 ulike svar av de nevnte 10 ;-)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller kanskje trådstarter liker lyden av LM Lab bedre enn B&W / Dali.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Så så ...goldeneagle...nesten så du hisset deg opp her...:-)

Det er vel ingen her som enda har sagt en B&W er en dårlig HT, det var vel mest det faktum at ikke alle HFK-butikker prioriterer gode lyttemuligheter for kundene hva gjelder rom og oppsett for slikt, av ulike praktiske og kommersielle hensyn.

Jeg skjønner ikke helt din sammenlikning mellom HIFI-Klubben og HIFI-Centeret, hvilket poeng mener du egentlig at du hadde her?! Er det navnet du mener som KLART skiller disse to, eller er det DINE erfaringer med disse to kjedene du mener alle skulle vite noe om? Er ikke High End en del av det å drive med HiFi, er det det du mener? (jeg ønsker IKKE å starte en debatt om hva som er HighEnd ;-) )

Du er svært engasjert i det du skriver, men jeg greier ikke helt å følge poengene du legger opp til her! ........jeg da :-)

Edit: Pssst, et lite tips....sjekk hva marsboer har av spec....før du tar dialogen med ham videre hva gjelder B&W og High End...bare et lite tips! ;-)
    hehe neida hisser meg ikke opp, syntes bare noen kommer med litt ubegunnet argumenter her. sorry missforstod det med lytteforhold littegranne da men når barsboer sier det at hifiklubben er for insnevret og sier det at de kun bryr seg om å selge produkter og ikke bryr seg om god lyd må jeg inrømme at jeg blir en liten smule provosert.

marsboer sier dette: I tillegg mistenker jeg flere butikker for å være fullstendig innsnevret på egne produkter, i stedet for å se på andre for å erfare og lære! Når det gjelder high-end siden mener jeg de har alt for dårlig utvalg til å være Norges største Hi-Fi kjede

når det gjelder min sammenligning av hifi centeret og hifi klubben trur jeg du missforstod meg litt ja. det jeg mener er forskjellen på hifi klubben og hifi centert er at hifiklubben sine produkter går stort sett opp til 30k, med noen få produkter som går over, mens det er motsatt med hifi centeret, dvs de har stort sett bare produkter over 30k, med noen få under. trur vi kan være enig om at hifi centeret har konsentrert seg mest om hi end mens hifi klubben selger mest hifi utstyr, og ikke missforstå meg for dette var kansje litt rotete. jeg vil heller ikke gå inn på en diskusjon om hva som er hifi og hva som er high end. håper dere forstår hva jeg vil frem til her.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe neida hisser meg ikke opp, syntes bare noen kommer med litt ubegunnet argumenter her. sorry missforstod det med lytteforhold littegranne da men når barsboer sier det at hifiklubben er for insnevret og sier det at de kun bryr seg om å selge produkter og ikke bryr seg om god lyd må jeg inrømme at jeg blir en liten smule provosert.

marsboer sier dette: I tillegg mistenker jeg flere butikker for å være fullstendig innsnevret på egne produkter, i stedet for å se på andre for å erfare og lære! Når det gjelder high-end siden mener jeg de har alt for dårlig utvalg til å være Norges største Hi-Fi kjede

når det gjelder min sammenligning av hifi centeret og hifi klubben trur jeg du missforstod meg litt ja. det jeg mener er forskjellen på hifi klubben og hifi centert er at hifiklubben sine produkter går stort sett opp til 30k, med noen få produkter som går over, mens det er motsatt med hifi centeret, dvs de har stort sett bare produkter over 30k, med noen få under. trur vi kan være enig om at hifi centeret har konsentrert seg mest om hi end mens hifi klubben selger mest hifi utstyr, og ikke missforstå meg for dette var kansje litt rotete. jeg vil heller ikke gå inn på en diskusjon om hva som er hifi og hva som er high end. håper dere forstår hva jeg vil frem til her.

Loud and clear :-) :-D

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "når barsboer sier det at hifiklubben er for insnevret og sier det at de kun bryr seg om å selge produkter og ikke bryr seg om god lyd må jeg inrømme at jeg blir en liten smule provosert."

Jeg har da aldri sagt eller ment at de ikke bryr seg om god lyd??? Hvor leser du det??
    Jeg regner da med at det trengs en ildsjel for å drive en hi-fi butikk, hvis ikke hadde man ikke begynt med dette i utgangspunktet

Det jeg sa var at de ofte har "skylapper" når det gjelder andre alternative (og kanskje bedre) løsninger ellers på markedet. Taktikken som hi-fi klubben bruker - "enten har vi monopol på produktet, ellers selger vi det ikke" er IKKE til kundens eller lydens beste. Men dette er business, og handler ikke om de har peiling på god lyd eller ikke.

Jeg for min del tviler ikke et sekund på at de fleste som jobber på hi-fi klubben har brukbar greie på lyd, men du verden det finnes mange unntak også - spesielt på AV-fronten og mer teknisk rettede spørsmål der. Men slik er det når man blir store. Man må rett og slett ansette selgere som slett ikke nødvendigvis har tilsvarende altomfattende interesse for dette emnet som mange av oss kjøpere.
    Min erfaring er som følger:
    Lillehammer - god service og relativt kompetent personell. God lyd i den nye butikken. Elendig i den gamle
    Oslo Marcus Thranes gate - tja, har faktisk svært lite positivt å si om denne butikken. Dårlig service (men mange var de...), ugunstig lyd og personell som virket svært uerfarne (da jeg var der i hvertfall)

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har vært på noen demoer på vegne av hifiklubben. Hver gang synes jeg BW og Dali er en stor skuffelse. Bare å ta en tur til hifihuset så får du nirvana. Hvorfor er det s
    ånn ?
    Hvorfor er du skuffet, og hva er du ute etter i en høyttaler? Hvilke høyttalere på Hifihuset syns du er bedre? Virker ikke 6-knappen i kombinasjon med shiftknappen hos deg? Eller er du bare skikkelig lat?

Og hvor langt ned skal avforum synke? Rimelig mange søpletråder som slipper igjennom nå.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •