JBL Northridge en mulighet til Denon AVR-2307? Komplett nybegynner trenger hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL Northridge en mulighet til Denon AVR-2307? Komplett nybegynner trenger hjelp...

Heisann,
    jeg er fullstendig nybegynner på alt som heter lyd etc, men driver og investerer i en liten hjemmekinoløsning. Beklager forøvrig om noen har lest samme spørsmål på hjemmekino.no, men jeg er helt grønn på dette området og spør i vilden sky på alle steder hvor jeg tør håpe på svar. ops: Anyway, her er det jeg håper dere tilsynelatende fantastisk trivelige AVforum-folk kan hjelpe meg med :

For en stund siden anskaffet jeg meg en receiver, Denon AVR-2307, som tjener som samlingspunkt for pc, ps2, dvd og tv-lyd, og som for øyeblikket kun driver mine 2 gamle Jamo-høyttalere fra gutterommet.

Nå ser jeg at det er særdeles hyggelige tilbud på en del JBL Northridge-høyttalere på hificenter.no - vil disse være et reelt alternativ i et 5.1-oppsett med min receiver? Jeg var i utgangspunktet ute etter å utvide med et par bakhøyttalere nå i desember, men hvis denne serien er en mulighet så kan det hende jeg bare kjører MasterCard og anskaffer front, senter og sub med det samme...

Jeg kan jo nevne at jeg for øyeblikket har et ekstremt lite "hjemmekino"-område; den delen av stuen hvor vi sitter innebærer at tv og fronthøyttalere blir ca 2-2,5m unna sofaen, og sofaen blir ikke mer enn 10-20cm unna bakvegg/bakhøyttalere. Trenger forsåvidt ikke all verdens trøkk, men planlegger litt for en eventuell nær fremtid med større stue.

Uansett, jeg skal prøve å ikke prate meg ut på viddene her, så hovedpoenget med denne tråden er: kan jeg matche Northridge-serien som er på tilbud med min 2307, eller vil det være usannsynlig teit?

På forhånd takk :-D

-K

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.

jeg har tenkt å gå for en kombo med 2308 og northridge, tenker da å bruke vegghøyttalerne både forran og bak. og den største senteren.

tror dette kan bli en ganske god kombo, de høyttalerne trenger ikke all verdens effekt heller.

mvh
    stian

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil bli litt lite muskler til å drive disse høytalerene dersom du ikke har sub og bruker aktiv delefrekvens. Disse høytalerene er bra til hjemmekino og forsterkeren har mange muligheter, dog litt lite muskler.

Anbefaler deg og vurdere en sub og stille delefrekvens på 80 hz og stille høytalere som "small" og la subben ta de dypeste frekvenserne.

Det vil da bli mer dynamikk og liv i lydbildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •