Er B&W referansen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt dumt å hele tiden skylde på dårlige lytterom - det har liksom blitt bransjens defacto unnskyldning...
    Litt av problemet til klubben er deres monopolstatus, de har rett og slett et meget begrenset utvalg av elektronikk å matche B&W med. Selv om B&W eier Classè og hevder at de to produktene skal ha synergieffekter når de brukes sammen så kan det virke som om mange ikke deler lydidealet til B&W og Classè sine produktutviklere.

Mange her på forumet har jo hatt gode erfaringer med kombinasjoner B&W/Mcintosh eller B&W/Bryston osv.
    Hva prøver jeg å si? Jo, ikke legg forventningene for høyt når du prøvelytter xxx produkt, prøv hjemme i din stue, sjekk hva andre som har samme høyttaler bruker som effekforsterkers osv.
    Det er kanskje ikke like enkelt å følge disse reglene, Norge er et langstrakt land, mange butikker er små og har sjelden produsents hele produktspekter til utlån, mange er sågar veldig lunkene til utlån i sin helhet.
    Skal du kjøpe deg et produkt i hundretusenkroners klassen så ta deg god tid, hvis mulig kombiner ferie og prøvelytting. Det er mange flotte butikker i våre naboland, der har man ofte muligheter til å høre andre produktkonstellasjoner enn i Norge, det er desuten alltid sundt å utvide sine hi-fi horisonter. Bare se på hvor mye skriverier dette forumet har om hifiklubben, hificenter og hifihusets sine produkter i forhold til hvor få produkter disse aktørene tilsammen representerer.
    Jeg måtte selv utenlands for å høre/kjøpe mine høyttalere. Mtp lydkvaliteten så kan jeg vel neppe si at jeg angrer. Det hele spørs vel litt på hvor tent man er på denne hobbyen.

God Jul.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Kan tenke meg det hele startet med at trådstarter ble snurt da jeg antaglivis har skrevet en plass her på AVF at jeg ikke ble imponert over Swans, når jeg hørte de på messa i Trondheim. Tror det var tråden til Globe ang 703 og 683. Det endte med en flott kommentar under min profil fra trådstarter. Ødelegge hvilken illusjon Rogema????? Noen liker Swans og andre liker B&W. Til og med er det folk som liker CV. Samme for deg hva folk liker eller bruker som referanse. Om jeg ikke liker lyden i en HT og du tilfeldigvis har denne, så gidder jeg da ikke komentere det direkte til deg.

Helt enig med det Audiomur skriver: Hvor langt ned skal avforum synke? Rimelig mange søpletråder som slipper igjennom nå.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kan tenke meg det hele startet med at trådstarter ble snurt da jeg antaglivis har skrevet en plass her på AVF at jeg ikke ble imponert over Swans, når jeg hørte de på messa i Trondheim. Tror det var tråden til Globe ang 703 og 683. Det endte med en flott kommentar under min profil fra trådstarter.

Helt enig med det Audiomur skriver: Hvor langt ned skal avforum synke? Rimelig mange søpletråder som slipper igjennom nå.

Ha ha... det TS presterte å skrive i profilen din da-ty, er noe av det mest stakkarsligste og tåpeligste jeg har lest her inne, IMHO! Du får velge om du vil slette kommentaren fra profilen, eller du kan la den stå så også andre får seg en god latter av denne tåpelige kommentaren :evil:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Ha ha... det TS presterte å skrive i profilen din da-ty, er noe av det mest stakkarsligste og tåpeligste jeg har lest her inne, IMHO! Du får velge om du vil slette kommentaren fra profilen, eller du kan la den stå så også andre får seg en god latter av denne tåpelige kommentaren :evil:
    Skal ikke dra dette helt ut i det blå, men visse komentarer er ganske tåplige. Innlegget blir stående. Men er ikke av den typen som tar meg nær av slikt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Har vært på noen demoer på vegne av hifiklubben. Hver gang synes jeg BW og Dali er en stor skuffelse. Bare å ta en tur til hifihuset så får du nirvana. Hvorfor er det sånn ?
    Det er akkurat som når andre hører på Swans og syntes det er en eneste stor skuffelse....

Grunnene kan være mange.

Enkelte B&W modeller kan låte meget bra om de er satt opp korrekt. Det er min erfaring. Desverre (for HFK) har jeg ikke hørt så mange velykkede oppsett hos demorommene i butikkene. Enkelte ganger har det vært rommet, andre ganger matching av elektronikk.

Men lyd er relativt subjektivt, så hele diskusjonen blir egentlig ganske vanskelig i utgangspunktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    melder meg på diskusjonen her..

1. Lyd er relativt.
    2. hfk og hfc har 1 ting til felles de driver butikk for å tjene penger..

Er det noen som husker hfk for 15+ år siden? Hva stod i butikkene da?

3. Når det gjelder high-end utvalg.. hva bestemmer hva som faktisk er high-end og ikke?
    Må elementene være fraktet på en jomfrugeit over en isbre, for så å bli lagret der i 3 år for så å bli malt med syrnet melk for att det skal bli high-end? Eller skal den koste 500K ?

Når man ser på utvalg i de forskjellige kjedene så har vell strengt tatt hfk noe for alle? Samme har hfc.. Men, har ikke hfk hatt de fleste produktene hfc selger nå? dvs.. jbl, marantz og hk? "hvilke butikk som helst" kan jo skaffe Mc intosh.. er jo bare å gå på Neby Hi-Fi Concept AS Tlf: 23 23 43 60 og handle der..
    HFK så vidt jeg vet prøver å ha merker de er importør på selv for å kutte ut mellomledd.... jeg har handlet hos både hfk, hfc og busk lyd og bilde.. Alle virker godt kompetente på det de driver med i Porsgrunn iallefall.-.

Om vi alle hadde hatt samme smak hadde det vært 1 butikk og 1 par høyttalere..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på her jeg også 8)

Har hatt B&W 603 samt 04 riktig nok ingen S der, syntes det var kjedelig lydbilde, var riktig nok intet top of the level B&W. Men synes designet å lyden var bånn.... Disse ble solgt, har beholdt 602 som bakhøytaler inntil videre, disse er tålig bra men,men,men, kjøpte et par DIY HF Helios med sias ht, fikk ivertfall lyden jeg liker, så min mening er skal du ha B&W så tror jeg vi må høyt opp i pris "modell" for å få god lyd. men synes design spiller en viktig rolle, og spiller de bra samtidig kan d ikke bli bedre, HF Helios både ser bra ut å spiller dritbra, synes jeg da

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiofrustrert
    ..., synes jeg da
    ...her er du vel inne på kjernen i denne tråden! Det er dette som gjør at diskusjonen blir meningsløs. Ettersom ingen har samme referanse, formelig stuper vi inn det subjektive fra første innlegg...
    Forøvrig har ikke jeg opplevd noe i nærheten av nirvana på Hifi-Huset...;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Forøvrig har ikke jeg opplevd noe i nærheten av nirvana på Hifi-Huset...;-)
    Det er vel kanskje ikke så overraskende med tanke på at "de" (kremt....han) baserer sin salgstaktikk på hjemlån av produkter, ikke demoer i dedikerte demorom.

Var derfor litt usikker på hva trådstarter mente med hifi huset.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homcinema

ja når alt kommer til alt så er det vel øret eller hva du synes låter bra som bestemmer ALT...... Men er gøy å ha noe å hige etter, eller synse av, men alt har en pris.. TROR JEG IGJEN

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •