Hjelp: Nytte av 7.1 med gamle (les dårlige) høytalere. Surr back

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp: Nytte av 7.1 med gamle (les dårlige) høytalere. Surr back

Har Onkyo 605 som støtter 7.1. Har per dags dato koblet opp med en 5.1 system. Der surround høytalerne er av typen "dipole" altså som sender lyden forover og bakover. Disse er plassert ca. 1,5 meter over ørehøyde.

Har et par eldre høytalere, som ikke er av så bra kvalitet. Disse er i ganske stor størrelse så jeg får ikke hengt dem oppe på veggen, så disse må plasseres bak sitteposisjonen.

Anbefaler dere at jeg kobler disse opp?? Hvor viktig er kvaliteten på surr back høytalere?? Blir lyden litt feil da mine surr høytalere er av typen dipole, som da reflekterer lyden fra veggen og forover, samtidig som evt surr back høytalere sender lyden forover??

Legger ved en enkel tegning over hva jeg mener..
    Vedlegg 25605

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du mener at du vil flytte de høytalerene du har bak nå til sidene og bruke de gamle bak?? normalt vil jeg nok si at alle høytalerene burde ha nogenlunde samme lyd signatur. men det er jo ikke verre en at det er fort gjort sikkert å koble dem opp så kan du selv prøve om det blir bedre av å bruke dem.

Newcomer Blacksmit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    du mener at du vil flytte de høytalerene du har bak nå til sidene og bruke de gamle bak?? normalt vil jeg nok si at alle høytalerene burde ha nogenlunde samme lyd signatur. men det er jo ikke verre en at det er fort gjort sikkert å koble dem opp så kan du selv prøve om det blir bedre av å bruke dem.
    De bak høytalerne jeg har nå er av 2-veis type. og disse er plassert på siden. Lyden blir da reflektert fra veggen og kastet fremover som jeg har forstått det. Jeg har noen andre høytalere liggende, som jeg tenkte å koble opp og sette de bak sitteposisjon, altså ikke røre noe av det eksisterende oppsettet. Spm er om lyden blir feil på grunn av at de høytalerne på siden også på en måte sender lyden fra bak siteposisjon..

Takker for svar

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •