Hjelp til høyttalere i ny hjemmekino..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til høyttalere i ny hjemmekino..

Hei,
    har akkurat flyttet inn i en leilighet jeg har bygget. Håpte høyttalerene ville blomstre her siden de fikk litt lite luft i det forrige rommet jeg hadde. Men fant raskt ut at det tydeligvis ble alt for mye luft for dem..

Rommet er 7meter x 4meter, altså underkant av 30m2, men det største problemet er at det er skrått tak, og opp til mønet er det i underkant av 5 meter :???: Føler takhøyden spiser opp litt for mye lyd til at B&W sin gamle 6 serie klarer å lage det trøkket jeg ønsker. Sub'n klarer seg greit, er helst resten av lydbildet som er litt for lavt i mine øyrer.

Ligger noen bilder av rommet på profilen min dersom det skulle være til hjelp:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/mortenwee

Har i dag:
    Front: B&W DM-605 s2
    Senter: B&W LCR600 S3
    Bak: B&W DM-603 og B&W DS6
    Sub: Paradigm 12"

Driver dette med en Denon AVR 2807 som hjelpes av Rotel 1075.

Det jeg lurer på er egentlig hvilke høyttalere dere tror jeg vil trenge for å få bra lyd til film i et så stort rom.. Musikk spiller jeg av i 1. etasje, så i dette rommet er det kun film som prioriteres. Har derfor lurt litt på Klipsch da mange skryter av dem til film?

Så Om noen har formeninger om hva jeg trenger i et slikt rom, (helst et oppsett som ikke koster så alt for mye, og helst høyttalere der jeg slipper å bytte ut forsterkerene) hadde jeg blitt veldig gla for det!:-D Og om noen skulle lure, så er aktuelt med brukte høyttalere for å få ned prisen!

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mortenwee
    Hei,
    har akkurat flyttet inn i en leilighet jeg har bygget. Håpte høyttalerene ville blomstre her siden de fikk litt lite luft i det forrige rommet jeg hadde. Men fant raskt ut at det tydeligvis ble alt for mye luft for dem..

Rommet er 7meter x 4meter, altså underkant av 30m2, men det største problemet er at det er skrått tak, og opp til mønet er det i underkant av 5 meter :???: Føler takhøyden spiser opp litt for mye lyd til at B&W sin gamle 6 serie klarer å lage det trøkket jeg ønsker. Sub'n klarer seg greit, er helst resten av lydbildet som er litt for lavt i mine øyrer.

Ligger noen bilder av rommet på profilen min dersom det skulle være til hjelp:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/mortenwee

Har i dag:
    Front: B&W DM-605 s2
    Senter: B&W LCR600 S3
    Bak: B&W DM-603 og B&W DS6
    Sub: Paradigm 12"

Driver dette med en Denon AVR 2807 som hjelpes av Rotel 1075.

Det jeg lurer på er egentlig hvilke høyttalere dere tror jeg vil trenge for å få bra lyd til film i et så stort rom.. Musikk spiller jeg av i 1. etasje, så i dette rommet er det kun film som prioriteres. Har derfor lurt litt på Klipsch da mange skryter av dem til film?

Om noen kunne hjulpet meg med et oppsett som ikke koster så alt for mye, og helst høyttalere der jeg slipper å bytte ut forsterkerene hadde jeg blitt veldig gla for det!:-D Og om noen skulle lure, så er aktuelt med brukte høyttalere for å få ned prisen!

Hva med 604S3 ... har noen som skal byttes ut her.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •