JBL Northridge en mulighet til Denon AVR-2307? Komplett nybegynner trenger hjelp...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL Northridge en mulighet til Denon AVR-2307? Komplett nybegynner trenger hjelp...

Heisann,
    jeg er fullstendig nybegynner på alt som heter lyd etc, men driver og investerer i en liten hjemmekinoløsning. Beklager forøvrig om noen har lest samme spørsmål på hjemmekino.no, men jeg er helt grønn på dette området og spør i vilden sky på alle steder hvor jeg tør håpe på svar. ops: Anyway, her er det jeg håper dere tilsynelatende fantastisk trivelige AVforum-folk kan hjelpe meg med :

For en stund siden anskaffet jeg meg en receiver, Denon AVR-2307, som tjener som samlingspunkt for pc, ps2, dvd og tv-lyd, og som for øyeblikket kun driver mine 2 gamle Jamo-høyttalere fra gutterommet.

Nå ser jeg at det er særdeles hyggelige tilbud på en del JBL Northridge-høyttalere på hificenter.no - vil disse være et reelt alternativ i et 5.1-oppsett med min receiver? Jeg var i utgangspunktet ute etter å utvide med et par bakhøyttalere nå i desember, men hvis denne serien er en mulighet så kan det hende jeg bare kjører MasterCard og anskaffer front, senter og sub med det samme...

Jeg kan jo nevne at jeg for øyeblikket har et ekstremt lite "hjemmekino"-område; den delen av stuen hvor vi sitter innebærer at tv og fronthøyttalere blir ca 2-2,5m unna sofaen, og sofaen blir ikke mer enn 10-20cm unna bakvegg/bakhøyttalere. Trenger forsåvidt ikke all verdens trøkk, men planlegger litt for en eventuell nær fremtid med større stue.

Uansett, jeg skal prøve å ikke prate meg ut på viddene her, så hovedpoenget med denne tråden er: kan jeg matche Northridge-serien som er på tilbud med min 2307, eller vil det være usannsynlig teit?

På forhånd takk :-D

-K